Wanneer jij een foto uploadt naar imgdumper, dan zal na voltooien van die upload aan de linkerkant een
voorbeeldweergave van je foto staan. Dat voorbeeld is een
thumbnail. Dus daarom staan daar ook die getallen
in die thumbnail. Die getallen geven de grootte in pixels van de geüploade foto aan.
Wanneer jij je foto's nooit bijsnijdt, dan zul je daar altijd dezelfde getallen zien staan.
Wat zijn dat eigenlijk, die pixels? Iedere foto bestaat uit een aantal blokjes, pixels genaamd. Bij mijn fotocamera zijn dat 2848 blokjes in de breedte en 2136 blokjes in de hoogte. Ieder blokje heeft een eigen kleur. Normaal kun je de afzonderlijke pixels nooit zien. Om die wel te kunnen zien, moet je heel sterk inzoomen op de foto. Dan pas zie je de afzonderlijke pixels.
Laat ik dat eens doen. Ik ga een thumbnail 'opblazen', zodat hij veel groter wordt. Door in te zoomen worden de afzonderlijke pixels (blokjes) dan zichtbaar:
Tot zover de betekenis van de getallen die in de thumbnail staan.
Wanneer je voor de bovenste link kiest, dan wordt de foto in het groot geplaatst, dus geen thumbnail. Alleen in de thumbnail staan de getallen die het aantal pixels aangeven.
Daarnaast staan in de 7 links flink wat letters en cijfers:
Hierboven zie je bijv. uploads9/5c842b enz. Die reeks cijfers en letters krijgt je foto van imgdumper. Dat is nodig om jouw foto te kunnen tonen. Waarom is dat nodig? Stel je voor dat jij een foto uploadt met de naam
bloem. Wanneer imgdumper daar niet een flinke reeks letters en cijfers aan toe zou voegen, dan zou het een zooitje worden. Stel je eens voor dat op 1 dag 10 of 20 mensen een foto met de naam
bloem uploaden naar imgdumper en dan die foto op een forum zetten. Dan zouden die mensen allemaal dezelfde link krijgen en dat kan natuurlijk niet, want het zijn verschillende foto's van verschillende bloemen.
De afbeelding die ik het laatst geplaatst heb, had ik zelf de naam
opgeblazen thumbnail gegeven. Die naam zit er nog wel in (helemaal aan het eind), maar er zijn flink wat letters en cijfers aan toegevoegd door imgdumper om mijn afbeelding daardoor uniek te maken.