Ervaring met Endless OS?

Roberke

Bekend Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
71
Reactiescore
5
Punten
8
Abraham heeft onlangs een verbeterde spellingcontrole voor Firefox en Chrome gevonden, die gebruik ik sinds kort ook in mijn Firefox en kan zeggen dat het heel fijn werkt - het geeft zelfs suggesties voor betere worden.

Zie:

Nu jouw printer:
Hartelijk dank voor beide links.
Zeker voor die spellingscontrole. Kan er ook zulk een soortgelijke toegepast worden in Word?
Dan heb ik uiteindelijk toch nog één vraagje, (ik weet dat ik hier op een goed adres zit).
Ik heb dus op de andere PC die Endless-Basic eraf gegooid en de full versie erop gezet.
Nu wil ik hier een Firefox browser installeren maar dit lukt me langs geen kanten.
Is hiervoor een "sudo-weetikveel" commando ter beschikking?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
De spellingcontrole is enkel voor browsers.

Hoe Firefox te installeren:

Je krijgt zo de nieuwste Firefox.
Is er na installatie een update voor die versie of een nieuwe versie van Firefox, dan de stappen herhalen.

In gewone Linuxdistributies is Firefox vaak de standaard browser en krijg je de nieuwe versies gewoon via de updatefunctie in die distributies.

Roberke

Bekend Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
71
Reactiescore
5
Punten
8
De spellingcontrole is enkel voor browsers.

Hoe Firefox te installeren:

Je krijgt zo de nieuwste Firefox.
Is er na installatie een update voor die versie of een nieuwe versie van Firefox, dan de stappen herhalen.

In gewone Linuxdistributies is Firefox vaak de standaard browser en krijg je de nieuwe versies gewoon via de updatefunctie in die distributies.

Hallo,
Nu in de full-versie heb ik dan toch, via je hint, in het "App Center" de firefox koppeling gevonden.
Het is van hieruit dat ik positief rreageer!
Bedankt! Ik ga voort op verkenning.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
@Roberke, ik ben benieuwd of jij nog steeds EndLess OS gebruikt en zo ja, wat jouw ervaringen ermee zijn?

Roberke

Bekend Lid
Lid geworden
4 okt 2019
Reacties
71
Reactiescore
5
Punten
8
@Roberke, ik ben benieuwd of jij nog steeds EndLess OS gebruikt en zo ja, wat jouw ervaringen ermee zijn?
Ik ga die OS er terug af gooien.
Windows heeft tot nu toe toch mijn voorkeur hoor.
Om een voorbeeld te noemen, ik werk onder W10 ook met Autocad, welnu onder Linux kun je zogezegd ook een soort van Autocad installeren. Met deze versie kan ik dus niets aanvangen.
Dus? Geen Linux voor mij!
Sorry.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.420
Punten
713
Leeftijd
67
Hoi Robert, als je privé ook wil gaan werken aan jouw project op het werk, dan ontkom je er inderdaad niet aan om met Windows 10 te werken!

Bovenaan Onderaan