Externe schijf maken?

• Onderwerp starterKate
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1.763
Abraham, je schreef op mijn profiel dat het toch waarschijnlijk goedkoper is om mijn harde schijf uit mijn oude laptop om te bouwen.
Ik weet dat pas zeker als ik in de winkel sta. Maar voordat ik daar ben, moet ik een hele serie drempels over!
Ten eerste ben ik waarschijnlijk de enige die geen afscheid kan nemen van haar kapotte laptop. Het is voor mij meer dan een ding (en nu word ik voor gek versleten). Als ik die harde schijf er uit sloop(met hulp van de film van porrelaar) is die laptop echt dood!
Ten tweede is die schijf al 5 jaar. Is hij dan nog bruikbaar en hoe lang?
Ten derde: hoeveel capaciteit heeft hij? Dat moet ik vergelijken met een nieuwe en dan met een flinke!
Ten vierde: ik heb eigenlijk helemaal geen externe schijf nodig. Dus wat ik zou gaan uitgeven is gewoon zonde.
Ten vijfde: moet ik die schijf eerst leegmaken of zo iets?
Ten zesde: de bovenstaande drempels maken dat ik mijn oude laptop ver op zolder heb staan, uit mijn beeld!

Wil je me nu nog kennen?

Wat wil je dan nog met die stukkende laptop.
Zo te lezen kan je er nog geen afscheid van nemen.

Ik heb er eigenlijk geen idee van. Ik heb er net nog eens goed over nagedacht. En omdat ik eigenlijk niet echt die schijf nodig heb, schuif ik het voor me uit. Ik denk eigenlijk maar liever niet aan dat apparaat op zolder! Struisvogelpolitiek! Sorry!

Nou, alleen als ik hem half open laat staan en op mijn knieën ga liggen om hem aan te kijken! En dan moet hij er nog zin in hebben ook. Als ik besluit om het deksel dicht te doen, blaast hij waarschijnlijk zijn laatste adem uit!

Als afscheid nemen zo'n grote drempel is is een nieuwe externe harde schijf wellicht handiger.
Bijkomend voordeel: ze worden steeds goedkoper en bieden meer opslag.
Met een beetje geluk kom je ook nog eens een mooie aanbieding tegen.

Ten eerste ben ik waarschijnlijk de enige die geen afscheid kan nemen van haar kapotte laptop. Het is voor mij meer dan een ding (en nu word ik voor gek versleten). Als ik die harde schijf er uit sloop(met hulp van de film van porrelaar) is die laptop echt dood!
De laptop is dan nog niet dood, als je de processor eruit zou halen dan is de laptop dood (De processor is het 'hart' van je laptop).
Dus de schijf moet je zien als de 'maag' hier sla je alles op.

Ten tweede is die schijf al 5 jaar. Is hij dan nog bruikbaar en hoe lang?
Hier is geen duidelijk antwoord op te geven het kan een uur zijn maar ook nog een aantal jaren.

Ten derde: hoeveel capaciteit heeft hij? Dat moet ik vergelijken met een nieuwe en dan met een flinke!
Ik denk 500GB.

Ten vierde: ik heb eigenlijk helemaal geen externe schijf nodig. Dus wat ik zou gaan uitgeven is gewoon zonde.
Ik zou dit je ook niet aanraden, de kosten die je moet gaan maken terwijl je al een externe schijf heb.
Alleen is het een leuk project voor iemand die al een 'Docking Station" in bezit heeft.

Ten vijfde: moet ik die schijf eerst leegmaken of zo iets?
Dat is wel het beste.

Ten zesde: de bovenstaande drempels maken dat ik mijn oude laptop ver op zolder heb staan, uit mijn beeld!
Zolang jij deze drempels heb lekker laten staan, als hij een poost niet gebruikt word werkt hij vanzelf niet meer.
Maar als ik na aanleiding van deze drempel vragen jou en advies mag geven over de laptop.
1. Haal de HD er uit pak een hamer en sla hem kapot.
2. Gooi daarna de laptop weg en de HD een week later.

Dank je wel, Abbs! Hij gaat naar de eeuwige jachtvelden. Ik heb dan wel een ' Docking Station' , maar dat hoef ik toch niet beslist te vullen?
En mijn externe harde schijf heeft alles in zijn binnenste en is ruim voor 2/3e leeg! Ik heb en wil niet meer, want er zijn ook nog stickies met oa.het herstelstation en de foto's. Ik ga dus over een passend afscheid nadenken(een hamer?l.

Je kan die Harde schijf ook nog altijd in een behuizing stoppen en is makkelijk om overal mee te nemen (zakformaat) .

pc-leegmaken.jpg

Of draai 'm gewoon open, demonteren, schijfjes eruit halen en dan heb je leuke onderleggers om je theekopje op te zetten ;-)

Je kan die Harde schijf ook nog altijd in een behuizing stoppen en is makkelijk om overal mee te nemen (zakformaat) .
Nee Swake, ik kom nergens met mijn harde schijf in mijn tas. Ik ben bang dat er de hele dag gelachen wordt! Kijk, als ik nou een boterkoek zou meenemen...

Eigenlijk weet ik niet of je na een maand nog weer iets kan posten in een topic. Maar...niet geschoten, altijd mis.

Want ik heb het gedaan: mijn ouwe trouwe laptop is verdwenen! Weg, op de stort! Vreselijk, want het was een leuk ding en dat was hij al ruim 5 jaar. Kreunend viel hij bij de rest van de troep en ik denk er maar niet aan hoe dat er daar nu uit ziet.

De harde schijf heeft ook geen fijne behandeling gekregen! Toen ik hem eindelijk uit mijn laptop had, was hij al niet zo mooi meer en bovendien riep ik dat het eigenlijk niets voorstelde. Tja, dan wil je wel dood, denk ik. En ik heb hem een handje geholpen: we hebben er hier om de beurt op staan rammen met een koevoet! Het was beslist geen fijne begrafenis, hoor! En daarna in de blik-kliko, dat moet toch eigenlijk niet zo.

En nu heb ik intussen een nieuw topic over netwerk-uitval en traag netwerk.
Ja, ik weet wel hoe dat komt en wie daar voor zorgt! Dat heet: over je graf heen regeren!!!

amen en uit ? Inderdaad slim gezien kate dat je u harde schijf er hebt uitgehaald en er met een koevoet hebt op gemept? had je niet beter een voorhamer gebruikt? een slag en hij was steendood, nu heeft het nog afgezien heb er medelijden mee

Hoi Toska, ik had geen voorhamer! Best jammer, hè? Maar ja, ik ben misschien wel een heel lelijk mens, denk ik nu! Die arme laptop!

Terug
Bovenaan Onderaan