Email factuur

Speedy gonzales

PCS Lid
Lid geworden
3 februari 2018
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
50
OS
Windows
AV
Malwarebytes/mcafee
Best forum,

Ik kreeg e-mailtje dat ik nog een bedrag open had staan met link naar de factuur. Toen ik de link wilde openen werd dit geblokkeerd door outlook. Het mail adres begon met de naam van een bekend persoon. Een medewerker van de open universiteit maar extensie was vreemd. Hoe kan ik mijn iPhone het beste checken tegen virussen en beveiligen? Werkt malewarebytes op iPhone? Groeten Miguel

Gebeurt wel vaker: je mailprogramma (Outlook?) houdt ook wel eens het e..e.a. tegen. Een heel enkele keer kan je als je erg nieuwsgierig bent nog kijken in je webmail, maar meestal is het echt verwijderd: dat is de beste oplossing. Al járen gebruik ik een (iets verouderde versie van Mailwasher.Op mijn dekstop.

Hallo Miguel,

Malwarebytes heeft geen programma voor iOS, wel voor MAC.

Maar onderzoek of je via jouw McAfee iets voor jouw iPhone kan krijgen.

En bij e-mails die je ontvangt, maar niet verwacht altijd naar het adres achter het apestaartje kijken.
Dat geeft in de meeste gevallen al uitsluitsel of de e-mail legitiem dan wel spam of zelfs een phising e-mail is.
Ook is het in voorkomende gevallen een goed idee om het e-mailadres via Google te onderzoeken.

Thanks Abraham voor je antwoord. Via mc Afee heb ik mc Afee mobile Security geïnstalleerd. Maar hiermee kan ik geen scan draaien. Dit kon ik wel op mijn Android mobile.
Zijn er nog andere virusscan programma's voor iPhones?

Groeten
Miguel

Vreemd dat de geïnstalleerde McAfee volgens jou niet kan scannen.
Heb jij het programma wel goed onderzocht daarop?

Hi Abraham ik heb net gebeld met mcafee service desk gebeld. Wat ik van hen begrepen heb is dat Apple niet zomaar andere virusprogramma's toestaat om te scannen.
Voor mcafee bestaat bij iPhones die optie ook niet.

Groeten,

Miguel

Nog meer info: al in 2015 heeft Apple alle apps die op malware konden scannen in iOS uit de Appstore verwijdert!

Hi Abraham ik heb met Apple gechat volgens hen heb geen virus op mijn mobiel. Ik zal nog wel de laatste software update downloaden.

Groeten

Miguel

Hier kan je iets vinden over Iphone antivirus. Zelf gebruik ik dat nooit op een mobiel device. (Samsung) ik installeer alleen vertrouwde apps.

Terug
Bovenaan Onderaan