Freedom Internet

Via een artikel op Business Insider ben ik naar Freedom Internet gegaan.
Freedom Internet probeert je zo veel mogelijk privacy te geven.

Ik heb daar een pseudo aanmelding gedaan en kan een 1gigabyte snelle glasvezelverbinding krijgen,
prijs €54 euro.

Eerste drie maanden krijg je € 15 korting.
Vaste telefonie is € 5 per maand.

Televisie - basispakket € 15 en TV Entertainment kost € 25

Monteurskosten zijn eenmalig € 25.

De modem kan je huren - het wordt in mijn geval een Fritzbox 5530
F-Secure beveiligingssoftware voor 5 devices is inbegrepen in het abonnement!

Het artikel over Freedom Internet vind je hier:

Freedom Internet website:

Neem een kijkje, van uit idealen is deze provider geboren.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Nooit van gehoord, en geheel onbekend naar mijn idee, leveren ze ook wat ze schrijven? Ik vind het wel trikie, dus blijf mooi bij KPN.
En alleen internet is al duurder dan wat ik nu voor het complete totaalpakket (oud telfort) betaal. Al is het wel sneller.

Nou de ervaringen van de tv zijn uitermate belabberd als ik het zo lees, ik vind de reviews geen aanbeveling.

Aanvulling:

Consumentenbond iets positiever maar ook klachten over de tv

Ze hebben net als ziggo en kpn een eigen hulp forum.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
De modem kan je huren - het wordt in mijn geval een Fritzbox 5530
Oh lachen, ik zou theoretisch niet hoeven huren want in mijn geval zou het een 7590 worden.

Maar ik zou eens heel goed kijken. Het is een KPN reseller en als je gaat kijken zonder korting (eerste 3 maanden) zit je net zo duur als bij Ziggo.
Televisie - basispakket € 15 en TV Entertainment kost € 25
Nee, 16 (15,95) en 22 (21,95).

Zonder Ziggo Sport en met maar 1 ontvanger en dan zit je met eigen modem!! al op 66,95 en dat is met eigen modem. Let hiermee op, want bij online opgeven blijkt dat ze die 2 euro korting van huur modem niet in mindering brengen. Foutje in het systeem lijkt het.
En dat is dus nog met ADSL waarbij internet alleen 45 euro kost (en geen 54 zoals glasvezel).

Doe daar nog telefonie bij a 5 euro per maand en je zit echt niet goedkoper, maar duurder dan elders.

Dan zit je bij TweakDSL voor 59,95 per maand nog een heel stuk goedkoper voor een alles in 1 pakket, is wel basis TV dus zal ongeveer gelijk zijn met Entertainment. Zij leveren echter alleen maar glas, geen adsl meer.

Dat met die privacy kun je met een korrel zout nemen. Want veel dingen moeten toch gebeuren zoals bij alle providers gebeurt. Er is relatief weinig wat een isp kan doen met jouw privacy.

Persoonlijk ben ik van mening dat we niet moeten adverteren voor internet providers op een forum. Ieder heeft zo zijn eigen keuzes en met name ook ervaringen.

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Mwa, geef ze even de tijd, ze zijn nog niet zo lang bezig.

Freedom internet is ontstaan uit onvrede over het opdoeken van Xs4all door KPN en het daardoor verdwijnen van diensten die Xs4all wel bood maar KPN niet. Het is voor zover ik weet opgericht door (zakelijke?) gebruikers die nergens anders vonden wat ze nodig hadden.

Het zou geen provider voor mij zijn, maar ik kan wel zien dat het voor sommige gebruikers een optie kan zijn.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Misschien zitten er wel mensen van Bits of Freedom bij, dat ze misschien zo aan die naam gekomen zijn dat weet ik niet.
Een nieuwe provider zal altijd wat startproblemen hebben.
Maar we moeten niet gaan doen alsof ze zoveel goedkoper of beter zijn dan anderen. Goedkoper sowieso niet en beter, qua privacy dan voor zover dat kan, dat is een kwestie van afwachten inderdaad.

daardoor verdwijnen van diensten die Xs4all wel bood maar KPN niet
Zoals wat?

Enigma147

Moderator
Team lid
Lid geworden
15 dec 2018
OS
Windows 10 pro
AV
Bitdefender
FW
Cisco Meraki
Wat ik mij zo kan herinneren, dingen als een echt vast IP adres en support met andere apparatuur dan geleverd, op best effort basis. Het zou best wel meer kunnen zijn, maar ik heb er zelf weinig mee te maken.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Nou als subreseller van KPN zal dat met dat echt vaste ip vermoedelijk al niet meer gebeuren.
En bijv. Tweak werkt ook met de Fritzboxen die een stuk beter en uitgebreider zijn dan de Experiabox van de KPN.
Achja ieder zijn hobby, ik heb in elk geval weinig interesse om terug naar ADSL te gaan.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Als ik het hier allemaal zo lees loopt het nog niet over van de voordelen.

Bovenaan Onderaan