Elke dag Netwerkmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 323
  • Weergaven 3581

theplayer

Medewerker
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
367
Punten
83
OS
Win10
AV
Bitdefender
Al een hele tijd krijg ik elke dag na het opstarten van de pc deze deze melding:

Ik moet dan wéér bevestigen met Ja. Heb ik dan iets verkeerd ingesteld en kan ik dat zelf verhelpen?

Staan de instellingen voor je netwerk goed in netwerk centrum, particulier netwerk. Te bereiken via instellingen.

Betreft de vaste verbinding via ethernet, zo te zien.
Zit de kabel goed, geen breuken etc? Kan zo ineens. Heb het eens gehad met een kabel die net een jaar oud was.
Toen viel internet steeds uit.

Lees ter informatie dit artikel en begin dan bij sub ethernet.

inderdaad deze moet op particulier netwerk (thuis) staan en niet op delen voor andere apperaten.

Staan de instellingen voor je netwerk goed in netwerk centrum, particulier netwerk.
Ik denk dat het antwoord "ja" gaat zijn, want deze vraag van het screenshot krijg je alleen maar als die instelling op particulier staat.

Maar het lijkt er op dat dit elke dag opnieuw geinitialiseerd wordt en dan is de vraag waarom, want eenmaal die keuze gemaakt zou die keuze ook zo moeten blijven.

Misschien helpt het om de winsock te resetten.
@theplayer je kunt dit eens proberen, dit maakt niets stuk maar reset de netwerk socket van Windows. Open een command prompt als administrator en voer dan dit command uit en sluit af door op enter te drukken:
netsh winsock reset

als het goed is krijg je daarna een melding die geen foutmelding is. Als je die gehad hebt kun je het systeem herstarten. Dan zul je nog een keer die melding krijgen vermoedelijk en dan druk je op ja. Dan is het afwachten of daarna dit probleem voorbij is.

@pinokio Particulier netwerk is juist delen met andere apparaten, Openbaar Netwerk doet dat niet. ;)
Maar hij moet op particulier staan. Tegenwoordig zie je heel vaak met pc's en laptops bij verse installaties dat ze standaard op openbaar staan en je dat zelf moet omzetten naar particulier.

Yep da's een goede, geen foutmelding, had ook gelijk kunnen herstarten dan had je morgen vroeg geweten of de melding terug kwam.
Nu kunnen we er zeker van zijn dat ie nog wel een keer terug komt en je weer JA moet klikken.
Het gaat er om of het -daarna- dan nog eens komt of dat het dan afgelopen is. Ben benieuwd.

Vanmorgen opgestart en toch weer dit:

@theplayer - heb jij nu wel of niet een thuisntwerk?
Want indien niet, hoeft je pc ook niet gevonden worden door andere pc's.

Ja, ik heb alleen een thuisnetwerk: een computer die alleen gebruikt wordt in onze woning. De vraag beantwoordde ik dus met JA want het is raadzaam dit toe te staan. Dat staat er!

Één computer is geen netwerk!

Vanmorgen opgestart en toch weer dit:
Ja nu lees nog eens wat ik net in het vorige bericht schreef... Daar staat namelijk dat je dat in elk geval nog 1x zou krijgen. ;)

Het gaat nu er om als je weer opstart of je het DAN weer krijgt.

Één computer is geen netwerk!
Tja, dan begrijp ik het niet meer... Bedoel je dan mijn computer + mijn WiFi-spot? Want daarmee geef ik anderen ook toegang tot internet, inclusief spam en valse mails, die ik vaak krijg. Wat moet het dan wordenom die melding niet meer te krijgen? Ja of nee ?

Ja nu lees nog eens wat ik net in het vorige bericht schreef... Daar staat namelijk dat je dat in elk geval nog 1x zou krijgen. ;)

Het gaat nu er om als je weer opstart of je het DAN weer krijgt.
Zojuist wéér opgestart Black Tiger, en jawel... mét de melding! Maar telkens 1 klik en hij is weer weg.

Wat bedoel je met je WiFI-spot - dat je anderen buiten je huis een een minimale internetverbinding geeft?

De modems van Ziggo (mijn provider) vormen samen het Wifispots netwerk. De modems bevatten twee aparte draadloze netwerken. Het ene is je eigen netwerk, het andere is de Wifispot. Daarmee geef je anderen ook toegang tot internet.

Ik heb die WiFI-spot uitgeschakeld.
Dat kan via inloggen op Ziggo.

En betekent dat dat mijn vrouw dan geen verbinding meer heeft voor haar laptop?

WiFi-spots staan los van de interne WLAN verbinding, haal die twee dingen nu niet doorelkaar.
Extern via jouw WiFi-spot heb je maar een verbinding met 1,5 tot 2 MBPS verbindingssnelheid.

Terug
Bovenaan Onderaan