Elon Musk wil Twitter kopen

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
Hier is de brief die Musk stuurde naar de voorzitter van Twitter, onthuld in de 13D indiening.

Bret Taylor

Voorzitter van de Raad van Bestuur,

Ik heb geïnvesteerd in Twitter omdat ik geloof in zijn potentieel om het platform te zijn voor vrije meningsuiting over de hele wereld, en ik geloof dat vrije meningsuiting een maatschappelijke noodzaak is voor een functionerende democratie.

Sinds ik heb geïnvesteerd realiseer ik me echter, dat het bedrijf in zijn huidige vorm noch zal bloeien, noch deze maatschappelijke noodzaak zal dienen.
Twitter moet worden omgevormd tot een particuliere onderneming.

Daarom bied ik aan om 100% van Twitter te kopen voor $54.20 per aandeel in contanten, een premie van 54% ten opzichte van de dag voordat ik in Twitter begon te investeren en een premie van 38% ten opzichte van de dag voordat mijn investering publiekelijk werd aangekondigd. Mijn bod is mijn beste en laatste bod en als het niet wordt aanvaard, zal ik mijn positie als aandeelhouder moeten heroverwegen.

Twitter heeft buitengewoon potentieel. Ik zal het ontsluiten.

-Elon Musk

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Ik hoorde op het nieuws dat er nog niet op het bod was gereageerd.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Twitter is akkoord gegaan met het aanbod van Musk.
Nu zijn de aandeelhouders van Twitter aan de beurt om akkoord of niet akkoord te gaan.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
FW
Windows Firewal
Of je Trump wel of niet mag - het was feitelijke een rotstreek om een zittende President de toegang te ontzeggen vanwege de politieke voorkeur van Twitter en de andere social media.

Bovenaan Onderaan