flash player

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1280
K

Kate40

Gast
Voor verschillende onderwerpen heb ik Adobe Flash Player nodig. Althans, dat komt dan op mijn scherm te staan en ik kom niet verder.
Als ik dat dan wil downloaden, lees ik dat ik het al geinstalleerd heb, dat het in Chrome zit, maar dat ik het heb uitgeschakeld! Nou, ik ben onschuldig, hoor.:(
Maar als dat dan toch waar zou zijn, waar zit dat programma dan verborgen en hoe krijg ik het weer in goede gezondheid? Het staat niet in mijn lijst van programma's van het configuratiescherm.

Hoi, er komt inderdaad geen knop over updaten te voorschijn. Conclusie: ik gebruik de nieuwste versie. Maar daar ben ik er dus niet mee. Ik heb al gedacht: zou het drammen van de firma Adobe zijn? Misschien heeft Chrome wel een andere gezellige versie, dus bv pepperflash, die ik ergens (?) verborgen heb. Maar hoe dan ook: ik mis vaak iets omdat ik dan geen flash player kan produceren, en dan ook nog die van Adobe. Is het nou gewoon jammer, of kan ik nog iets?

Ik ben nog verder gaan kijken en na veel klikken las ik: chrome is bijgewerkt. Tja...

Laatst bewerkt:
Chrome komt er bij mij niet in.
In de notebooks van mijn werk heb ik Chrome wel erin zitten - mede omdat deze browser zich normaal gesproken automatisch update.

Je gebruikt win 10 - dus de Adobe Flashplayer voor IE en Edge worden via de Windows Update verzorgd.

Het staat niet in mijn lijst van programma's van het configuratiescherm.
Ik gebruik geen W10 , maar flash player vind je in W7 niet terug onder programma's maar in configuratiescherm zelf , net als Java . En via daar moet je updaten .
Voor chrome is het de plug-in .

Op 14 maart heb ik een topic geplaatst onder het item junkware. Daar ben ik een tijd braaf mee geweest en op een gegeven ogenblik moest ik alles van Mozilla Firefox verwijderen, incl. een Adobe Papi of zo iets. Daarbij vroeg ik of ik soms een andere Adobe moest hebben, omdat er regelmatig gevraagd wordt om dat ding.
Toen mijn junkware-probleem was opgelost, is dat onderwerp niet meer ter sprake gekomen, maar mijn probleem met die Flash is er dus nog steeds.
Ik heb gekeken in het configuratiescherm zelf, maar nergens wordt er over gesproken. Zoekt en gij zult vinden, zoiets gaat het worden! En ik gebruik dus Windows 10.
En, Abraham, ik heb de hele lijst van updates bekeken. Op 17 maart zie ik een Security-update van Microsoft Windows voor Adobe Flash Player. En volgens Bartjes kun je toch niet iets updaten als je het niet hebt. Dus Adobe heeft gelijk: ik heb het, maar uitgeschakeld. Waar zit het dan in vredesnaam?

Als ik je laatste bericht lees denk ik aan een fake melding , malware dus .

@Kate
Flash Player van systeem inschakelen in Google Chrome
Lees dit eens.
Ben geen Chrome gebruiker!
Zie je dit niet ???
58ea93d671fcf-config.PNG

Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
Ach, het wordt steeds gekker en ik geloof dat ik ook wel kan leven zonder dat flash-ding. Want ik heb mijn vraag ook maar gewoon aan Dokter Google gesteld (sorry, geen manier van doen natuurlijk!), en daar kreeg ik de raad dat ik in chrome moest intikken: chrome://plugins. Maar dat leverde mij op: pagina bestaat niet of is verplaatst. Lekker, hoor.
Ik ben toen beland bij chrome Urls, wat dat ook mogen wezen. En daar zag ik in een lange lijst staan: flash. Ik blij maar het krankzinnige is dat daar bij stond: crash op 1 januari 1970!! Och heer, toen wist ik nog niets van deze laptop! En dus wel van crashen!:confused:
Als jullie nog een idee hebben: laat het me weten, want dit gaat me wakker houden: crashen als je 30 bent en er last van krijgen als je 77 bent! Dus toch de ouderdom?

Ja Danvers, dat heb ik dus al gedaan. Maar dat is dus geen succes: zie boven.Snik! Misschien kun je ook beter geen chrome-gebruiker worden!

We gaan Chrome resetten.
We dienen Google Chrome volledig te resetten.
Google Chrome Bladwijzers back-uppen
  • Klik op de streepjes en kies dan voor Bladwijzers.
    • Selecteer Bladwijzerbeheer.
    • Klik op het menu Organiseren.
    • Selecteer Bladwijzers exporteren.
    • Chrome exporteert de bladwijzers als HTML-bestand.
Google Chrome Synchronisatie resetten
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    5309c5cd05853-chrome.png
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Google Chrome volledig resetten:
  • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.
    Download
    5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
    OldChromeRemover
    OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn, welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.
Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.

Met IE of Firefox
installeer je Google Chrome opnieuw; ga daarvoor naar Chrome voor desktops
Na installatie kan je bladwijzers weer importeren en via de Google store de diverse add-ons weer installeren.
Laat weten of Chrome weer als vanouds snel te werk gaat.

Ik zie de hele binnenkant van mijn laptop zo langzamerhand. En ja: daar verscheen opeens de ''Flash Player Settings Manager''. Ja, dat is me nog eens een baan! Maar het onderdeel Updates was voor mij niet te gebruiken. En onderaan deelde de manager nog even fijntjes mee, dat alles wat hij schreef niet van toepassing was op browers gebaseerd op chrome! Bedankt!
Maar er stond ook nog dat ik info kon krijgen voor configureren met Chrome. Kan ik daar kwaad mee als ik dat eventueel doe? Configureren dus.

O jee, nu zie ik een groot antwoord van Abraham van 1 minuut geleden. Ik ga er mee aan de slag!

Doe nu eerst datgene wat ik in mijn vorige bericht heb staan.
Dan heb je straks weer een perfect werkende browser.

Maar....... dat gaat nog niet gebeuren! Want ik lees een paar keer: dat kan uren duren. En dat gaat me te ver. Morgen dus!

Ik zal als een braaf meisje (!) morgen meteen beginnen! Maar........ waarom is mijn browser nu opeens niet perfect: dat houdt me bezig. ik doe er niets bijzonders mee, behalve dat ik hem/haar in 1970 heb laten crashen! Dit is echt niet leuk, want nu moet ik weer een heleboel doen en ik had hele andere plannen, oa. naar fitness. Het leven van een ambassadrice gaat niet over rozen! Maar ik mag eigenlijk nog niet klagen: ik ben ook niet perfect en wie weet wat jullie mij allemaal zouden willen laten doen!

ant ik lees een paar keer: dat kan uren duren. En dat gaat me te ver

• Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Je mag dit nu gerust doen hoor wat Abe vraagt, morgen zie je het wel dan als je opstaat ! Of Chrome terug ok is!
Mvg
Danvers

Het lijkt alsof het gelukt is! Maar niet nadat ik eerst weer verbijsterd was!
Ik heb alle opdrachten van Abraham uitgevoerd (de uren die mij voorspeld waren bleken 2 seconden!) en daarna als kers op de taart de bladwijzers weer ingevoerd. En dan ga je iets proberen, en dat was bij mij een kerstkaart die ik vorig jaar kreeg. En ja hoor, er kwam niks en ik moest eerst Flash opzoeken! En laat dat nu juist mijn probleem geweest zijn!
Maar er stond een verwijzing bij naar iets onduidelijks van Chrome en daar kreeg ik de keus of ik Flash (wat ik dus had!) steeds wilde uitvoeren. Nou, dat wil ik anders komt er geen eind aan. En nu is alles zoals het hoort. Dank jullie wel voor het meedenken!!

hier kan je zien of je de laatste nieuwe versie hebt Adobe - Flash Player
klik daarna op player download center daar zie je dan of je de laatste nieuwe versie hebt, zoniet kan je daar deze updaten of bijwerken.

Hoi Tosca, het blijkt dat ik geen Adobe Flash Player nodig heb, Chrome heeft zo'n ingebouwd ding en dat stond niet goed ingesteld. Ik heb nu een vinkje voor 'altijd gebruiken', want als ik hem nodig heb, moet ik niet eerst de halve laptop moeten doorzoeken! En nu maar afwachten of dat het probleem is. Ik kreeg ook in beeld dat hij steeds een update ontving, maar daar heb je niets aan als hij niet werkt!

Terug
Bovenaan Onderaan