Flexplek

K

Kate

Guest
Heeft een flexplek nadelen? Vandaag hoorde ik het volgende. Mijn schoondochter werkt op een bedrijf dat flexwerk-plekken kent. Er is een aantal medewerkers die arbotechnisch zo'n plek voor vast hebben gekregen. Mijn schoondochter niet. Nu zit ze dus vaak op een plek die bijna altijd nog vrij is en ondervindt daar iedere morgen grote moeilijkheden. Het opstarten gaat verschrikkelijk , Outlook start op zonder alle letters en als het al opstart heeft ze plotseling honderden mails die ze al lang verwijderd had. En op een andere plek heeft ze daar geen last van!!
Uiteraard is er een deskundig iemand gekomen en na een uur was het opgelost, zei hij en hij liet de computer aan staan. De volgende morgen was het weer feest.
De 'oplossing' herhaalde zich.
Mijn vraag: kan dit aan de plek en de verbindingen daar, liggen? Volgens de deskundige persoon kan dat niet. Maar haar computer doet het ergens anders goed. Ik vind het verdacht dat de andere medewerkers daar nooit gaan zitten. Jammer genoeg kan mijn schoondochter niet vroeger op haar werk komen!

gouwepeer

Heeft veel posts
Team lid
Die bestaan inderdaad echt. Een prima afscherming is een grijze (statische) Komo afvalzak (de blauwe helpen niet).

K

Kate

Guest
Wel, dan ga ik met deze reactie richting mijn schoondochter. Dank je wel voor de tip. En dan vraagt ze me natuurlijk: en wat doe ik dan met die vuilniszak? Moet die op de grond of onder mijn computer? Wat denk jij?

Anjo

Vaak hier
In 1 van mijn eerdere woningen heeft iemand mbv een wichelroede de stralen gemeten en uiteindelijk in de meterkast een 8 van koperbuis neergelegd.
linkt vaag, maar er waren een aantal vervelende dingen over, ( denk aan kinderen met onverklaarbare hoofdpijn en een hond die zeer rusteloos was en nadien niet meer)

K

Kate

Guest
Tjee Anjo, dit klinkt heel veelbelovend! Nu heb ik al 2 oplossingen aan te dragen! Ga ik dus doen! Dank je wel.

Rubensky

Moderator
Team lid
Ik denk toch meer dat dit een probleem is wat op de, naar ik vermoed Exchange, server zit. Er is iets niet helemaal goed op de server. Of met de Exchange (de mailserver) of met het profiel van de gebruiker. Ik kan nog wel een paar mogelijke oorzaken bedenken. De mensen van de ICT moeten dit dus gewoon oplossen.

Bij veel bedrijven kan je overal waar je wil op een willekeurige computer inloggen en krijg je de eigen mail en instellingen te zien. Dat heeft in princiepe niets met flexplekken te maken. Als je in een bedrijf allemaal vaste plekken hebt kan dit als nog. Bij interesse wil ik wel uitleggen hoe dit bij veel bedrijven werkt. (Geen zin om het hele verhaal te typen als niemand er interesse in heeft.)

K

Kate

Guest
Ik denk toch meer dat dit een probleem is wat op de, naar ik vermoed Exchange, server zit. Er is iets niet helemaal goed op de server. Of met de Exchange (de mailserver) of met het profiel van de gebruiker. Ik kan nog wel een paar mogelijke oorzaken bedenken. De mensen van de ICT moeten dit dus gewoon oplossen.
Dank je wel, Rubensky, Ik heb jouw reactie als bijlage gestuurd naar mijn schoondochter. Ik ben alleen bang dat ze daar niet de juiste ICT-figuur hebben. Maar ja, daar doe ik dan niets aan.

Rubensky

Moderator
Team lid
@Kate Let wel, ik doe in dit bericht enkele gebruikelijke aannames. De kans is erg groot dat ze Windows servers gebruiken en dus ook als mailserver Exchange. Maar het hoeft natuurlijk niet.

Anjo

Vaak hier
Als ze enkel op die éne plek problemen heeft met haar bedrijfsaccount zou de hardware op die plek inderdaad rot kunnen zijn, dan is een andere machine er neer zetten de kortste klap

Rubensky

Moderator
Team lid
Zelfs dat hoeft niet Anjo. Wanneer er Thin clients gebruikt worden die geconfigureerd worden d.m.v. een configuratiebestand naar de Thin client te pushen dan zou daar ook het probleem kunnen zitten.

Bovenaan Onderaan