Elke dag Netwerkmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 323
  • Weergaven 3582
Een repair install is vrij simpel uit te voeren via de Media Creation Tool. De optie om de melding weg te blijven klikken is enkel uitstel van executie en mogelijk andere problemen omdat het systeem gecorrumpeerd is en je ook geen Windows Updates meer zal ontvangen.

Repair Install
  • Download de Media Creation Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het bestand MediaCreationTool22H2.exe als administrator uit en klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Ga akkoord met de licentievoorwaarden waarna de volgende twee opties verschijnen.
    1. Deze PC nu bijwerken...
    2. Installatiemedia (...) maken.
  • Kies hier de optie Deze PC nu bijwerken en klik op volgende.
  • Tijdens het downloaden, verifiëren, voorbereiden en downloaden van updates zal de tool een aantal maal opnieuw opstarten.
  • Wanneer dit gereed is klikt u nogmaals op Akkoord bij het scherm met de licentievoorwaarden.
  • Nu zal de tool opnieuw updates downloaden en de installatie voorbereiden.
  • Vervolgens kunt u aangeven wat u wilt behouden. Zorg dat hier de optie: Persoonlijke bestanden en apps behouden is geselecteerd.
  • Klik vervolgens op Installeren waarna de computer meerdere malen opnieuw opgestart zal worden.

Abbs, al die fouten had ik niet verwacht. Ik werk alttijd probleem met alles was ik nodig heb en dat is erg veel!
En een in-place upgrade lijkt me nog moeilijker dan hetgeen ik gisteen en vandaag langs heb zien komen. Ik ben altijd al huiverig is er dingen gewijzigd, vernieuwd of hersteld moeten worden.
En jouw
Classic Shell
Wise Disk Cleaner
preview update

adviezen zijn voor mij ook geen dagelijkse kost.... Ik weet dus niet wat ik daarmee aan moet. Ik moet dagelijks hele dag bezig met de computer: mijn werk voor 7 (!) dagen per week, mail, apps, muziek studiowerk enz. enz.,

Ik hoop daarom dat de computer het goed blijft doen. Het enige wat ik nog kan verzinnen, is dat ik een complete dezeflde gestructureerde inhoud kan overzetten naar mij mHDD van 6 Tb (als complete backup) En dan alles repareren wat nodig is dan alles tergzetten zodat ik weer precies als voorheen verder kan waar ik gebeleven was...............

@theplayer Voor een in-place-repair heb jij in principe geen hulp nodig!

Aan allen: komt het dan weer uit op de wenselijke situatie zoals ik in mijn # 302 aangeef?

Aan allen: komt het dan weer uit op de wenselijke situatie zoals ik in mijn # 302 aangeef?
Nee, er kunnen programma's en instellingen weer opnieuw gedaan moeten worden.
Je persoonlijke mappen en bestanden blijven behouden, wat verdwijnt word wel tijdens de setup aangegeven.
Ik heb hem nog nooit gedaan dus weet niet wat verdwijnt, dus een backup is altijd belangrijk.
Ik zal eens kijken of ik dit ergens kan na lezen.

Alles wat nu op de systeemschijf in Windows staat, blijft behouden.
Drivers, mappen, programma's. Ook je bureaublad zal hetzelfde er uit zien.
Alleen Windows zelf wordt vernieuwd en de Windowss die er nu opp staat wordt in de map Windows.old geschoven.

Mis je iets, dan dat ui de map Windows.old terug zetten.
Maar normaal gesproken is dat niet nodig.

Je bent waarschijnlijk vergeten, dat een paar jaar geleden nog, de Windows update updezelfde wijze werd gedaan als er een nieuwere versie van Windows 10 uit kwam.

Dus wat abbs schrijft, hoeft dus niet het geval te zijn?

In jouw geval zou ik het wel doen.
Want stel je maakt ondanks de heldere instrukties een fout waardoor Windows uiteindelijk kapot raakt. dan heb je een back-up om alles terug te zetten.

Overigens maak niet de fout de iso in Windows te downloaden en mounten, maar zet de ISO op een van de overige partities om daar te mounten.

Abraham, het blijkt dat ik met dieptewerking van Windows niet bekend ben. Die (echte) eer is aan anderen (abbs, Maxtar en aan jou). Mede door hen heeft het forum zijn bestaansrecht verworden en tevens mede aan hen te danken, net als aan al die anderen die hun kennis aan computergebruikers zoals ik doorgeven.
Dus al die computertermen hebben voor mij geen concrete betekenis. Ik voer ze graag uit om de pc "levend" te houden, maar vaktermen als ISO en Mounten moet ik voorbij laten gaan.

Moet ik concluderen dat je Windows niet gaat reparen?

Kennis en vaardigheid Ron.....Ik zou wel willen...

Mounte is super eenvoidig als je de Windows 10 ISO hebt.
Een enkele dubbelkik op de ISO en gemount is ie.

Het is ook nooit goed, hè!
Mounte is super eenvoidig als je de Windows 10 ISO hebt.
Een enkele dubbelkik op de ISO en gemount is
Het is ook de onzekerhheid over wat ik terugkrijg: waar alles dan weer staat, wat opnieuw geïnstalleerd moet worden , wat je kwijt bent en nog veel meer.
Ik heb als eerste de pc 7 dagen nodig voor mijn werk. Ik kan me niet veroorloven, alles wat ik opgebouwd heb, te moeten gaan zoeke en wellicht niet kunnen vinden.
Ik ben al jaren vertrouwd met alle bestanden die ik heb en weet waar ze staan.

En Windows zal best corrupt zijn. Ik merk daar echter niets van. Alles werkt al jaren prima, ook ondanks die netwerkmelding. Maar een Windows versie zonder problemen is dan wel de kers....

wat een flauwe smoes !
Dat valt wel mee als je de PC voor werk nodig hebt.
Deze week dacht ik er over om de mijne ook te doen, alleen via de optie binnen Windows, echter als je dat doet ben je alle programma's wel kwijt, die methode bewaard alleen je downloads en documenten maar niet je applicaties.

Dus dat je dan liever even wacht of er over na denkt kan ik me voorstellen, zeker als je niet voldoende kennis van zaken hebt.
Dat heeft niets te maken met het tot nu toe verrichte werk van anderen.

@Black Tiger :
bij een ' inplace-repair ' (met behulp van een stick of iso) worden applicaties en persoonlijke gegevens (downloads, afbeeldingen, muziek, ... ) bewaard! mits je de juiste kruisjes laat staan! trouwens wie laat zijn persoonlijke data nog op de ' C '-schijf staan ?!

als je het doet via Systeem/systeemherstel dan wordt je wel grondig in 't zak gezet: alles weg uiteraard,wat ook GEEN inplace-repair is trouwens!

' inplace-repair ':enkel windows wordt vernieuwd zowel in win10 & win 11. die repair moet je wel volgens de regels der kunst uitvoeren, anders loopt het fout.
situatie waar het foutloopt: engels-vs is niet gelijk aan engels-uk, hier kan je persoonlijke gegevens NIET bewaren enkel win word geïnstalleerd.

wat een mop 16 pagina's zeuren over een kadertje en GEEN repair uitvoeren, het werk van @Maxstar en @abbs wordt nogal gewaardeerd!

uiteraard het is de TS pc, niet de mijne, de jouwe, .... .

baas in eigen pc!

Laatst bewerkt:
Dank je voor de toelichting Hana! Je kunt het een mop noemen, maar tijdens het zoeken werd ook duidelijk dat Windows gecorrumpeerd is. De pc werkt overigens altijd al als een zonmetje, maar updates zijn kennelijk op termijn niet meer mogelijk. De oorzaak schijnt een update voor Windows te zijn geweest die niet goed was en daardoor zijn de problemen gekomen.
En ik heb gaande het topic via pb's ook al aangegeven dat we maar rmee moesten stoppen met die meldinmg want het aantal berichten liep toen al tegen de 200. Maar door dat Windows-probleem kwam steeds meer boven tafel.

wat een mop 16 pagina's zeuren over een kadertje en GEEN repair uitvoeren, het werk van @Maxstar en @abbs wordt nogal gewaardeerd!
Nou ik vind het meevallen, hij heeft toch veel geprobeerd.
En ik heb zo'n reparatie al eens gedaan en toen wilde enkele applicaties toch niet meer zoals het moest. O.a. toen ik dat een keer deed wilde Mailwasher wel openen, maar werkte niet, dus die moest opnieuw geinstalleerd.
Vandaar dus mijn begrip dat hij er even mee wil wachten. Het is ook een keuze en ik zie dat niet als ondankbaarheid. Maar meningen mogen verschillen natuurlijk. ;)

inderdaad @Black Tiger !
ik ken de TS nog van een andere site .... en eerlijk gezegd zijn verleden en huidige doen is nog snars veranderd op al die jaren tijd!
hoe moeilijk kan een copy / paste zijn? voor hem is dit blijkbaar een hele zware beproeving ... ik snap het niet! soit hier sluit ik mijn commentaar af. het helpt geen kneip.

• Like
Waarderingen: JP53
Terug
Bovenaan Onderaan