Edge en taakbalk

Na lange tijd getwijfeld te hebben toch maar Edge geinstalleerd (FF blijft voorlopig # 1) maar nu is er in de balk onderin een melding
60a65fd75c7e2-No.001.jpg

met allerlei meuk-nieuws, temperatuur, inbraken etc.
die ik maar niet weg krijg. Edge dan maar de-installeren?

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Dank je wel. Ik zag bij R klik op taakbalk veel keuzes, en twijfelde, vandaar. Vóór je het weet zit je dan in de nesten.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Dank je wel. Ik zag bij R klik op taakbalk veel keuzes, en twijfelde, vandaar. Vóór je het weet zit je dan in de nesten.
Niet in de nesten, maar met een taakbalk met nog meer inhoud, bijvoorbeeld!

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Mooi zo @Najsnarf even voor mensen die het lezen, dan hebben ze de plaatjes erbij, kan soms handig zijn.
Geen idee hoe het zit, maar op mijn frisse installatie, nog geen nieuws en weer. Ik zeg wel in het snel zoeken venster.

Appleguy

Apple freak sinds 2014
Lid geworden
3 sep 2017
Leeftijd
24
OS
MacOS High Sierra 10.13.6 + Iphone 7 iOS 15 Win10 1803
AV
Mac filevault
@Najsnarf probeer dit eens

SchoonePC Nieuwsbrief 104

Met de recent vrijgegeven optionele update KB5001391 wordt de knop Nieuws en interesses aan de taakbalk toegevoegd. Via deze knop wordt het actuele lokale weer direct op de taakbalk getoond, en is het laatste nieuws met een enkele klik direct toegankelijk. De in het nieuwsvenster ge- toonde feeds zijn eventueel online aan te passen via de knop Interesses beheren. Het checken van nieuwsfeiten en het weer wordt doorgaans via de mobiel gedaan, het lijkt er dan ook op dat Microsoft met deze nieuwe widget de concurrentie met de mobiel wil aangaan!

Normaal gesproken zou zo'n nieuwe widget aan een onderdelenupdate zoals de Mei 2021 Update worden toegevoegd. Microsoft wilde daar duidelijk niet op wachten en stelde de feature al beschikbaar voor de Windows 10-versies 2004 en 20H2 (de knop wordt gefaseerd geactiveerd, het kan dus even duren voordat je hem te zien krijgt). Heb je geen behoefte aan de widget, schakel deze dan uit via een rechter muisklik op de taakbalk, optie Nieuws en interesses, optie Uitschakelen (met de optie Pictogram en tekst weergeven is de widget weer in te schakelen).

Najsnarf

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 aug 2016
OS
W10pro
AV
FSecure van KPN
Heren: nogmaals dank. Op deze pc heb ik Winversie 21h1 19043.985, (ik dacht dat het daarmee méé kwam) maar op een andere pc (laptop) lukt die update voor nog geen meter. Altijd knap hoe MS dat "ziet".

Bovenaan Onderaan