Foto's van Kent, augustus 2018.

Dit jaar was er een reisje van een week naar Kent geregeld. Een reisje met een gezelschap onbekende mensen in een touringcar. Ik heb veel gezien, het heel erg warm gehad, 35 mensen leren kennen en besloten om dit soort reizen nooit meer te doen!
Want als je een einzelganger bent zoals ik, moet je dit niet doen. En zeker niet als de rest van het gezelschap besluit om je als maar te knuffelen en te vertroetelen! En de reden daarvoor was dat ze op zeker moment achter mijn leeftijd kwamen. En voor de senioren hoor je te zorgen, etc! Het woord forum heb ik maar niet gebruikt, want dat paste er vast niet bij!
5b66de42df80b-IMG_0842.JPG

de krijtrotsen van Dover
5b66df2d04977-IMG_0872.JPG

'mijn plekje' in Leeds Castle!
5b66e239e782d-IMG_0850.JPG

heel apart: vanuit mijn hotelkamer zag ik een kerncentrale in de verte liggen!
5b66e0343d8ab-IMG_0867.JPG

Leeds Castle: 'je moet wachten totdat de appelmoes voorbij komt!'
5b66e0a3eb57f-20180803_110629.jpg

een monster van een paleis in Brighton, neergezet door een koning in de 19e eeuw, met het geld uit de staatskas
5b66e1914f0c8-IMG_0883.JPG

in de kathedraal van Canterbury, koel en sereen​

Dat zijn zeker mooie foto's!
Ik heb even gespiekt welke camera jij gebruikte. Dat is de Canon PowerShot SX710 HS.
Maar ook met je smartphone (Samsung Galaxy J5, model 2017?) maak je mooie foto's: het paleis in Brighton.

Hoi, je hebt goed gespiekt! Hoe doe je dat?

Dank je wel voor de complimenten, en het was bloedheet toen ik die laatste nam en eigenlijk had ik maar 1 wens: naar huis, naar mijn zonnescherm en mijn ventilator! En dus nam ik snel een foto, de rest van het paleis was nog wonderlijker en vreemder.

Mijn telefoon is inderdaad model 2017. Die kostte in de winkel waar ik hem wilde kopen, in mijn eigen dorp, 260 euro. Maar Ben, mijn provider waar ik heel blij mee ben, had een aanbieding: bij het abonnement dat ik wilde (ik wilde meer van alles), kostte hij 169 euro. En toen ik dit zei, ging mijn winkel er in mee en dus had ik een koopje!

Hoi, je hebt goed gespiekt! Hoe doe je dat?
Als je het cameramerk wil weten en andere zaken zoals gekozen diafragma en sluitertijd, dan kan dat met verschillende fotoviewers. Ik noem er een paar:

1. Open de foto met de app Foto's van Windows 10
Klik dan op de 3 puntjes (helemaal rechts) en kies Eigenschappen

2. Openen met Windows Photo Viewer
Klik op Bestand > Eigenschappen

3. Openen met IrfanView.
Klik in de menubalk van IrfanView op Afbeelding > Informatie. In het volgende venster klik je op Exif info. Dan krijg je echt veel informatie over de foto.

Dank je wel voor deze uitleg. Maar dit alles lukt me op mijn eigen laptop wel. Als ik echter in het topic op mijn foto klik, wordt die hooguit groter, maar verder niet.

Dat klopt, Kate. Daarom moest ik je foto’s eerst opslaan op mijn eigen computer, voordat ik die bijzonderheden kon zien.

Terug
Bovenaan Onderaan