Gebruikers inlog Vinkje weg bij NETPLWIZ, hoe heb ik dit opgelost.

Hallo,
Vandaag had ik op beide laptops een voorval. Na de laatste windows 10 update kreeg ik een melding dat mijn microsoftaccount wellicht gewijzigd moest worden. Ik heb netjes ingelogd in de account en er werd gevraagd een pinkode aan te maken, en dat was het. Melding was weg. Alleen kreeg ik na opstarten dat ik mijn wachtwoord moest invoeren. Ok! Dat kon ik wel verhelpen, dacht ik. De opdracht NETPLWIZ uitvoeren en vinkje weghalen bij ”gebruikers moeten wachtwoord invoeren ........etc”. Echter die was verdwenen.
Wat heb ik gedaan om het weer terug te krijgen: Bij account aanmeldopties de pinkode verwijdert, En het checkboxje “aanmeldoptie bij windows hello “ op uit zetten. Na opnieuw opstarten is het vinkje bij Netplwiz weer terug en kon ik die uitvinken.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.309
Reaction score
920
Punten
113
Leeftijd
61
Klopt. Ik ben dit probleem ook al tegengekomen na een windows herinstallatie. Ik heb toen ook een tijdje moeten zoeken naar de oplossing. Ik gellof dat die oplossing ook op het microsoft forum te vinden is.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.309
Reaction score
920
Punten
113
Leeftijd
61
Aanpassingen in het register heb ik niet gedaan. Voornaamste is dat het werkt. De dubbele accountmelding bij het opstarten (stond hier onlangs ook nog ergens) had ik toen ook maar dat was opgelost met een instelling van windows hello.

Bovenaan Onderaan