Foutmelding bij Backup van Windows 10

Najsnarf

PCS Lid
Hoewel er H I E R uitvoerig gediscussieerd is over backup W 10 wilde ik toch ook de eigen mogelijkheid van W 10 zelf uitproberen. Ik krijg dan een foutcode 0x80070015, en als ik dat opzoek kom ik uitsluitend bij Engelse adviezen, ook voor oudere Windows versies. Ergens hèb ik al in "services" ingeschakeld van handmatig --> automatisch , maar dat helpt niet. Ik dacht dat er ook wel een "fix"zou zijn, aangezien het kennelijk wel vaker voorkomt.

Hoi Najsnarf - de Windows System-image werkt alleen indien er een tweede HD voorhanden is (intern of extern als USB-HD).
Windows weigert het Systeemimage aan te maken op de HD waar ook de systeempartitie op staat.

De rescue CD van Windows die je erbij dient aan te maken werkt namelijk zodanig bij het terugzetten van de imgage, dat voordat het image teruggezet wordt, dat eerst de complete harddisk wordt leeg gemaakt en dan pas wordt de image teruggezet.

Dus als voorbeeld - stel dat er een 2 TB harddisk in jouw PC zit.
Verder bevat die HD diverse systeempartiteis en een aparte DATA-partitie waarop jij van alles hebt staan aan persoonlijke data.
Nu ga je Windows via de Rescue CD Windows terugzetten.
Alles op de 2TB disk wordt verwijderd, de HD wordt geformatteerd en vervolgens worden nieuwe partities aangemaakt en wordt Windows weer compleet teruggezet.
Maar je persoonlijke data ben je daarna kwijt!

Vreemd, eerder deed ik dat wel eens. Ik heb - behalve een SSD waar Windows op staat - nog 2 ingebouwde schijven en 1 externe USB (en: eerlijk gezegd ook nog een niet altijd aangekoppelde externe USB die ik bijhoudt. En tevens nog een kopie van C die ik af en toe opnieuw maak waarbij al het andere spul afgekoppeld wordt. . Ik zal eens kijken of ik met de eigen W10 update mogelijkheid wel verder ga (of nog een externe USB aanschaffen). Hartelijk dank. FJSB

Voor de systeemimage via Windows heb je wel voldoende vrije ruimte nodig.
Is die er niet kan dat ook een voor een foutmelding zorgen!

Reken op een ruimte ongeveer zo groot als Windows op de Systeempartitie is.

Terug
Bovenaan Onderaan