Opgelost Er zijn vanaf medio vanmiddag de nodige rare dingen gebeurd.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Er zijn vanaf medio vanmiddag de nodige rare dingen gebeurd.
Een en ander is voor mij niet te verklaren en het is daarom, dat ik overga het bestaande forum te importeren in een nieuw
opgezet forum.

Ik acht het mogelijk. dat door de nieuwe installatie op het bestandssysteem Nginx te maken, het forum straks ook nog weer beter en sneller werkt.

Ik verwacht medio om 22:00 uur dit forum uit te schakelen.

Via de link van het reparatieforum, kan je de voortgang meemaken.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Vooralsnog is de reparatie volledig mislukt.
Nadat alles was geïmporteerd werden er geen forums getoond, alhoewel in Admin alle forums aanwezig zijn.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Welke rare dingen zijn er dan gebeurt? Iets met snelheid of iets wat met encoding te maken heeft?

Ik heb zelf wel 1x met Invision lege forums gehad, maar dat was omdat ie aan het converteren was op de achtergrond, je zag toen elke aantal minuten meer forums en berichten erbij komen. Dat zal nu met Xenforo niet het geval geweest zijn lijkt me.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Je kan zien dat het gastbezoek kompleet is ingestort, dat heeft te maken met de problemen de browsers thans ontmoeten op deze site.
Browsers melden dat er gewacht wordt op een website!

Tijdens een Full Page Check navigeert de browser naar een URL en geeft deze een fout aan dat de navigatiestap is mislukt.

Ondanks dat mijn browser geen last heeft, melden veel snelheidstests ook een probleem en wordt de test afgebroken.

Overigens heb ik het idee, dat een schone installatie zich beter aan past aan Nginx en daardoor sneller is.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Ik heb actie ondernomen en een upgrade van Perfomance hosting gedaan en ook nog een nieuw domein aangemaakt.

Alles alles bij Vimexx geregeld is, dan kan ik wederom aan de slag met aanmaken van een nieuw forum.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 aug 2016
Waarderingsscore
137
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
Had je niet beter alles gelaten hoe het was abraham? straks zie je de bomen in een bos niet meer staan.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
@toska - maak je geen zorgen.
We zitten nu op een nog snellere server, meer ruimte en ik heb nu de mogelijkheid het forum op een goede manier te vernieuwen.
Dit is ook niet de eerste keer dat ik doe en ik heb - zoals vermeld ook het idee dat hierdoor het forum beter met het Nginx bestandssysteem samenwerkt.

vanschagen

Vaak hier
Lid geworden
5 mrt 2017
Waarderingsscore
204
Punten
43
Leeftijd
75
ik wacht het af ,het is nu hopeloos met forum en shoutbox ,schakelt steeds om

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
556
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Overigens heb ik het idee, dat een schone installatie zich beter aan past aan Nginx en daardoor sneller is.
Dat is slechts een idee maar geen feit.
Een schone installatie kan wel helpen als er fysieke bestanden aangepast zijn door bijv. thema's en addons, dan ruimt dat oude rommel op.
Het meeste gebeurt echter vanuit de database en die verandert niet met een schone installatie want je zet immers de backup weer terug.

Maar is niet erg, eens wat frisse nieuwe bestanden kan nooit kwaad, weet je in elk geval zeker dat je daar geen probleem in hoeft te zoeken.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Redis werkt weer, ik had niet in de gaten dat het wachtwoord extra ruimte achteraan had.

vanschagen

Vaak hier
Lid geworden
5 mrt 2017
Waarderingsscore
204
Punten
43
Leeftijd
75
shoutbox komt nog neem ik aan?

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 aug 2016
Waarderingsscore
137
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
@toska - maak je geen zorgen.
We zitten nu op een nog snellere server, meer ruimte en ik heb nu de mogelijkheid het forum op een goede manier te vernieuwen.
Dit is ook niet de eerste keer dat ik doe en ik heb - zoals vermeld ook het idee dat hierdoor het forum beter met het Nginx bestandssysteem samenwerkt.
dan zit je nu ook bij vimexx welke Perfomance hosting heb je dan genomen de plus?

gouwepeer

Gewaarderd
Teamlid
Lid geworden
4 okt 2016
Waarderingsscore
282
Punten
83
Leeftijd
44
Website
www.gouwepeer.nl
Heb je al gekeken of de permissies allemaal goed staan?
Als ik het mij goed herinner staan die namelijk standaard voor elke gebruikersgroep uitgeschakeld.

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Met de nieuwste importer is alles netjes geregeld, ook wat het overnemen van permissies betreft!

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.177
Punten
113
Leeftijd
66
Nog niet medegedeeld, maar de Shoutbox is weg en mobiel internet staat nu op negentig!
Nog niet eerder vertoond.

Bovenaan Onderaan