Probleem Geen auto handtekening bij nieuw bericht Outlook 2013

Black Tiger

Enthousiast
Zo, even een vraag stellen hier, misschien dat iemand het weet.

In Outlook kun je handtekeningen instellen. Nu gebruik ik Outlook 2013 en heb aangegeven dat er automatisch een handtekening moet geplaatst worden bij het starten van een nieuw bericht met een bepaald email account en ook bij het beantwoorden van berichten aan die accounts.

Bij het beantwoorden gaat het goed, zo gauw ik op "beantwoorden" klik, komt er automatisch de juiste handtekening in het bericht te staan.
Maar als ik op Nieuwe Email klik en dan het juiste account selecteer verschijnt er gewoon een standaard leeg nieuw veld, net als bij de email accounts waar geen handtekening voor is ingesteld.

Dat is al langere tijd het geval, maar begint toch een beetje te storen. Weet iemand misschien de oplossing zodat bij het maken van een nieuw e-mail bericht wel automatisch de juiste handtekening wordt geplaatst meteen?

predator

Vaak hier
@ Blacktiger.
Probeer eens het account te verwijderen en het dan weer opnieuw aanmelden .
Gr.
Pred..

Black Tiger

Enthousiast
Dank je, maar nee dank, liever niet.
Het gebeurt bij 3 accounts en alleen bij het aanmaken van nieuwe mails.
Voor mij is met name het tweede (zakelijke en hier niet weergegeven) account het belangrijkst. Maar het lijkt me geen account issue gezien het bij allemaal voor komt.
Een account zonder handtekening is overigens het standaard account maar dat zou niets uit mogen maken.

Ik kan evt. wel een repair draaien maar ik ben bang dat dit ook niet helpt als mijn herinnering goed is.
Zou misschien wel handig zijn als er nog iemand is die Outlook 2013 heeft om te zien of daar ook dat probleem speelt.

Black Tiger

Enthousiast
Nog even testen, het is dus een bug in Outlook 2013.
Als ik een van de drie accounts met handtekening als standaard zet, dan komt er wel meteen een handtekening bij nieuw bericht.
Selecteer ik dan een ander account met handtekening, komt daar ook weer de juiste handtekening voor. Selecteer ik een ander account zonder handtekening, dan krijg ik ook weer netjes een leeg veld.
Dus dan werkt de selectie wel goed.

Maar omgekeerd (met een account zonder handtekening als standaard) is dat dus niet het geval.
Jammer want gezien 2013 al ouder is zal Microsoft dit ook niet meer gaan fixen lijkt me. :(

Rubensky

Moderator
Team lid
Nee, ik twijfel niet direct aan of je het wel goed hebt gedaan. Maar soms zien mensen iets eenvoudigs over het hoofd. Zelf dacht ik aan een foutje in het Outlook profiel.

Maar je lijkt een soort van reden te hebben gevonden. Ik kan echter niet testen of het bij mij ook zo is omdat ik geen Outlook 2013 meer heb.

Black Tiger

Enthousiast
Nee, ik twijfel niet direct aan of je het wel goed hebt gedaan.
Daarom stond er ook een smiliey achter.
Het is gewoon zo dat 4 ogen meer zien als twee en er hoeft maar ergens een typo te staan of pr ongeluk toch iets verkeerd. En ik weet van mezelf dat ik me ook soms wel eens blind op iets staar of ergens niet aan denk, vandaar ook prompt de screenshot erbij.

Ja het is vreemd wat er gebeurt. Maar ik ben daarom ook bang dat het dieper binnen Outlook ligt. Misschien dat ik de vraag met het gevonden resultaat eens op het Microsoft forum moet zetten. Eens zien of die er eventueel nog ideeën over hebben.

Rubensky

Moderator
Team lid
Toch geloof ik dat nog niet helemaal. Kijk maar naar je eigen foto in bericht #3 Achter E-mailaccount kan je gewoon wisselen van account dus ook voor andere account een mail sturen.

Wijzig je via het vakje van (dat in een nieuwe mail zichtbaar is als je meerdere accounts hebt) wel naar het goede mailadres?

Black Tiger

Enthousiast
Achter e-mail account kun je inderdaad van account wisselen. Dat is ook de enige plek om handtekeningen in te stellen. De linkerkant van de afbeelding is uitsluitend voor het maken van de handtekening, de rechterkant (achter e-mail account) is om te kiezen bij welk account je welke handtekening wenst.
Echter bij dit account staat het goed dus het zou sowieso bij dit account alleen al goed moeten werken. Maar geen zorg, het staat goed voor alle 3 de accounts. Als ik dus naar een ander account wissel aldaar waar jij zegt, dan wijzigen ook de beide pulldown vakjes er onder. Selecteer ik een account zonder handtekening komt daar ook niets in die vakjes er onder te staan.

Maar even logisch nagedacht. Stel dat ik het hier iets fout zou hebben gedaan, dan zou het ook niet perfect werken als ik als standaard account een account met handtekening in stel.

Rubensky

Moderator
Team lid
Het kan eraan liggen dat het profiel de verschillende account en hun instellingen niet goed verwerkt.

erikdenhouter

Vaak hier
Hoi BlackTiger, je bent weer gevonden zie ik ! :giggle:

Heb je hier wat aan ?

Vooral dit idee:
"The signature template does not include all email formats. For example only an HTML template has been created, but email is being composed in RTF or Plain Text format. "

Black Tiger

Enthousiast
@Rubensky Het lijkt mij toch eerder een Outlook bug gezien het omgekeerd wel werkt. Misschien dat ie handtekeningen voor nieuwe mails alleen kan aanzetten als de standaard email account ook een handtekening heeft.
Ik heb overigens al een nieuw profiel maar dit heeft met het vorige profiel ook hetzelfde euvel gehad.
Heb jij een Office Outlook nieuwere versie? Daar als eens mee getest hoe het daar mee werkt?

@erikdenhouter Ben tijdelijk gevonden zolang mijn oog het doet. :)
Heb last van een oog en zie dan wazig, kon geen forums meer doen. Af en toe doet het oog het goed en dan kan ik wel lezen. heb een leesbril nodig en die komt pas volgende week woensdag. Als dat goed gaat kan ik weer "gewoon" doen wat ik altijd deed met de computer. Nu is het afwachten of mijn oog wenst mee te werken of niet (meestal dus niet). De laatste twee dagen wil het 's avonds wel.
Da's ook de reden dat ik alleen even een vraag doe en verder niet aanwezig ben want het is irritant als je iemand helpt en dan opeens een paar dagen niet kunt omdat je antwoorden niet lezen kunt. Dan maar even geen forum. En de feestdagen en 1,5 weekje ziekenhuis net voor de feestdagen helpt dan ook niet mee.

Dat gezegd hebbende, bedankt voor de link, heb het gelezen maar ik maak mijn e-mails in plain text. Heb geen template manager in gebruik. De optie die Outlook heeft voor handtekeningen maken biedt geen keuze plain tekst of in html wens te hebben.

Ook hier geldt dan weer, als dit de oorzaak zou zijn, waarom werkt het dan wel perfect als ik als standaard account een email account met handtekening plaats? Want het wisselen tussen andere accounts met en zonder handtekening bij een nieuwe mail werkt dan ook perfect.
Een foute instelling is dus (mijns inziens althans) dan geen logische conclusie, temeer daar er vrijwel niets in te stellen valt wat dit betreft.

Black Tiger

Enthousiast
Mag naar opgelost gezet worden. Het blijkt dat mijn vermoeden juist is. Het is geen bug maar klaarblijkelijk kan Outlook de handtekening optie niet activeren als het standaard account geen handtekening bevat.
en dan met name dit:
Note:
For the automatic signature feature to work, you must have a default signature assigned to each account. This can even be an empty signature or a signature with just a space, a full stop or some dashes (–) in it.
Dit klopt dus niet helemaal, maar als je alle accounts van handtekening voorziet, dan is dus ook het standaard account van een handtekening voorzien. :)
Lijkt me eerder op een bug waarbij ze de oplossing niet wisten (standaard account) en dan dit dus maar als oplossing aangegeven hebben terwijl dat dus helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Anyway, de handtekening mag ook een spatie zijn staat er.
Dus ik heb nu gewoon bij mijn standaard account een handtekening bestaande uit 1 spatie gemaakt en nu werkt de rest ook prima.

Iemand een idee wat ze met "a full stop" bedoelen? Wat dat mag dus schijnbaar ook maar ik weet niet wat dat is.

erikdenhouter

Vaak hier
Ogen, hebben we zo nodig . . . Probeer eens een patroon in de tijd van je klachten op te merken, en probeer dat patroon in je eten ook te vinden. Ik ervaar al jaren, zodra ik veel brood(jes) ga eten van een bekende SM krijg ik binnen een dag of drie slechter zicht. 'T is tenslotte (een) SM :cry:, en die maken o.a. winst.
Dat terzijde, begrepen of niet.

Goed dat we je weer tegen komen hoor.

Black Tiger

Enthousiast
Wat de ogen betreft blijk ik op het randje te zitten. Ik bij bijziend en zie dus van veraf slecht. De nieuwe metingen tonen aan (nieuwe bril van december 2019) dat ik grappig genoeg beter ben gaan zien. Maar die lijn trekt zich door en daardoor is de begin afstand van waaraf ik slechter zie ook verandert. En die ligt nu schijnbaar op het randje al een aantal maanden. Was me wel opgevallen dat het er langzaam in sloop.
Daarom eens afgelopen week laten meten voor een leesbril en dat schijnt te helpen. Die is echter pas volgende week woensdag klaar.
Na jouw bericht heb ik even nagedacht of er iets is te vinden in combinatie met eetpatroon en slechter zicht, maar dat is niet het geval. Dat is al jaren ongeveer hetzelfde en ik doe geen gekke dingen eigenlijk. Maar toch bedankt voor de tip.

Ik ben overigens ook enorm happy dat ik weer even iets kan en vermoedelijk straks helemaal met de leesbril. Begon echt ontwenningsverschijnselen te krijgen. Ik kan goed zonder forums maar niet helemaal zonder pc als ik thuis ben, niet meer eigen forum, niet voor m'n bedrijfje, niet meer gamen... naaaah.

Bedankt voor de link, een full stop is dus eigenlijk een uitroepteken of 'n punt. thanks!

Black Tiger

Enthousiast
Punt denk ik eerder.
Denk 't achteraf ook. Las ergens dat het ook uitroepteken kon zijn. Maar vraag me af waarom ze dan niet gewoon dot of punctuation mark of period gebruikt hebben.
Ik las ook al "full point" terwijl ik geen "half point" ken. Het gekke is dat Full Point of Full Stop eigenlijk Engels is, terwijl period Amerikaans is. Aangezien Microsoft ook Amerikaans is zou je eerder gewoon "period" verwachten, mede omdat dit volgens mij ook bekender is als punt dan "full stop".
Anyway, heb ik ook weer iets bijgeleerd. :)

Helaas, ik verloor mijn naiviteit.
Hoe bedoel je?
Er is overigens wel iets verandert maar dat is al wat langer dan dat ik last heb, ben minder vet gaat eten 's avonds. Zijnde minder vaak een fricandelletje als vrouw en dochter de frietenketel weer op zetten of andere snacks. Ik neem dan toch liever een boterham of zo.

erikdenhouter

Vaak hier
Hoe bedoel je?
Er is overigens wel iets verandert maar dat is al wat langer dan dat ik last heb, ben minder vet gaat eten 's avonds. Zijnde minder vaak een fricandelletje als vrouw en dochter de frietenketel weer op zetten of andere snacks. Ik neem dan toch liever een boterham of zo.
Ik verloor mijn naïviteit in de zin dat vervuiling in voedsel elke dag anders kan zijn. Vervuiling is niet afhankelijk van wat de boeken zeggen wat goed of slecht is, maar vervuiling is afhankelijk van waar het voedsel een half jaar daarvoor verbouwd is. Het als goed bekend staande voedsel kan daardoor je dood worden, terwijl het slechts bekend staande voedsel je overleving kan zijn.
De rollercoaster van het (mijn) leven:
Groenten zijn goed, maar als er vergif in zit is het slecht.
Junk food is slecht, maar als alle grondstoffen ervan zuiver zijn is het goed.
Informatie is goed, tenzij de inhoud slecht is.

Wat een verdomd rare plaats om deze mening te plaatsen zeg . . . :cautious:

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Enthousiast
Lol, vreemde plek inderdaad, maar ik vroeg er om dus tja... Ik ben het overigens volledig met je eens wat dat betreft.;)

Bovenaan Onderaan