Engeland, mijn 2e vaderland

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1021
58c5caa984b5f-2015-07-25_14.39.33.jpg

58c5cd9f55f41-2015-07-25_15.30.43.jpg

58c5cdfa6be0d-2015-07-27_13.52.16.jpg

58c5ce26e9c04-2015-07-30_11.08.25.jpg

58c5ce7099257-2015-07-30_16.39.25.jpg

Vanaf het begin dat ik daar met vakantie naar toe ging, was ik van overtuigd dat ik daar vroeger al op veel plekken geweest was! De herinneringen waren heel sterk! ?‍♂️ Soms wist ik iets voordat we er waren.
En, ik ben niet voor niets een heks: ik geloof echt dat ik daar in een vorig leven gelopen en geleefd heb. Engeland, Schotland en Ierland heb ik meerdere keren grondig bezocht en nu gaan we al denken over herhalingen, want je weet het niet helemaal precies meer en je ziet steeds andere dingen.

Laatst bewerkt:
Engeland is wat dat betreft erg fotogeniek op veel locaties!
Ik maakte in 2013 uit verlangen een nacht lang een virtuele reis met Google maps door Schotland, en heb daar deze foto als enige herinnering aan over gehouden :

Google maps, flink bewerkt, 08-2013:

Bekijk bijlage 2868

'Gevirtualiseerd' vanaf de A861 :

Bekijk bijlage 2869

Schitterende foto, Erik. En dat terwijl je er niet echt was? Soms droom ik van nog een reis naar Schotland, maar dat zit er niet meer in. We gingen altijd met een bus, want we durven daar geen van beiden links rijden, hoewel er misschien niets aan is. En een busreis tot het hoogste punt, zoals we maakten, daar heb ik nog te vaak hartklachten voor en je moet je grenzen dan kennen. Pech.

Prachtige foto's, mis de zomer :cry:

Een paar foto's van mijn favoriete stad, gemaakt met mijn iPhone 8+ (onbewerkt):

Het onvolprezen Amsterdam.

• Like
Waarderingen: tfj
Of er is ook een Bijenkorf in Londen :unsure:

Links rijden is makkelijk, in je hoofd is dat in no time in spiegelbeeld gezet. Maar jezelf alert houden is wat anders . . .
Ik heb daar eens twee weken (~1500km) links gereden zonder één foutje, maar de laatste dag, het stukje van 15 km vanuit een jeugdherberg tot de boot ging het fout; ik reed wat slaperig vanuit de oprit de weg op met 'thuis' in mijn hoofd, en deed dat niets vermoedend aan de rechterkant van de weg, tot ik recht voor mij een grote vrachtauto hevig zag knipperen en ik mijn fout besefte. Daar was een flinke ruk aan mijn stuur voor nodig.

Laatst bewerkt:
Ik heb er in totaal 27 jaar gewoond.
Ging ik dan met de trein naar Enschede, het eerste wat ik daar deed, was mijn longen volzuigen met de schone lucht daar.

Jij bedoelt Amsterdam denk ik? Ach, ik merkte daar nooit iets van maar ik kwam nooit in het centum en mijn wijken waren niet slecht. Nu zou ik er ook niet meer willen wonen: nu zit ik in de bossen.

Mooi hoor, ik zal zo ook wat foto's in mijn album zetten.

Die foto is van tfj, niet van mij. Hoort eigenlijk niet helemaal in dit topic.
Ik heb hem alleen wat bewerkt.

Terug
Bovenaan Onderaan