Firefox schakelt gewoon over naar Google

• Onderwerp starter Piet
  • Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 834

Firefox schakelt gewoon over naar Google

• Onderwerp starter Piet
  • Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 834
PCS Lid
Ik heb deze ochtend een kopie van mijn huidige Firefox gemaakt om deze achteraf op een nog te kopen SSD te plaatsen.
De kopie staat nu op mijn bureaublad en eindigt op extensie json. Hopelik is dit in orde?
Als ik nu Firefox open en ik typ b.v.b. als zoekterm 'SSD MZ-77Q1TOBW' in, dan schakelt mijn browser direct over naar Google!
Dat wil ik dus absoluut niet!
Mijn vraag is nu wat ik verkeerd heb gedaan bij het kopiëren van de browser.
Hoe kan ik terug gaan naar mijn vorige versie?

Administrator
Teamlid
@Piet - kijk eens hier:

Wat betreft je huidige probleem.
Is Google in jouw Firefox ook ingesteld als zoekmachine?
In ieder geval is maken van een reserve kopie van de bladwijzers in Firefox niet de oorzaak dat Google Chroom opent.

In mijn Firefox gebruik ik DuckDuckGo als zoekmachine.
Klik op de de drie hozrizale streepjes rechtsboven in Firefox en kies voor Instellingen en dan klikken op Zoeken.
Daar kan je instellen welke zoekmachine je wil gebruiken.

Moderator
Teamlid
Moderator
Waarschijnlijk bevat die json alleen maar een backup van je bookmarks. Dus niet van de instellingen die je je gemaakt hebt. Dus zal je die instellingen met de hand goed moeten zetten.

PCS Lid
@Piet - kijk eens hier:

Wat betreft je huidige probleem.
Is Google in jouw Firefox ook ingesteld als zoekmachine?
In ieder geval is maken van een reserve kopie van de bladwijzers in Firefox niet de oorzaak dat Google Chroom opent.

In mijn Firefox gebruik ik DuckDuckGo als zoekmachine.
Klik op de de drie hozrizale streepjes rechtsboven in Firefox en kies voor Instellingen en dan klikken op Zoeken.
Daar kan je instellen welke zoekmachine je wil gebruiken.

Met die bewuste kopie te maken is tegelijkertijd de instelling van zoekmachine veranderd naar Google.
Ik heb hem teruggezet naar DuckDuckGo zoals voorheen.
Bedankt voor die gouden tip!

Administrator
Teamlid
@Piet - fijn - dat het jouw gelukt is om Firefox weer op het rechte spoor te zetten.
Wat betreft de tip, k hoor het wel als je onverhoopt toch tegen problemen aanloopt.

PCS Lid
Met die bewuste kopie te maken is tegelijkertijd de instelling van zoekmachine veranderd naar Google.
Ik heb hem teruggezet naar DuckDuckGo zoals voorheen.
Bedankt voor die gouden tip!
Ik ga deze namiddag dus een SSD Type MZ-77Q1TOBW aankopen.
Nu heb ik nog een bijkomende vraag.
Ik heb een overzicht van mijn laptop n.m.l. http://speccy.piriform.com/results/7waJWkGPcEgTLUbQnHyyoCw.
Kan ik hierin nog extra RAM geheugen in kwijt?
Ik durf mijn laptop dus niet op voorhand open schroeven.
Dank op voorhand.

Administrator
Teamlid
Zie hier hoe jij jouw notebook opent:

Heb jij behalve een HD ook nog één of twee M-Sata SSD's erin zitten?

PCS Lid
Als het deze laptop is.

Dan kan er maar maximaal 8GB RAM in lees ik in de handleiding via de website.
Geheugen Technologie DDR3 1600/ 1333 MHz Geheugen DDR3 SO-DIMM X 2 slots Maximum Tot 8GB (4GB DDR2 SO-DIMM x 2)

Dus iets om na te kijken, voor je geheugen bijkoopt waar je niets aan hebt. Maar een SSD doet vaak wonderen.

PCS Lid
even terug naar je beginvraag.
als je een account maakt een syncronyseren aan zet hoeft je alleen maar in te loggen om al je bootmarks weer te zien.
bijkomend voordeel is dat als je iets bijwerkt dit ook op je andere systemen wordt aangepast

PCS Lid
Hallo! Ik heb toch maar geen extra geheugen gekocht.
Maar ik heb wel enkele domme probleempjes met het installeren van Windows 10 op de laptop.
Het installeren van Windows 10 verliep anders dan enkele jaren geleden.
Ik heb nu de versie 22H2 gedownload. Bij het installeren kon ik verscheidene in te vullen vragen niet overslaan, zoals vroeger dat wel kon.
Ik heb o.a. als administratornaam mijn telefoonnummer ingevuld. Dus als ik opstart zie ik telkens mijn telefoonnummer verschijnen.
Daaronder moet ik dan weer een pinnummer invullen om Winddows op te starten.
Die administratornaam zou ik dus wel willen wijzigen, alsook die pinnummer volledig uitschakelen.
Die pinnummer heb ik al eens willen uitschakelen via PC-instellingen/ accounts/ Aanmeldingsopties/ Windows Hello pincode.
Waarna ik dan op verwijderen druk, maar dan moet ik een wachtwoord ingeven, dit schijnt dan iedere keer foutief te zijn.
Nu zit ik hier al de gehele ochtend met de hulp van firefox te zoeken naar een oplossing.
Zonder resultaat.

Noot: Ik heb momenteel geen MS- e-mail account omdat ik bij het installeren van Wndows een verkeerd wachtwoord had ingedrukt.
Dit kan dus nog even duren. Ik kijk dus wel regelmatig naar dit forum!

PCS Lid
Heb je de hulppagina's voor het installeren van Windows op het forum al ontdekt.

heb nu de versie 22H2 gedownload. Bij het installeren kon ik verscheidene in te vullen vragen niet overslaan, zoals vroeger dat wel kon.
Ze willen graag dat je een Microsoft account gebruikt en geen lokaal account meer.
Een truck is om de wifi uit te schakelen tijdens de installatie.

Edit:
Zie aanvulling van Abraham.

Laatst bewerkt:
Administrator
Teamlid
Met Rufus kan je zowel Windows 11 als ook Windows 10 zo instellen,
dat je de installatie met een lakaal account kan uitvoeren.

Voor Windows 10 ziet dat venster hetzelfde eruit, maar dan zonder de eerste vermelding.

PCS Lid
@Piet - fijn - dat het jouw gelukt is om Firefox weer op het rechte spoor te zetten.
Wat betreft de tip, k hoor het wel als je onverhoopt toch tegen problemen aanloopt.

Ja, via hotmail.
Ik kan em trouwens niet meer openen omdat ik bij de installatie van Win een verkeerd wachtwoord heb ingevoerd.
Dit kan enkele dagen duren.

In je handleiding om ia Rufus te werken staat de vermelding 'lokaal account' aanmaken.
Wat betekent dat?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan