Facebook login

Roxmarie

PCS Lid
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
2.026
Punten
488
OS
Windows 11 professional
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Vandaag ondervond ik problemen met het betalen van postzegels via de post.nl app op mijn Samsung A52 5G telefoon. Bij het openen van mijn bank app, kwam er te staan, er is iets mis gegaan. Dus ik klik om het nogmaals te proberen. En er gebeurde niets. Dus klikte ik terug. En toen stond er dat het toch gelukt was. Na wat heen en weer bellen naar de bank en de post bleek het allemaal te zijn gegaan zoals het hoorde.

Maar omdat ik eerst had geprobeerd om online bij de post hulp te zoeken wat via zo'n chatbot ging wat helemaal niet werkte. Heb ik dus mijn telefoon uit veiligheids overwegingen gereset naar de fabrieksinstellingen.

Alles installeren lukt, maar helaas, 1 ding vergeten in de gauwigheid, namelijk dat ik op facebook een dubbele code generator gebruik Google Authenticator.

En daar moet ik dus extra mee inloggen op mijn facebook account. En daar kom ik dus nu niet meer in omdat ik die extra code niet kan krijgen die verloren is gegaan.

Want nu zie ik dit dit, en de code heb ik niet:
Tweestapsverificatie vereist

Je hebt ons gevraagd om een zescijferige aanmeldcode te vragen wanneer iemand zich via een nieuw apparaat of een nieuwe apparaat bij je account probeert aan te melden.
Voer de zescijferige code van je Codegenerator of externe app hieronder in.

Ik moet hiervoor via de facebook app proberen om een qr code of een andere code te krijgen. Probleem 2, die gebruikte ook niet, en daar kom ik natuurlijk ook niet op.

En om mijn persoonlijke gegevens naar zuckenburg te sturen heb ik geen zin. Dus zeer waarschijnlijk is het gedaan met mijn facebook account. Handig hoor die extra beveiliging. Ik had hem op mijn google account tijdelijk aangezet, maar om dit soort ellende te voorkomen maar snel weer uitgezet.

Maar hoe kom ik nu in mijn facbook account zonder die 2e beveiliging.

Ik had hem op mijn google account tijdelijk aangezet, maar om dit soort ellende te voorkomen maar snel weer uitgezet.
Nou succes dan, want Google gaat dit verplichten en dan wordt het op een gegeven moment aan gezet of je dat nu wilt of niet. Dat is ook al bij een account van mij gebeurt helaas. Dus dat gaat er sowieso komen.

Je schrijft over een Google Authenticator app. Ik begrijp het probleem niet helemaal. Als je die Google Authenticator app op je telefoon installeert zou het toch weer moeten lukken daarmee?

Wat ik van Facebook lees is nog het volgende:

Als je je na deze tips nog steeds niet kunt aanmelden, moet je je identiteit bevestigen om je aan te melden.
  1. Probeer je aan te melden en ga verder totdat je je tweestapsverificatiecode moet invoeren.
  2. Klik op Andere verificatiemethode nodig?
  3. Klik op Overige opties en vervolgens op Meer hulp.
  4. Volg de instructies op het scherm.
Ik weet alleen niet wat er dan komt te staan. Ik gebruik voor 2-staps verificatie dan ook altijd ofwel SMS ofwel een ander mail account zodat me deze ongein niet kan gebeuren. En voor 1 ding een andere authenticatie app.

Als je je na deze tips nog steeds niet kunt aanmelden, moet je je identiteit bevestigen om je aan te melden.
  1. Probeer je aan te melden en ga verder totdat je je tweestapsverificatiecode moet invoeren.
  2. Klik op Andere verificatiemethode nodig?
  3. Klik op Overige opties en vervolgens op Meer hulp.
  4. Volg de instructies op het scherm.

Bij 3 kies je overige opties, je voert 2 maal je email adres in krijgt daarop een code en komt dan hier uit. :mad:

Dan krijgt je dit:

Dus helaas pindakaas.

Ik kom er niet meer in, omdat mijn code van facebook kwijt ben, en ik het toen denk ik fout heb gedaan. Ik kan nergens meer inloggen op mijn facebook account, en de app van facebook heb ik niet in gebruik. Ook voor de herinstallatie niet.

Nou succes dan, want Google gaat dit verplichten en dan wordt het op een gegeven moment aan gezet of je dat nu wilt of niet. Dat is ook al bij een account van mij gebeurt helaas. Dus dat gaat er sowieso komen.

Je schrijft over een Google Authenticator app. Ik begrijp het probleem niet helemaal. Als je die Google Authenticator app op je telefoon installeert zou het toch weer moeten lukken daarmee?
Als je authenticator verwijderd ben je vaak ook de ingestelde koppelingen kwijt, dus na herinstallatie heb je alleen de app, niet de authenticaties.

Als het goed is heb je een stel herstelcodes gekregen bij het aanmaken van de 2FA codes, die moet je gebruiken om opnieuw in te loggen en te herstellen. Maar waarschijnlijk ben je die kwijt.

Om dit te voorkomen gebruik ik een app met een backup. Ik zelf gebruik Authy.

Klopt die codes heb ik inderdaad ook niet.
Bedankt voor het alternatief.

Ah jammer. De app waar ik over sprak is overigens ook Authy van Twilio. Dat gebruik ik slechts voor 1 ding, weet al niet meer waarvoor.
Daar krijg je overigens ook herstelcodes bij of wachtwoord, dus zeker goed bewaren als je daarmee aan de slag gaat.

Maar zoals gezegd... eenvoudigst is gewoon email verificatie. Liefst niet van de eigen internet provider want stel dat men eens van provider wijzigt en dit vergeet. Dus op een mail adres wat je echt niet meer weg doet.

Raar dat het met Facebook niet met SMS kan.

Raar dat het met Facebook niet met SMS kan.
Dat kan wellicht ook, ik heb mijn telefoon nummer niet op mijn account ingevoerd.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar helaas ik kom er niet meer in.

Terug
Bovenaan Onderaan