emailadres van Outlook.com onvindbaar

Gisteren vrijwel zonder problemen aangemaakt (de vrijwel onmogelijk opgave voor "i am not a robot daar gelaten) en ook adreslijst ingevoerd. Maar ik kan die Outlook.com nu niet meer vinden. Zoeken op Google vertelt alleen maar hoe goed het is en hoe je een nieuw aanmaakt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.608
Punten
713
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Doel jij op dit:

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
ja inderdaad. Ik zal een snelkoppeling of zo maken op bureaublad. In feite moet je voor webmailKPN en voor Gmail ook steeds weer inloggen. Ik heb dat Outlook.com adres aangemaakt als (één van de ) methodes om adresboek op te slaan. Inmiddels heb ik dat ook als PST bestand goed opgeslagen.Dank je wel. Ik had op die wenbsites van Outlook niet die ene knop gezien. fjs

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.608
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Je kan desgewenst de Windows 10 Mailapp gebruiken voor je Outlook.com mailadres!

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
Eigenlijk ben ik niet van plan die Outlook.com te gebruiken. Had het in huis gehaald voor (opslaan van) adressen. Op mijn smartphone kan ik wel mailen met KPN, en vanaf mijn pc ook (heel weinig) whatsappen. Wel zo handig.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
Wat ik nog niet kan vinden hoe het (ge√Įmporteerde) outlook.com adresboek weer te kunnen exporteren en eventueel afdrukken. Met Gmail lukt dat wel.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.608
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Hoi, ik ben helaas geen Outlook.com gebruiker, dus weet ik dat niet.
Maar ik heb wel wat gevonden!

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
Dank je wel voor de moeite. Op de (al zeer oude) link wordt behandeld hoe je een csv adresbestand IMporteert, maar niet hoe je je bestaande adressen van Outlook.com EXporteert (en eventueel print) Feit is dat ik Outlook.com ook niet gebruik (hooguit webmail of eventueel webmail) buitenshuis, maar dat moet ook vanaf smartphone kunnen. En vreemd is dat er sowieso heel weing te vinden is op internet over Outloook.com, of het is sterk verouderd. Kennelijk wordt het niet veel gebruikt i.t.t. Gmail.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.608
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
@Najsnarf - ik denk dat outlook.com wel degelijk veel wordt gebruikt.
Want bijv. alle hotmail en livemail adressen worden naar outlook.com omgeleid.

Laatst bewerkt door een moderator:

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
Ik kreeg net een reactie van Sabine van Erp (link van A54) dat exporteren van adressen uit Outlook.com waarschijnlijk niet mogelijkis. Uitprinten dus ook niet. Als Outlook.com dan zoveel gebruikt zou worden vind ik dat wel vreemd. Weliswaar "staat" het allemaal in de wolken, maar toch.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reactiescore
5.608
Punten
713
Leeftijd
67
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Ik snap ook niet waarom jij uit Outlook het adressenbestand exporteert ten behoeve van herinstallaties.

Ik heb mijn Documentenmap waarin de outlook bestanden zich bevinden - op een andere partitie staan.
Ergo, bij een nieuwe installatie van Windows en na in gebruikers de locatie van mijn Documenten verandert is van C naar F en ik Office dan installeer en Outlook opstart - dan vindt Outlook meteen mijn outlook.pst bestand en na configuratie heb ik meteen alles weer terug. Dus niet alleen oude mails maar ook het adressen bestand.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reactiescore
203
Punten
43
Leeftijd
62
OS
Windows
Welk type van mail-adres heb je nu eigenlijk aangemaakt (hotmail, live, outlook,...)? Het gaat sowieso over een exchange-mail (zoals hotmail, Gmail). Daarin kan je ten allen tijde en op eender welke media je adresboek terugvinden. Wil je dit toch "bewaren" als pst- of csv-bestand dan breng je dit mailadres in MS Office Outlook in. Van daaruit is alles mogelijk.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
hartelijk dank. Zoals ik (meen ik) al schreef gebruik ik Otlook.com niet, maar n.a.v. een eerder topic + suggesties wel gekeken naar de (on)mogelijkheden van Outlook.com. Inderdaad opslaan van het pst-bestand en in een andere map opslaan is natuurlijk het beste.
Maar er zijn ook mensen die helemaal geen Outlook (c.s. Office) gebruiken.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reactiescore
177
Punten
148
Toch gevonden: bij openen van (adresboek van) Outlook.com staat geheel rechts boven een knop "beheren". In Zuid-Afrika heet dat "verstoken" zo'n locatie. Maar het is wel de oplossing. Aangereikt door Sabine van Erp.

Bovenaan Onderaan