foto-formaat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 2129
K

Kate40

Gast
Dit is niet mijn probleem, maar dat van een vriend. Deze maakte familie-foto's en daarbij kwam naderhand het volgende probleem.
Er werd een foto gemaakt van de hele club, en dat met de zelfontspanner. Een van de familieleden had zijn hondje bij zich en dat dier moest er ook op. Maar ja hoor, op het cruciale moment liep hij weg.
Op de foto zoals hij in de fotomap van de computer staat, zie je geen hond. Maar als je de foto als bureaublad-achtergrond gebruikt, is het dier plotseling weer terug.
Vraag: hoe krijg ik die foto zo, dat ik permanent die hond zie. Ik hoop dat het nog duidelijk is, want het begint nu op iets spiritueels te gelijken!

Hoi Kate,

ik denk dat het hondje gewoon op de foto staat.
Met welk programma worden de foto's in de fotomap bekeken?
Want ik vermoed dat die foto's deels bijgesneden weergegeven worden.

[sup]Hoi Abraham,[/sup]
[sup]Ja, het beestje is op het bureaublad duidelijk te zien, terwijl hij hem smeert! Ik heb net nagevraagd: via verkenner wordt de foto opgezocht en dan kan hij op 3 manieren geopend worden. Maar Maxje is steeds foetsie. De 3 manieren zijn: picasa photo viewer, windows photo viewer, en paint.[/sup]

Ik blijf het een raar verhaal vinden.

Wat gebeurt er indien de betreffende foto naar C:\Windows\Web\Wallpaper wordt gekopieerd en dan via het bureaublad en Aan persoonlijke voorkeur aanpassen wordt ingesteld.
Staat het hondje er dan ook op?

Ik heb het voorgelegd. Maar het is niet zo'n fanaat en ik hoop dat hij het snapt. Afwachten.

Hoi, hier komt het antwoord van de hondeneigenaar.

"normaal is het formaat van een foto 1920x1080, maar bij mij is het 3719x2092. En dan wordt er ongewenst bijgesneden".

Ik weet niet op grond van waarvan de conclusie van het ongewenst bijsnijden is getrokken. De foto is genomen met een nieuwe telefoon, die iemand voor hem geinstalleerd heeft. Zou daar iets mis mee zijn?
Ik weet niet of hij gedaan heeft wat jij schreef, maar ik weet dus ook niet of dat begrepen werd.
Maar misschien heb je al iets aan het fotoformaat-verhaal.

De originele formaten van digitaal opgenomen foto's is volledig afhankelijk in hoeveel pixels de gebruikte camera foto's maakt.
De originele formaten van mijn Sony Alpha camera zijn bijvoorbeeld 4912 x 3264 pixel.

Hoi, ik heb hem gevraagd om alles over zijn nieuwe apparaat met ons te delen, incl de pixels. En dit kreeg ik:
Camera:
Primary 16MP,f/1.8, 28 mm, laser autofocus, OIS(3-axis), LED flash.
Features 1/2.6"sensorsize, 1.12 um pixel size, geotagging, touch focus, face/smile detection, panorama, HDR
Video 2160p@30fps, 1080p@30fps, HDR, stereo sound rec.
Secondary 8 MP, f/2.0, 1/4"sensor size, 1.12 um pixel size, 1080p

Ach, ik geloof dat ik hem wel wat erg streng heb toegesproken, want dit is veel!!!! En ik mag hopen dat jij er iets van snapt.

Zelfde hoeveelheid pixels als mijn Sony Alpha spiegelreflex zo te lezen.

Nou, ik weet niet hoe ik dat moet zien:is dat gunstig? En wat moet hij nu doen om Max terug te krijgen?

Als de desktop de hond laat zien, staat die echt op de foto.

Nou, en dat heb ik doorgegeven en nu ben ik hier klaar mee! Misschien helpen hondenbrokjes!

Beide formaten hebben niet dezelfde verhouding.
1920 x 1080 heeft de verhouding 16 : 9 (bij het grondtal 120).
3719 x 2092 heeft die verhouding niet en zal daardoor afwijkingen vertonen.

Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat je die foto hebt.
M.a.w., wat zie je als je de foto in Paint bekijkt: 3719 x 2092 ?
En wat is het resultaat als je dat verandert naar 3840 x 2160 (want dan heeft het wel de verhouding 16 : 9) ?

Wat leuk dat jij nog iets probeert! Nee, het is niet mijn foto. Hij is van een vriend die met vrouw en kinderen een familiefoto maakte, en dus ook met de honden
Ik ga jouw uitleg letterlijk aan hem voorleggen en dan moet hij maar zien met zijn (nieuwe!)camera.
Dank je wel!

Zo ben ik geen kenner van fotocamera's, maar wellicht is het mogelijk om de camera in te stellen naar het fotoformaat 16 : 9 ?

Aanvulling: Of de schermresolutie van zijn computer veranderen van 3719 x 2092 naar 3840 x 2160 (als dat mogelijk is?): in dat geval hebben beide formaten dezelfde 16 : 9 verhouding.

Laatst bewerkt:
Hij moet het maaŕ proberen. Maaŕ hij is niet bereid om de gebruiksaanwijzing te lezen, dat weet ik nu al!

In Windows 10 is de keuze voor de schermresolutie 3840 x 2160 aanwezig.
De reden waarom het scherm op 3719 x 2092 staat, ontgaat me (in Windows 10 bestaat het niet).

5929e6fa6bf3e-Schermopname_%285%29.png

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan