Een rondje Nürburgring

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
CRASH & FAIL NÃœRBURGRING 2017 Compilation- Nordschleife Touristenfahrten

CRASH & FAIL Compilation 2017 Nürburgring Nordschleife Touristenfahrten

TOP 10 CRASHES NÃœRBURGRING - Nordschleife Crash Compilation Top 10

Ik had bedacht om dit eens met Kerst te doen, als gezinsuitje. Toch maar niet! We fietsen wel een rondje dorp.

Er naar toegaan is één ding.
Meedoen op de NÃœRBURGRING is een ander ding - het is geen Zandvoort, maar een 28 Km lang circuit.

Als rechtgeaarde motorliefhebber wil ik nog even melden dat de NordSchleife ook een eldorado voor motorrijders is, maar het aantal ongevallen met motoren ligt vrees ik nog veel hoger dan die met vierwielers hahaha. Hieronder twee plaatjes van mijn laatste motoren, de 1e is een CB1300 die ik allang niet meer bezit. Op de 2e, dus de groene CBF1000 rijd ik nog steeds bijna dagelijks hoewel de toertochten naar Duitsland er al een tijdje niet meer bij zijn (zucht)

5a353e56b3e80-hans-cb1300_rd-resized.jpg

Laatst bewerkt:
Als rechtgeaarde motorliefhebber wil ik nog even melden dat de NordSchleife ook een eldorado voor motorrijders is, maar het aantal ongevallen met motoren ligt vrees ik nog veel hoger dan die met vierwielers hahaha. Hieronder twee plaatjes van mijn laatste motoren, ik rijd nog steeds bijna dagelijks op de groene CBF1000 hoewel de toertochten naar Duitsland er al een tijdje niet meer bij zijn (zucht)

Fastest bike or motorcycle lap of the Nurburgring Nordschleife on video? 7m26s BTG Yamaha R1

Ja haha, helaas behoef ik daar niet (meer) aan te denken op mijn 73e.

Motorcycle CRASH Compilation Nordschleife Nurburgring Racetrack

Eerder een echte toerreider geworden?

Ik rijd al bijna non-stop motor vanaf mijn 20... Van alles in de loop der jaren meegemaakt. Ik had geen auto nodig, mijn vrouw had een auto en ik de motor, wat wilde ik nog meer?

En ja, olie en regen zijn de vijand van iedere motorrijder.

Olie en regen - wat denk je van fietsers!
Die hebben welliswaar geen continu aangedreven achterwiel, maar wel van die dunne bandjes!

LOL ... Vallen met de fiets kan behoorlijk uit de hand lopen natuurlijk, maar op hoge snelheid met een motor crashen is toch nog even wat anders. dat weet ik uit ervaring hahaha. Een vol jaar ziektewet doordat een dronken Duitser met zijn Volkswagen combi busje me op een kruising van een Bundesstrasse volledig blokkeerde. Ik vloog vol in de zijkant van dat ding, bijna 12 uur later kwam ik weer bij bewustzijn (zegt men). Ik reed op dat moment slechts 140 maar had eigenlijk op slag dood moeten zijn. Toevallig vloog er een engeltje boven me die snel op mijn schouder was ging zitten...

Ik ken ook een echte motor muis en die vertelde me gisteren dat tijdens een erg natte motorrace een Ducatti motor een nieuw voorwiel had gekregen, maar men echter de remschijf vergeten had om te wisselen van carbon naar staal.

De coureur reed een 240 kilometer toen er een bocht kwam.
Ze hebben hem uit het hekwerk moeten knippen, zo vertelde hij me.

En over Engeltjes gesproken - ook ik heb op de fiets zo mijn momenten gehad, dat ik heel dicht nabij de dood was.

LOL Geluksvogel, dan kunnen we elkaar de hand schudden :laughing:

Als ik dat lees Hans, was het niet 1 engeltje maar een hele optocht van engelen! Wat heb jij een geluk gehad.

In de jaren '50 was de TT een attractie apart voor de bewoners van Beilen. Ik ging toen met mijn vriend mee naar zijn familie in Beilen en het was net de tijd van de TT. Daar gingen we niet naar kijken, maar als de TT afgelopen was, kwamen de bezoekers langs de Esweg, waar ons huis stond, op weg naar huis. En langs die Esweg stonden dan tig mensen!!
Je wilt niet weten hoe hard er dan gereden werd en er gebeurden veel spectaculaire ongelukken.
En dat was dan de TT voor de bewoners van Beilen!

Zonder geluk vaart niemand wel.

Ja Kate, dat is en was voor Assen en omgeving een gigantisch spektakel.

Indertijd ging ik er met vrienden ook wel heen, maar die chaos er omheen met al dan niet dronken bestuurders van 2 en 4-wielers heeft me toch wel in betrekkelijk korte tijd ontnuchterd. Ik was en ben niet vies van stevig (soms héél stevig) doorrijden maar ik heb toch nog altijd mijn verstand boven mijn gevoelens laten gaan. Dat zware ongeval in Duitsland, daar kon ik niets aan doen, die 140 km per uur op een doodstille Bundesstrasse was heel normaal. Maar die idiote capriolen op de NordSchleife? dat is min of meer suïcidaal. Iedereen weet dat daar ALTIJD olie ligt en dan tóch...? In ieder geval ben ik er trots op te kunnen melden dat ik in meer dan 50 jaar motorrijden slechts één ernstig ongeval heb gehad (eind zestiger jaren) in de buurt van Nordhorn West-Duitsland). Ik hoop van harte nog wat jaartjes door te kunnen rijden!

Hoi Hans - indien je nu geen echte naweeën ondervind in jouw lichaam, denk ik dat bij goede gezondheid en conditie jij nog wel een aantal jaar op je motor kan doorbrengen.

Alleen het verkeer wordt steeds drukker met steeds meer verkeersdeelnemers die hun smartphone computer erbij gebruiken.

Hans, je bent verstandig genoeg om te zien wat wel en niet kan! En dat is al een belangrijk punt: niet overmoedig zijn. De fouten van anderen kun je nu eenmaal niet voor zijn en dan heb je die engelen nodig! Jij rijdt vast nog een poos rond!

Terug
Bovenaan Onderaan