Er komt geen wifi op de trein

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 74
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 1304
De NMBS zal geen wifi aanbieden in haar treinen. Dat heeft de nieuwe ceo van het spoorbedrijf, Sophie Dutordoir, gezegd. ‘Het is te duur en de telecomoperatoren hebben mij bevestigd dat het hele spoornet tegen eind 2018 volledig gedekt zal zijn door 2G, 3G en 4G.’

Lees meer
 
juist gehoord op het journaal om 19uur op vtm
 
Eigenlijk niet nodig ook met al die spoorstakingen altijd !
 
Je zou haast denken dat alles wat bij jullie internet is, duurder is dan hier.

Tweakers
 
Belgie is duur wat zou je willen als ze miljarden uitgeven aan immigranten,
 
Jij roert nu een probleem aan dat voor heel Europa geldt.
Als men weet wat de achtergrond hiervan is, dan zou dat beteken dat mensen echt de barricades zouden opzoeken om hun onvrede kenbaar te maken.
 
Nederland is wel een land waarin de dekking van het internet goed geregeld is.
 
Nog iets over de NS. Van Boxtel (die kennen we toch nog wel?) is het nu ook naar zijn hoofd gestegen. Deze wil in de treinen een aanzienlijk aantal zitplaatsen laten verdwijnen... Deze omhoog gevallen wijsneus presteerde het zich af te vragen waar het in het wetboek staat dat er in het openbaar vervoer zitplaatsen moeten zijn. Ben benieuwd of deze sukkel dan ook de prijs van een treinkaartje gaat halveren. Moet je voorstellen: Je bent 69, hebt artrose en maakt staande een treinreis van Dordrecht naar Leeuwarden... Is ie nou helemaal gek geworden?
 
Ja, het is me wat, Hans...
Er staat inderdaad nergens in het wetboek dat er in het openbaar vervoer zitplaatsen moeten zijn. En als je in de bus of op het NS station een kaartje koopt of als je gebruik maakt van je OV-chipkaart, dan koop je daarmee niet het recht op een zitplaats. Nee, je hebt daarmee een vervoersbewijs. Je hebt dan het recht om vervoerd te worden, of dat nu liggend, staand, zittend of driehoog opgestapeld is.
Wanneer er 1 zitplaats verdwijnt, win je daarmee zo 3 staanplaatsen (als haringen in een ton). Ik snap de gedachte wel. Dan kunnen de treinen korter zijn om evenveel passagiers te vervoeren.
Maar blij zou ik daar ook niet van worden. Als ik met het openbaar vervoer naar mijn vriendin ga, ben ik 3 uur onderweg, en dan moet ik geen enkele aansluiting missen. Ik moet er niet aan denken dat ik al die tijd zou moeten staan.
 
Bij ons bestaan alleen maar zitplaatsen op de trein, eerste klasse en tweede klasse . Eerste klasse is wat duurder dan tweede klasse . Als de zitplaatsen tweede klasse allemaal volzet zijn, mag men de eerste klasse zitplaatsen gebruiken .
Op de bussen zijn er dan zit en staanplaatsen en is je ticket een vervoerbewijs , of het nu een zit- of staanplaats is .
 
Bij ons bestaan alleen maar zitplaatsen op de trein
Dus staan is verboden in de treinen in België? Als alle zitplaatsen bezet zijn, dan zullen er toch mensen moeten staan, neem ik aan.

Als de zitplaatsen tweede klasse allemaal volzet zijn, mag men de eerste klasse zitplaatsen gebruiken
Dat is in Nederland niet zo. Door plaats te nemen in de eerste klas, terwijl je enkel een vervoersbewijs hebt voor de tweede klas, riskeer je een opslag (voor gebruik van eerste klas) plus daar bovenop een boete van (meen ik) € 35.
Maar als de trein bomvol is, dan komt de conducteur/controleur er ook niet meer doorheen. Er zijn dus regelmatig mensen die dat risico nemen.
Wel kan het voorkomen dat bij overvolle tweedeklas wagons de conducteur omroept dat er plaats mag worden genomen in de eerste klas. Dan heb je dus toestemming.
 
Dus staan is verboden in de treinen in België? Als alle zitplaatsen bezet zijn, dan zullen er toch mensen moeten staan, neem ik aan.

Bij ons zijn de treinen ook veel langer dan bij jullie . In de zomerperiode en ik overdrijf niet kunnen treinen naar de kust soms 500 meter lang zijn .
In de trein hangen bordjes dat rechtstaan verboden is , heen en weer lopen mag dan wel .
 
In de trein hangen bordjes dat rechtstaan verboden is
Aha, als dat in Nederland ook zo was, dan zou de NS verplicht zijn om voor voldoende zitplaatsen te zorgen. Maar zo is het in Nederland dus niet geregeld. In de spits moeten veel mensen staan, omdat er geen zitplaatsen meer over zijn.
Ik stel me altijd strategisch op op het perron en wanneer ik de trein binnenkom, laat ik me zakken op de eerste de beste vrije zitplaats. Als je te lang wacht en eerst een leukere plek uit wil zoeken, zijn alle stoelen bezet.
 
Ik zie het heel simpel - de jongeren zitten straks comfortabel en de ouderen mogen staan.
En wanneer de ouderen daardoor de trein links laten liggen - dan is het probleem voor even opgelost.
Want die jongeren worden op hun beurt ook ouder!
 
zo zien de treinen er bij ons uit
Interieur_VIRM.jpg
 
Zo te lezen zijn de spoorwegen bij jullie beter op de klant ingericht dan hier het geval is.

Zie ook: De NS!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan