Geen geschreeuw maar duidlijk verhaal!

gouwepeer

Nieuw Lid
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
0
Punten
1
OS
Ubuntu
Even een quote van die site:
In de tabel hierboven ziet u een kopie van een klein deel van de historische database die downloadbaar is. Ik heb de datum 9 februari van Base Marambio gekleurd. Het eerste getal is de Tx (maximum etmaaltemperatuur), het tweede is Tn, de minimum etmaaltemperatuur. In een grafiek van Base Marambio ziet de Tx er zo uit:

Data: SMN
Ze geven dus aan dat ze de data van SMN hebben gebruikt, en dat de temperatuur niet hoger is geweest dan 15,5 graden.
Opmerkelijk is dat de tweet van SMN toch duidelijk iets anders laat zien:

gouwepeer

Nieuw Lid
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
0
Punten
1
OS
Ubuntu
Nu moet ik wel toegeven dat mijn Argentijns niet zo heel goed is en ik nu pas die 2015 zie staan :eek:
Maar verderop staan dan weer wel gegevens van 2020.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het lijdt geen enkele twijfel dat het klimaat aan het veranderen is en aan het opwarmen. Inderdaad jammer van die ijsberen.
Maar er is wel heel gegronde twijfel aan de reden van die verandering. Ik geloof er niets van dat de mens dit schuld is en als dat al het geval zou zijn, moeten eerst de grootste vervuilers (China, de VS en Rusland) iets doen die voor 80% van de vervuiling zorgen. Druppels op gloeiende platen wat wij hier willen doen kost alleen maar onnodig geld en je schiet er niets mee op.

gouwepeer

Nieuw Lid
Lid geworden
14 mei 2021
Reactiescore
0
Punten
1
OS
Ubuntu
moeten eerst de grootste vervuilers (China, de VS en Rusland) iets doen
Dat is het grote punt, iedereen vind dat een ander maar iets moet doen. De grote vervuilers spelen puur in op de wensen van de consument, waardoor de consument in zekere zin deze vervuilers de opdracht geven om zo door te blijven gaan.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.993
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
En we vergeten o zo gemakkelijk wat bosbranden, vulkaanuitbarstingen en aardbevingen veroorzaken!
Feit is dat onze aarde een heel stuk instabieler is geworden.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat is het grote punt, iedereen vind dat een ander maar iets moet doen. De grote vervuilers spelen puur in op de wensen van de consument, waardoor de consument in zekere zin deze vervuilers de opdracht geven om zo door te blijven gaan.
Dat vind ik wat te kort door de bocht. De consument besteld wel wat in China, maar daar kun je dit niet op schuiven, temeer daar de consument niet in Rusland of in de VS koopt, of nauwelijks.
Of je moet het hebben over de consumenten in die landen zelf. Maar ook dan maakt het geen bal uit. Het is de overheid die besluit, niet de consument. Hier in Nederland gebeurt dat ook dus ik zie niet in waarom dat in de VS, China en Rusland ook niet zou kunnen.
Het gaat er ook helemaal niet om dat "iedereen vindt dat een ander maar iets moet doen" maar dat "iedereen vindt dat het niet helpt als de grootste vervuilers niet meedoen".
Want het heeft echt totaal maar dan ook totaal geen zin om water naar de zee te dragen en dat is wat we hier in Europa wel gaan doen.
Geheel Europa komt immers nog niet eens ergens in de buurt van de vervuiling wat deze 3 landen op hun kerfstok hebben. Dus het gaat niet om dat anderen iets moeten doen, maar wel om iets doen wat -zinvol- is, en da's heel iets anders.

En dat staat dan nog los van mijn mening dat e.e.a. niet door mensen veroorzaakt wordt.
Behalve de co2 stijging door de waanzinnige hoeveelheid bomenkap over de hele wereld de afgelopen 40 jaar met name.

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reactiescore
299
Punten
63
OS
Win xp / Win10
Niet aan alles kunnen wij mensen iets doen maar laat duidelijk zijn "De mens is de grootste vervuiler"
en wij zijn al goed bezig om de aarde om zeep te helpen.
Er is de kennis.....maar dat kost geld en als oa de VS, China en Rusland doorgaan zoals ze nu bezig zijn heeft alles wat wij
in Europa doen ook geen enkel nut..

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.134
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
maar laat duidelijk zijn "De mens is de grootste vervuiler"
Daar zijn we het sowieso over eens. Alles moet schuiven voor de mens. Natuur, dieren, bomen, fossiele brandstoffen en de mens heeft geen natuurlijke vijanden behalve zichzelf dus groeit ongeremd, met alle gevolgen van dien.

Bovenaan Onderaan