Geen geschreeuw maar duidlijk verhaal!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 30
  • Weergaven 1642
Even een quote van die site:
In de tabel hierboven ziet u een kopie van een klein deel van de historische database die downloadbaar is. Ik heb de datum 9 februari van Base Marambio gekleurd. Het eerste getal is de Tx (maximum etmaaltemperatuur), het tweede is Tn, de minimum etmaaltemperatuur. In een grafiek van Base Marambio ziet de Tx er zo uit:

Data: SMN
Ze geven dus aan dat ze de data van SMN hebben gebruikt, en dat de temperatuur niet hoger is geweest dan 15,5 graden.
Opmerkelijk is dat de tweet van SMN toch duidelijk iets anders laat zien:

Nu moet ik wel toegeven dat mijn Argentijns niet zo heel goed is en ik nu pas die 2015 zie staan :eek:
Maar verderop staan dan weer wel gegevens van 2020.

Het lijdt geen enkele twijfel dat het klimaat aan het veranderen is en aan het opwarmen. Inderdaad jammer van die ijsberen.
Maar er is wel heel gegronde twijfel aan de reden van die verandering. Ik geloof er niets van dat de mens dit schuld is en als dat al het geval zou zijn, moeten eerst de grootste vervuilers (China, de VS en Rusland) iets doen die voor 80% van de vervuiling zorgen. Druppels op gloeiende platen wat wij hier willen doen kost alleen maar onnodig geld en je schiet er niets mee op.

moeten eerst de grootste vervuilers (China, de VS en Rusland) iets doen
Dat is het grote punt, iedereen vind dat een ander maar iets moet doen. De grote vervuilers spelen puur in op de wensen van de consument, waardoor de consument in zekere zin deze vervuilers de opdracht geven om zo door te blijven gaan.

En we vergeten o zo gemakkelijk wat bosbranden, vulkaanuitbarstingen en aardbevingen veroorzaken!
Feit is dat onze aarde een heel stuk instabieler is geworden.

Dat is het grote punt, iedereen vind dat een ander maar iets moet doen. De grote vervuilers spelen puur in op de wensen van de consument, waardoor de consument in zekere zin deze vervuilers de opdracht geven om zo door te blijven gaan.
Dat vind ik wat te kort door de bocht. De consument besteld wel wat in China, maar daar kun je dit niet op schuiven, temeer daar de consument niet in Rusland of in de VS koopt, of nauwelijks.
Of je moet het hebben over de consumenten in die landen zelf. Maar ook dan maakt het geen bal uit. Het is de overheid die besluit, niet de consument. Hier in Nederland gebeurt dat ook dus ik zie niet in waarom dat in de VS, China en Rusland ook niet zou kunnen.
Het gaat er ook helemaal niet om dat "iedereen vindt dat een ander maar iets moet doen" maar dat "iedereen vindt dat het niet helpt als de grootste vervuilers niet meedoen".
Want het heeft echt totaal maar dan ook totaal geen zin om water naar de zee te dragen en dat is wat we hier in Europa wel gaan doen.
Geheel Europa komt immers nog niet eens ergens in de buurt van de vervuiling wat deze 3 landen op hun kerfstok hebben. Dus het gaat niet om dat anderen iets moeten doen, maar wel om iets doen wat -zinvol- is, en da's heel iets anders.

En dat staat dan nog los van mijn mening dat e.e.a. niet door mensen veroorzaakt wordt.
Behalve de co2 stijging door de waanzinnige hoeveelheid bomenkap over de hele wereld de afgelopen 40 jaar met name.

Niet aan alles kunnen wij mensen iets doen maar laat duidelijk zijn "De mens is de grootste vervuiler"
en wij zijn al goed bezig om de aarde om zeep te helpen.
Er is de kennis.....maar dat kost geld en als oa de VS, China en Rusland doorgaan zoals ze nu bezig zijn heeft alles wat wij
in Europa doen ook geen enkel nut..

maar laat duidelijk zijn "De mens is de grootste vervuiler"
Daar zijn we het sowieso over eens. Alles moet schuiven voor de mens. Natuur, dieren, bomen, fossiele brandstoffen en de mens heeft geen natuurlijke vijanden behalve zichzelf dus groeit ongeremd, met alle gevolgen van dien.

Weet je het zijn niet alleen de "hoge heren" die niet willen omdat het hun geld kost maar ook de gewone sterveling zoals
jij en ik.........ik maakte het iedere dag wel mee toen ik nog werkte ( Oorzaak onze slechte wetgeving in Nederland )
De Sjoemelsoftware in auto's.....de fabrikant moest ook voor alle auto's in Nederland die daar onder vielen ( Vin nummer )
aanpassingen maken zodat de auto weer "Legaal" zou worden en dat hebben ze ook gedaan.
Maar nu weer het kromme in dit verhaal"De eigenaar van de auto mocht zelf beslissen of het wel of niet gedaan werd" er was
nl een kans dat de prestatie van de motor wat minder werd......dus lieten de meeste mensen dit NIET uitvoeren en voor
de APK was dit Geen punt om op te controleren......Weer een gemiste kans ....illegale auto's dus en ze zijn bekend bij de RDW
Deze mensen vonden 5km harder rijden belangrijker dan het milieu.
O ja ...de aanpassing ( arbeid,onderdelen en software update ) was gratis

Mensen.................................de slechtste diersoort op aarde

de mens heeft geen natuurlijke vijanden behalve zichzelf dus groeit ongeremd, met alle gevolgen van dien.
Een gevolg daarvan is dat virussen en bacteriën zich aan passen (muteren) om van dieren over te kunnen gaan op de mens. Dit is pas gebeurt met het nieuwe corona virus, jaren geleden al met ebola. Bij bacteriën is zelfs al sprake van een zekere vorm van resistentie voor antibiotica. Vroeg of laat gaat er dus nog iets ergs komen wat dat betreft.

Je vergeet afrika nog die niet al te proper met het milieu en klimaat omgaan

Dit is pas gebeurt met het nieuwe corona virus, jaren geleden al met ebola.
Vergeet Aids niet... We zijn er inderdaad nog niet klaar mee. Bacteriën zijn wel de natuurlijke vijand van de mens. Van alles trouwens. En met wat ze allemaal uitvinden aan oorlogstuig ben ik er vast van overtuigd dat Ebola niet van de dieren kwam maar een mislukte test was. Maar ja, wie zegt het al.
Er zijn zat labo's met gekweekte virussen, als er daar eentje van ontsnapt is het ook gedaan met de wereld.

Ebola is op een natuurlijke wijze gemuteerde virus.

Ja dat zeggen ze overal van. Maar ik vraag me af of daar wel afdoende bewijs voor is.
Nu ben ik normaliter geen complottheorie denker of volger. Maar er wordt zoveel gerommeld met militair bactereologisch onderzoek dat ik me echt niet kan voorstellen dat de CIA dat niet stiekem ergens op dieren in Afrika is gaan testen en aldus per ongeluk te ver verspreid is geworden.
Het is een vrij nieuwe ziekte net als Aids. Terwijl de meeste ziektes, waaronder ook kanker al lang bestonden.

Een bericht van dezelfde strekking stond verleden week al op het door jou verfoeide ZeroHedge.
Zo zie je maar weer hoe snel hier de media zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan