Externe harde schijf wordt niet meer herkend

Goed uitgezocht @porrelaar en ik sluit me bij @Hana aan. Ik vrees dat het einde verhaal wordt als niets helpt, ook niet uit het eerste topic.

Sorry voor de late reactie, maar we hebben maar 1 computer en die was de hele tijd bezet. Ook werk ik overdag. Dus hierbij mijn printscreen.

De externe harde schijf is helemaal niet zichtbaar in jouw afbeelding. Was hij wel aangesloten en stond hij ook aan, toen je die screenshot maakte? Zo ja, dan kun je er naar mijn mening zelf niets meer mee doen en zul je een recoverybedrijf moeten inschakelen, wanneer de data op die externe harde schijf voor jou belangrijk zijn.

Ik zie wel iets anders dat aandacht behoeft: je C partitie is bijna vol; nog slechts 8% vrij. Dat moet minstens 10% zijn (en nog liever 15%) voor een goede werking van Windows.
Je lijkt de D partitie helemaal niet te gebruiken. Waarom niet? Normaal zet je Windows en alle programma's op de C partitie. Je persoonlijke bestanden zet je dan op de D (DATA) partitie. Waarom zou je anders de schijf verdelen in twee partities?
Hoe je je persoonlijke bestanden verplaatst naar een andere partitie (in jouw geval naar de D partitie) wordt in dit artikel uitgelegd door Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

Hij noemt daar twee methodes. Ik kies zelf altijd voor de officiële verplaatsingsmethode.

inderdaad geen externe schijf te zien ....
voor de rest sluit ik me helemaal aan bij @porrelaar.onnodig om in herhaling te vallen.

Inmiddels hebben we een nieuwe computer. Ik vraag me af: als ik hem hierop installeer, ben ik dan alle bestanden kwijt die erop staan? Hij was al aan het installeren, maar kan ik dat ongedaan maken?

Wat bedoel je eigenlijk met "als ik hem hierop installeer"? Een externe schijf hoef je toch helemaal niet te installeren, die wordt herkend of niet herkend. Als je die aansluit op de nieuwe pc en die wordt niet herkend, dan vrees ik toch dat het stilaan niet zelf te herstellen valt, zeker niet als je niet zo thuis bent in pc-stuff. Als ie wel wordt herkend en de schijf is nog OK, zal je automatisch al je bestanden zien. In dat laatste geval best alles kopiëren naar een nieuwe schijf, niet meer te vertrouwen die "oude".

Hij was al aan het installeren
Of bedoel je initialiseren?
De schijf wordt schijnbaar wel herkend maar er worden fouten gevonden, en daarom wordt deze automatisch geformatteerd?

Je zou het kunnen proberen om de bestanden terug te halen met de gratis versie van Recuva.

Kan bij een grote schijf wel lang duren.
Zeker als je de geavanceerde scan moet uitvoeren als de basis scan niet of te weinig terugvind.

Terug
Bovenaan Onderaan