Europa parlement en pensioenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 534

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Jullie hebben mogelijk meegekregen dat het pensioenfonds van het Europarlement problemen heeft.
De dekkingsgraad is te laag - 35% - mede omdat de pensioenbijdrage door de leden van het Europarlement als te laag wordt bestempeld.

Bovendien hebben de Europarlementariërs, die een vorstelijk inkomen hebben op kosten van de Europese belastingbetaler, nog verleden jaar hun pensioen hebben verhoogd.

Diezelfde mensen hebben nu bepaald dat uit het budget voor het Europarlement een bedrag van € 270 miljoen wordt gereserveerd om de uitbetaling van de pensioenen dit jaar niet in gevaar te brengen.

Dat zal dan wel weer inhouden, dat het budget voor het Europarlement mettertijd verhoogd zal gaan worden.

Als Europees belastingbetaler ben ik niet blij met dit soort handelingen, die ik zelf frauduleus vind.

Soms vraag ik me af wat met zo'n parlement moeten. Het is voortdurend aan het verhuizen, kost balen papier, neemt vaak beslissingen die op je lachspieren werken als ze niet zo zielig waren. En toen er verkiezingen waren voor dat instituut moest je telkens uitleggen waarom die mensen daar zaten, om vervolgens te horen: nou ik stem maar ergens op. Onnozel!

Het Europarlement is niks anders dan een geldverslindend instituut waarmee de Europese papagaaien mee pronken omdat ze niks anders kunnen of mogen doen.

Terug
Bovenaan Onderaan