Ervaringen Delta glasvezel

Ik woon net buiten het dorp en er is een actie van Delta Glasvezel om deze in de omgeving aan te leggen. Er zijn genoeg deelnemers, dus de aanleg gaat door.
Ziggo is mijn huidige leverancier (600 down/40 up) en daar ben ik eigenlijk best tevreden mee. Op één ding na: de uploadsnelheid en aangezien mijn vrouw voor haar werk steeds vaker video's met een grootte van ruim 4 gb gaat verzenden, spreekt me de 1 gb up van Delta wel aan.
Maar wat zijn de voor- en nadelen van dit bedrijf.
Iemand daar ervaring mee? Wel graag eerlijke commentaren...

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Reactiescore
370
Punten
63
Leeftijd
65
OS
Windows 10 Home
AV
Eset
FW
Windows Firewall
Ja, dat is de beste Optie ,gewoon laten aansluiten maar nog effe de kat uit de boom kijken.
eerst het aantal reviews afwachten, aankoppelen kan dan nog altijd .

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reactiescore
654
Punten
93
In mijn vorige woonplaats werd van KPN ook glasvezel aangelegd en kon je dat binnen laten leggen, geheel kostenloos! Daarna moest je sowieso GEEN abonnement afsluiten, dat was geheel aan jezelf. Ik zou verwachten dat Delta Fiber precies hetzelfde doet. Aanleggen zou ik persoonlijk altijd doen omdat inderdaad (zoals gezegd) later flink geld kost om het als nog binnen te leggen!

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
6.329
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Hallo Berend, normaal bij Ziggo is het glasvezel tot aan de verdeelkast buiten en
daarvandaan gaan hele dikke kabels de woningen in.

Het is dus waar de glasvezel aanbieders beweerden dat Ziggo niet de internetsnelheid
kon beloven als bijvoorbeeld KPN glasvezel.
Dat was een bullshit verhaal.

Maar als Ziggo nu glasvezel net zo als de glasvezelboeren direct de woning inbrengt - hoeven er geen verdeelkasten
in de wijk opgesteld te worden, dus is Ziggo al met al goedkoper uit bij de aanleg.
En dat betekent feitelijk dat dan waarschijnlijk ook de uploadsnelheid zal toenemen.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reactiescore
381
Punten
258
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
@Berend Jansen Over wel of niet aansluiten zou ik niet nadenken. Als het nu gratis is moet je het zeker laten doen!
Je hebt daarnaast altijd 14 dagen bedenktijd je zou het dus gewoon kunnen proberen. Naar mijn mening bestaan er geen echt onstabiele providers meer. Zeker niet als het gaat om glasvezel.

Bovenaan Onderaan