Info Evolution of Laptops (Portable Computers) 1975 - 2020

quandor

hondje
Ik krijg opeens spontane beelden van mijn Philips MSX2 uit de jaren '80, nostalgie ja.
Nou ja, nostalgie...…….. een 'floppydisk 3,5" ' kopiëren duurde enkele minuten (en maar op en neer 'steken') en in die zin is dáár weinig nostalgisch aan.

Kan mij ook nog herinneren dat ik het geheugen van mijn latere Tullip pc van 2 Mb naar 4 Mb ophoogde. Dat kostte toen enkele honderden guldens, óók daar dus geen nostalgische gevoelens bij.

Tot slot nog een nostalgische herinnering aan mijn Gateway2000 machine. (Amerikaans fabrikaat) Wat een zalig ding. Helaas is Gateway2000 opgehouden te bestaan.

[edit] las net in Wiki dit :

Gateway, Inc., voorheen bekend als Gateway 2000, was een Amerikaans computerbedrijf dat computers, laptops, beeldschermen, servers en accessoires produceerde. Het bedrijf werd overgenomen door Acer in oktober 2007.

Brrrrrr,................... dan krijg ik de kriebels............ [end edit]

Wat wél erg veel nostalgische gevoelens oproept was ten tijde van Dos 5 en Dos 6.0, 6.1 en 6.2, het lekker zelf rommelen in de Autoexe.bat en de Config.sys.
Of het ooit snelheidswinst heeft opgeleverd betwijfel ik nu achteraf, maar leuk was het wel!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan