Europese Commissie & Google

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 1386
'Europese Commissie legt Google binnen enkele weken een recordboete op'

De Europese Commissie zou binnen enkele weken besluiten om Google een recordboete op te leggen voor het misbruiken van zijn machtspositie op de markt voor zoekmachines en het voordeel dat dit Googles prijsvergelijkingsdienst opleverde. Dat melden bronnen aan de Financial Times.

Lees hier verder:

5943bdc390f65-europese_commissie.jpeg

Ik heb braaf alle reacties in het artikel gelezen, en dan was ik het met de een eens en dan met de ander. Maar toen ik er over nadacht, bleek ik vooral gevoelig voor de manier waarop de reactie gebracht werd. Wat er gezegd werd was niet eens zo verschillend van elkaar: ieder had het over een hogere positie behalen, alleen de naam van de winnaar was anders.

Want het lijkt me eigenlijk heel normaal dat je om je eigen positie denkt en ook zo handelt, als je met veel geld zo'n positie behaald hebt. Ik geloof niet dat dit iets met inhaligheid of machtspositie gebruiken te maken heeft. Het is zo klaar als een klontje: wie kans ziet de hoogste positie te halen, wil daar uithalen wat er in zit. Volgens mij is dit toch gebakken in de genen van de mensen. Je gunt een ander van alles, maar wat je zelf bereikt hebt, is van jou en dat gebruik je.

Klink dit nu als egoisme? Ik weet het eigenlijk niet. Maar wat heeft andere bedrijven belet om hetzelfde als Google te doen? Het woord marktwerking staat hoog genoteerd. En als je dan kans ziet om je bedrijf op een legale wijze (en daar ga ik van uit bij Google) hoog in die notering te laten komen, moet je er naar mijn mening gebruik van mogen maken. Het zou wel vreemd zijn als je dan achter een boom moest gaan staan om anderen voorbij te laten gaan. Lijkt een beetje op de barmhartige Samaritaan!

Het is misschien alleen afgunst, in dit geval van de Europese Commissie en ik zou ook wel eens willen weten wat er gedaan wordt met dat geld wat men nu denkt binnen te kunnen halen.( Maar dat geldt voor meer bedragen die daar rond waren). En wie zou op het idee gekomen zijn om dit te gaan uitzoeken? Waarschijnlijk een van die zoekmachines die nu op een lagere plaats staan. Zou die commissie wel getoetst hebben of je aan die machines net zoveel hebt als aan Google? Want daar gaat het de mensen toch om.

In ieder geval wat ze ook denken of (gaan) doen ik vind de zoekmachine van google toch een van de beste, vermoedelijk zullen hier toch veel ermee akkoord gaan?

ik vind de zoekmachine van google toch een van de beste

Als jij Google als zoekmachine één van de beste vind - welke zoekmachine is dan volgens jou nog beter?

Bovendien - wat de Europese Commissie wil doen, is mijn inziens niets anders dan een spelletje en een genoegdoening.

En voor dat spelletje worden ze uitstekend betaald!

Op die baan heb ik vergeten te solliciteren! Dan had ik meteen een flinke subsidie voor ons forum kunnen regelen:
informatief/ windows+linux dus boven het gemiddelde/ uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden: trofee/ niet alleen bevolkt door mannen/ 24 uur per dag bereikbaar/ positieve resultaten bij hulpvragen. Ach, ga zo maar door.

Zou het zin hebben als ik me alsnog ga aanmelden?

Als jij Google als zoekmachine één van de beste vind - welke zoekmachine is dan volgens jou nog beter?

Bovendien - wat de Europese Commissie wil doen, is mijn inziens niets anders dan een spelletje en een genoegdoening.
als ik me verkeerd heb uitgedrukt @ab dan staat google bij mij op de eerste plaats.Ze moeten toch altijd eens hun mening laten uiten?
met (toch) bedoel ik dat ik google een van de betere vind,dan spreek ik uit mijn eigen ervaring en niet voor een ander? Daarom die woord toch er in voor komt

Google is allang de oude Google niet meer.
Dat wil zeggen dat als je algemeen zoekt dit niet opvalt maar ga je gericht zoeken dan kan het gebeuren dat je gedirigeerd wordt naar sites die niet de waarheid maar daarvan afgeleide leugens verspreiden.
Zoek ik echt gericht, dan doe ik dat ook via het Russische Yandex.

Tja Abraham, als ik naar Yandex zou gaan, kwam ik niet verder dan 'njet'. En ook daar moet ik dan alles geloven.

Eigenlijk weet ik niet precies wat je verstaat onder 'gericht' zoeken. Zo maar op google ronddwalen, daar heb ik geen zin in. Als ik daar ben, ja dan zoek ik iets.
En dan vind ik het nog het leukste als ik verschillende sites kan bekijken, want dan vorm ik me een eigen mening (voor zover mogelijk, hoor).

En of het dan de waarheid is? Joost mag het weten, maar ik neem het dan aan, of ga verder zoeken, nog steeds op google. En misschien heb ik de waarheid aan het einde niet gevonden, maar ik zal er dan waarschijnlijk best tevreden mee zijn. Een mens moet zijn grenzen kennen, ook wat weten betreft.

Dit alles is echt heel duidelijk geworden tijdens de verkiezingsstrijd in de USA - Google was pro Hillary en anti Trump!
En feitelijk is die toestand blijven bestaan.
Google is onderdeel van de Deepstate.
Daarom ook dat wat de EU Commissie wil doen een spelletje is in mijn ogen.

Alleen al het feit dat google anti Trump was, is voor mij al genoeg om die zoekmachine te gebruiken. Hoewel Hillary nou ook niet alles geweest zou zijn, geloof ik. Maar zo ver strekt mijn kennis van die strijd zich niet uit.
En wat versta je onder de Deepstate?

Laatst bewerkt:
De Deepstate in de USA is alles wat daar super reik is, gecombineerd met de defensie industrie.

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat Hillary geen geld te kort kwam voor haar campagne en eventueel op Trump had kunnen schieten.

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat Hillary geen geld te kort kwam voor haar campagne en eventueel op Trump had kunnen schieten.

Alleen al George Soros heeft naar schatting 1 miljard dollar verloren voor het verlies van Hitlery Clinton bij de verkiezingen.

Als bedrijven data-graaien als hun core business (verdienmodel) hebben, en zeer groot worden, gaan machtsspelletjes op mondiaal niveau al gauw een rol spelen.
Vandaar ook mijn jaren geleden overstap van Windows naar Linux.
Ook mijn mailopslag bij Google (Gmail) en Microsoft (Outlook.com) heb ik gemigreerd naar Mailbox.org (betaald).
De zoekmachine die mijn voorkeur heeft is StartPage

Anti Google

Oke, ik ga deze machine eens bekijken. Je moet alles proberen, nietwaar.
Maar aangezien google mijn standaardbrowser is, zal google als zoekmachine wel blijven. Ik vind het wel heel goed van jullie dat dit allemaal uitgezocht wordt!

Ik ga ook eens kijken, als ik 's avonds nog laat op piep zit, of de google-robotjes weg zijn en of StartPage ook robotjes heeft ingehuurd. Ik zou ze al bijna gaan missen!

Jij roert dan ook meteen het belangrijkste aspect van de EU aan - dat deze compleet ondemocratisch is.
Al deze mensen die belangrijke besluiten nemen over ons zijn niet eens gekozen maar benoemt door wederom een select groepje regeringsleiders.
Het Europaparlement heeft op papier het laatste woord maar beschikt niet over de middelen om zich te doen gelden a la Tweede Kamer bij ons.
Het EU-parlement is een wassen neus met minder rechten dan de Doema in Communistisch Rusland had.
De parlementariërs worden dan ook zoet gehouden met het vele geld dat zij maandelijks kunnen binnenhalen.

En wat te denken over de commissie voorzitter, Jean_Claude Juncker, die een alcoholist blijkt te zijn.

Wordt dat gewoon gevonden, of zijn er toch wel partijen/landen uit de EU die daar verandering in willen aanbrengen. En, veel belangrijker, hebben deze een goed te horen stem of sneeuwen ze onder. Het moet toch democratisch ingericht kunnen worden, wat is dat nu!!

Dat Merkel al eerverleden jaar zei dat er 2017 een nieuwe commissievoorzitter zou zijn, is dus nog niet uitgekomen.
En wat vinden jullie ervan dat Juncker onlangs een privé gesprek had met George Soros?

Terug
Bovenaan Onderaan