Frans parket opent onderzoek naar manipulatie bij inktpatronen

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 74
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 696
V

Verwijderd forumlid 74

Guest
Laat het Japanse printermerk Epson hun printers tonen dat de inktpatronen “leeg” zijn terwijl ze nog zeker voor een vijfde gevuld zijn? Na meerdere klachten van gebruikers heeft het parket van het Franse Nanterre een onderzoek geopend naar de mogelijke manipulatie. Volgens de Franse consumentengroep HOP gaat het om een wereldprimeur.

Lees meer

Dit is volgens mij inderdaad een primeur, daar al jaren bekend is dat Epson printers melden dat cartridges leeg zijn terwijl er dan nog 20 - tot 25% inkt in die cartridges aanwezig is.

Niet alleen Epson hoor :sob:
Bij mijn Canon ook hoor, na de melding dat ze leeg zijn kan ik nog een poos door blijven printen.

"na de melding dat ze leeg zijn kan ik nog een poos door blijven printen.na de melding dat ze leeg zijn kan ik nog een poos door blijven printen."
"Zo zou ik het zelf ook willen. Als mijn HP patroon leeg is zegt hij: "van mij krijg je nu alleen nog wazige afdrukken"
Als je dan geen reservepatroon hebt moet je eerst weer op (internet) pad.

Ik heb een Canon MP 190 al een jaar of 10 (werd gezegd dat hij niet onder Windows 10 zou werken draait op de drivers van Windows 7 zonder problemen) dus ik kan hier letterlijk mee lezen en schrijven. Ik weet pressies wanneer ik inkt moet bestellen (zie ik aan de print).
En dan via 123 inkt dan heb je ze de volgende dag. Dus ik heb ze ruim op tijd.

Mijn Canon MP 610 kocht ik op 11-9-2008. Pas 9 jaar en 3 maanden jong. Hij doet het nog prima, ook al heeft Canon er geen Windows 10 driver voor:

5a47f516b91ac-2017-12-30_21_14_17-PIXMA_MP610_-_Ondersteuning_-_Stuurprogramma_s%2C_software_en_handleidingen_downlo.png

Gewoon de software voor Windows 8.1 gebruiken. Niks aan het handje. Kopiëren, printen, scannen, het lukt allemaal.
Ik gebruik klooninkt van Sneltoner. En als ik de waarschuwing krijg dat de inkt bijna op is, dan bestel ik nieuwe inkt. Maar de nieuwe cartridges zal ik pas plaatsen wanneer de afdrukken wazig worden of wanneer ik de waarschuwing krijg dat ik nu echt de cartridge moet vervangen om schade te voorkomen.
Na de eerste melding ("Zwarte inkt bijna op") kan ik vaak nog zo'n 60 tot 80 pagina's printen.

Ik heb ook een Epson, als die over het inkt begint te klagen, reset ik de cartridge met dit apparaatje. Werkt al jaren prima.
5a49448e905fd-IMG_20171231_210945.jpg

5a49433c3b614-IMG_20171231_205826.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan