Frauduleuze mail Domeinnaamregister

• Onderwerp starter Onderwerp starter ArtstudioG
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 801

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
502
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 11
Website
www.artstudiog.be
Vanmorgen kreeg ik een vrij agressieve mail van Domeinnaam Register waarin mij hardnekkig wordt aangeraden om mijn domeinnaam exclusief te reserveren voor de komende 10 jaar.
Mocht iemand zelfde mail ontvangen, let op: dit is frauduleus !!!!
Zie ook HIER

Dit is de inhoud van de mail (ook in de bijlage):

Geachte heer/mevrouw,

Recent hebben wij telefonisch contact met u op proberen te nemen. Dit is tot op heden nog niet gelukt. We sturen u dus een email met daarin informatie over het volgende:

We hebben een aanvraag binnen gekregen om de website www. XXXXXXXXX.com te laten registreren. We zien in ons systeem dat u de eigenaar bent van www. XXXXXXXXX.be. Dit kan voor u in de toekomst verstrekkende gevolgen hebben. We zijn daarom dus wettelijk verplicht om contact met u op te nemen om u het eerste registratierecht te bieden. Dit houdt in dat wij de aanvraag van de derde partij afwijzen en de website: www. XXXXXXXXX.com

Na een akkoord zullen doorlinken naar: www.XXXXXXXXX.be

Het komt erop neer dat u de eerste optie op de domeinnaam krijgt, dit om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen. De aanvraag is gedaan vanuit Antwerpen.

Doorgaans zijn wij verplicht om de domeinnaam voor 10 jaar vast te leggen en te beschermen. De jaarlijkse prijs voor de .COM-extensie is €19,75 per jaar. Dit betekent dus een eenmalig bedrag van €197,50. Wanneer de doorlink voltooid is, zal al het verkeer wat naar de .COM-extensie gaat, automatisch op uw .BE-extensie terecht komen. De verwerking hiervan duurt maximaal 24 uur. Deze domeinnaam is dan wereldwijd bereikbaar. De derde partij wordt afgewezen en deze kan niks met uw domeinnaam doen.

Overige informatie:

· U ontvangt een eenmalige factuur van €197,50 exclusief btw voor een looptijd van 10 jaar.

· Na een jaar kan het ten alle tijden geannuleerd worden. U krijgt dan het resterende aantal jaren op uw rekening teruggestort.

Indien u hiermee akkoord gaat, stuur dan binnen 24 uur na ontvangen van deze email een akkoord per mail naar met daarin uw naam, adresgegevens en btw-nummer naar; bart@domeinnaamregister.com

Hierop volgend gaan wij de derde partij afwijzen en de doorlink in orde maken. U krijgt dezelfde dag nog alles per mail toegestuurd met alle informatie die u nodig heeft.

Met vriendelijke groeten,

Bart Mulder
Domeinnaam Register
www.domeinnaamregister.com
bart@domeinnaamregister.com

Ik ben benieuwd of deze praktijk in Nederland wordt overgenomen?

Zeer sluwe truuk .

Vanmorgen kreeg ik een vrij agressieve mail van Domeinnaam Register waarin mij hardnekkig wordt aangeraden om mijn domeinnaam exclusief te reserveren voor de komende 10 jaar.

Reserveren betekent dus , ik ga de domeinnaam registreren onder mijn (bedrijfs)naam . De domeinnaam is dan uniek en kan door niemand anders meer geregistreerd worden . Je hebt nog geen plannnen om met de domeinnaam iets te doen en dan nemen ze terug contact met jou . Je doet voorlopig niets met de domeinnaam , mogen wij hem gebruiken om onze produkten te promoten en te verkopen . Je ziet er geen kwaad in en criminelen gebruiken dan jouw domeinnaam voor gestolen goederen, namaakprodukten enz...... te verkopen . Wanneer dit ontdekt word ben jij natuurlijk de dupe , want jij bent nog altijd verantwoordelijk voor je domeinnaam . De criminelen hebben onraad geroken en verwijderen dan alles en gaan op zoek naar een ander slachtoffer .

die heb ik ontvangen
has recently become available on the market. This domain might be useful for you, since you own a domain similar to this domain.

To express interest in owning this domain, please
dit is hun emailadres
support@jpmc-health.com
dan krijg ik een pagina waar ik al mijn gegevens zou moeten invullen en 50 dollar moet overschrijven, denken die nu dat ze met een zot bezig zijn

Terug
Bovenaan Onderaan