Een link van een bestand maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 68
  • Weergaven 1451
Ik werk op de volgende manier.
Ik krijg van mijn werkgever binnen een totaal beveiligde student-docent omgeving met complete inlogprocedure een schriftelijk verzoek van een student om uitleg van een taalkundig probleem. Ik zet zijn verzoek over in een leeg Word 2003 sjabloon op mijn pc en geef daaronder een uitgebreid antwoord (en inderdaad: in sommige gevallen met een klikbare link).
Ik hernoem het lege blad met studentennaam en kenmerk en retourneer het via de nog openstaande beveiligde en gesloten verbinding tussen mijn werkgever en mij. Mijn werkgever zorgt verder voor doorzending naar de student. En dat gaat zo 7 dagen per week, 365 dagen per jaar en tientallen jaren achtereen door en dagelijks voor meerdere studenten tegelijk.
De zojuist gestelde vraag met mijn antwoord, beoordeelde lesuitwerking of examenbeoordeling blijft op mijn pc achter en sla ik vervolgens op in mijn enorme archief van ontelbare duizenden studenten.
Dat gaat zo al tientallen jaren probleemloos, ook met indertijd nog oudere versies, zelfs met WordPerfect in het DOS tijdperk!
Ik begrijp de "onveiligheid " in deze procedure echt niet!

Ik begrijp de "onveiligheid " in deze procedure echt niet!
Dan zijn we het in elk geval daar over eens. Dat wordt te vaak gezegd omdat iedereen het zegt en bijna geen hond kan je vertellen wat er dan onveilig aan zou zijn.
Voor zover mij bekend NIETS! Hooguit als je macro's gaat gebruiken in bepaalde documenten dat ze dan eenvoudiger te infecteren zijn door een mogelijk virus of malware. Nou als je dus geen VBS of Macro's gebruikt heb je daar al geen last van.
Dus met Word en Excel zou ik dan ook wel eens graag willen weten wat er onveilig aan is.
Het enige nadeel is dat de meeste mensen nieuwere versies nemen en dat je hun documenten dan niet kunt lezen. Welnu daar is een convertor voor maar ook je nieuwe Word kan dat eenvoudig openen.

Dus ja.... misschien moet men (in het algemeen want er zin er veel die dat doen) eens stoppen met dat te roepen zonder aan te geven wat er dan onveilig aan zou zijn.
Nieuwere versies van iets betekent niet per definitie dat de oude dan dus onveilig is of raakt, zelfs niet als die niet meer geupdate wordt. Hangt er maar helemaal van af waar het om gaat.

Offtopic, maar bedankt voor de leerzame uitleg @blacktiger. Ik mis office 2007 niet hoor. 😛

Het grote probleem bij ThePlayer is dat hij in die "oude" versie F-toetsen of combinatie-toetsen (weet niet meer vanbuiten welke het was) gebruikt die we in de nieuwere versies (nog) niet hebben kunnen aanmaken/gebruiken/configureren. En met die toetsen-combinaties werkt het echt wel een heel pak vlotter/sneller als je dagelijks een berg teksten moet verwerken/aanpassen en/of commentaar geven. Misschien kan TS hierover iets meer uitleg geven zodat we hier nog eens kunnen meezoeken naar die toepassingen in een latere versie van Office (die hij ook heeft naast versie 2003).
Wat betreft "onveilig" ga ik helemaal mee met de uitleg van Black Tiger in #62.
De initiële vraag mbt het plaatsen van een link is inmiddels opgelost.
En nog dit: iedereen is vrij om bepaalde dingen te gebruiken op de manier die hij/zij comfortabel en praktisch vindt. Wij kunnen enkel advies geven over alternatieven en (volgens ons) verbeteringen. Aan hem/haar om dit te volgen en aan ons om zijn/haar besluit te respecteren zonder platvloerse uithalen te lanceren. Daar heeft niemand baat bij. Ben je het helemaal niet eens met zijn/haar beslissing, blijf dan weg van dit topic.

Dan zijn we het in elk geval daar over eens. Dat wordt te vaak gezegd omdat iedereen het zegt en bijna geen hond kan je vertellen wat er dan onveilig aan zou zijn.
Voor zover mij bekend NIETS! Hooguit als je macro's gaat gebruiken in bepaalde documenten dat ze dan eenvoudiger te infecteren zijn door een mogelijk virus o
Goedemorgen Black Tiger. Wat ben ik blij dat jij dit allemaal nu eens schrijft. Hopelijk ben ik nu verlost van dat gezeur over onveiligheid en verouderde versies die nog uitstekend werken..
Black Tiger: TOP! :)(y)

Wat ben ik blij dat jij dit allemaal nu eens schrijft.
Graag gedaan en ik ben ook blij dat iemand als @ArtstudioG het ook met ons eens is! Het is allemaal een stuk anders als je documenten online hebt staan misschien, maar dat is bij ons niet het geval.

ik betwijfel het dat alle studenten jouw dankbaar zijn.
oude doc bestanden worden door de moderne versie van office standaard met handschoenen aan en mondkapje op benaderd.
Als je weet hoe daar mee om te gaan is er niets aan de hand
maar dat geld ook voor docx
als de opmaak een ding is in de bestanden is omzetten vervelend.

Ik zie niet in wat er niet netjes aan is.
Je bent nooit te oud om te leren of te luisteren naar anderen.
Ik ben ook oud om alle nieuwe excel formules te leren en toch probeer ik het.
maar mijn studenten zijn me dankbaar dat ze snel een Word-document terugkrijgen dat ze kunnen openen en lezen. Zonder toeters en bellen
Kijk dan naar het plaatje van Roxmarie in postje # 60, dan krijgen je studenten een versie die ze kunnen openen zonder toeters of bellen.
En dat was al in een aantal postjes gezegd.
Postjes niet lezen en/of niet beantwoorden omdat ze niet in je (vastgeroest) straatje passen, tja dat noem ik inderdaad koppig.

Off-topic

Ik vind soms de toon (snerende ondertoon) in reacties niet zo fijn en hierin ben je niet de enige, (ik zal het ook weleens gedaan hebben, waarvoor excuus) dat wil ik toch wel even zeggen. We kunnen er van alles van vinden. Ieder heeft zo zijn eigen beweegreden om dingen wel of niet zo te doen.

Je vraagt hier advies, of hulp, dat kun je uitvoeren. En dat verwacht je als helper ook, mits er bepaalde redenen zijn om dat toch niet te doen, ook al verwacht je dat wel.

Daarnaast kan het lastig zijn, als er van verschillende helpers antwoorden komen, iets met het spreekwoord
"door de bomen (antwoorden) het bos (hulp, overzicht) niet meer zien. Of net ergens over heen lezen, waardoor je de oplossing mist.

Nou dit zijn wel weer genoeg hersenspinsels van mijn kant.

Ik ben jullie allemaal dankbaar voor jullie hulp, hulde!

Hoe was het liedje ook alweer:
We zijn hier op de wereld voor elkaar voor elkaar, om te helpen niet waar. :)
DUS

GIF by McDonald's Nederland

Terug
Bovenaan Onderaan