Edge favorites

ArtstudioG

pc-aholic
Vorig heb ik nav een topic op het NCF mijn Edge favorites locatie aangepast. Ze staan nu ergens in een map maar ik vind dat topic niet meer en weet ook niet meer hoe of wat of waar. Ik dacht dat het iets van Abraham was maar ben niet zeker (en ook een aanpassing in het register, denk ik). Kan iemand zich dit nog herinneren of mij hiermee helpen? Het standaard mapje gebruiker/AppData/local/microsoft edge ..... enz is omenteel leeg.

Na een beetje zoeken ... als je Edge opent en je gaat naar "instellingen en meer" ... instellingen ... zie je staan bij Favorieten en andere gegevens importeren "importeren uit een andere browser". Klik erop en in het volgende scherm zie je "naar een bestand exporteren". Zoek naar een locatie op je pc en sla het bestand (een html-bestand) op. Hierin zitten nu al je favorieten en favorieten mappen. Ik heb dit bestand op een stick gezet en op mijn test pc (waar nog geen favorieten in stonden) dezelfde weg gevolgd in Edge maar dan "uit een bestand importeren en ja hoor, je krijgt dan in je favorieten een extra map met "geimporteerd uit ...". Hieruit kan je de nodige mappen en favorieten overzetten naar je huidige Edge favorieten.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk zoniet vraag maar raak. Zodoende kan je dit bestand opzij zetten en behouden als backup van je Edge-favorieten.

Terug
Bovenaan Onderaan