Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive33

PCS Lid
Lid geworden
20 aug 2018
Leeftijd
64
OS
Windows 8.1
Kan iemand me helpen? Al een tijd wordt mijn externe harde schijf niet meer herkend. Ik kan hem wel vinden via Apparaatbeheer, maar er komt een melding dat ik een stuurprogramma moet updaten of installeren.

Nu vraag ik me af: als je dat doet, wordt die harde schijf dan helemaal leeggehaald of niet? Of kan ik mijn bestanden allemaal houden?

Hoi @drive33 - kies in Apparaatbeheer bij die externe harddisk voor het volgende
  • klik met recht erop kies dan voor Installatie ongedaan maken
  • Start nu de computer opnieuw op
  • De externe harddisk zal daarbij opnieuw geïnstalleerd worden
  • Werkt die nu weer?

Maar mijn vraag is: ben je alle bestanden die er nu op staan kwijt of niet?

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

O ok. Want wat dat betreft ben ik een echte angsthaas... :D

En ik ga het vanmiddag of in het weekend wel even proberen, omdat ik nu thuis werk.

Prima, we horen dan wel weer later of het gelukt is.

Nee, hij is nu helemaal verdwenen. Hoe kan ik hem opnieuw installeren? Ik heb gedaan wat je zei. Hij staat niet meer bij apparaatbeheer, maar ik zie wel dat ik hem veilig kan verwijderen.:unsure:

Vreemde zaak, ik denk dat de elektronica in de harddisk een probleem heeft.
Welk merk?

O, oeps, verkeerd gekeken. Hij staat er nog wel bij. Het is van WD Elements.

Vermoedde ik al.

Maar hoe kan ik hem nu openen? Hij staat alleen bij apparaatbeheer.

Staat de schijf niet in Schijfbeheer?

Er staat bij: onbekend en niet geïnitialiseerd. Schijf 1. En er staat niet toegewezen bij.

In het kleine vakje vooraan met rechts klikken en een schijfletter toewijzen.

Eindelijk heb ik uitgepuzzeld hoe je een schijfletter moet toewijzen. Maar hoe weet ik of het nu op C of D staat? Bij welke moet ik hem veranderen? Of moet ik er 1 toevoegen of zo?

En ik heb gelezen dat je eerst je gegevens veilig moet stellen voor je een schijfletter kan toewijzen. Maar hoe doe ik dat als ik hem nergens kan vinden?

Hoger dan C - want bijvoorbeeld B is in Windows nog steeds toegewezen aan Floppydisk.

En het is een broodje aapverhaal dat je eerst de bestanden moet veilig stellen!

Natuurlijk is het mogelijk, maar het is beter je tot schijfletters na de C te beperken.

@Abraham54
Het was me onlangs opgevallen dat dit kan toen ik windows opnieuw geïnstalleerd had maar het is inderdaad beter dit niet te doen. Ik dacht dat voor windows 10 niet kon maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Inmiddels zie ik dat die bij apparaatbeheer staat onder verborgen apparaten weergeven, want ik had zoeken naar gewijzigde apparaten ingedrukt en toen was die niet meer zichtbaar bij apparaatbeheer. Ik had de computer opnieuw opgestart en de harde schijf ontkoppeld en weer aangekoppeld.

Nu is die nog steeds niet zichtbaar bij schijfbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan