Edge en Internet Explorer met CCleaner

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 2137

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Beste lezers, een simpele vraag waarvan ik niet wist waar deze thuishoorde.

Sinds geruime tijd geeft Ccleaner bij het schoonmaken regelmatig de melding dat Microsoft Edge en/of Internet Explorer geopend staan met daarbij de vraag of Ccleaner de browser geforceerd voor mij zal afsluiten. Daarop antwoord ik altijd omdat ik anders tot Sint Juttemis kan gaan wachten.

Vreemd is echter dat ik Edge en IE allang niet meer gebruik. In plaats daarvan gebruik ik afwisselend Chrome en Firefox. Kennelijk maakt dat niets uit want wanneer ik het internet op ben geweest en ik Ccleaner gebruik dan komt diezelfde vraag weer. Hebben jullie dit ook met Ccleaner ?

CCleaner - Wise Disk Cleaner is in mijn ogen de veel betere schoonmaker!

Ok Abe, maar heb jij dit wel eens meegemaakt met Ccleaner?

Ik heb CCleaner nooit als schoonmaker gebruikt - omdat het tool iets minder voorzichtig met Windows omgaat dan de eigen schijfopruimer van Windows.

Zo blijven ontelbare logbestanden in jouw Windows staan onder het mom dat Windows deze ooit misschien nodig heeft.
Bullshit - gewoon verwijderen - iets dat WDC wel doet!

Hoi Hansgu,
Gebruik ook WDC (door aanraden van abe)voor op te schonen en CCleaner soms voor het register.
Nu effe cc op gestart en ja die vraag komt voor de brouwers trouwens ook in WDC.
5b0303deae2d2-cc.JPG

Mvg
d'anvers

Zoals de meesten van jullie inmiddels wel weten gebruik ik die tools al sinds lange tijd niet meer. Gewoon niets gebruiken dan heb je er ook de problemen niet mee. Niet met de tools maar ook niet met teveel of te weinig verwijderde bestanden.

Wil ik dan echt een keer opruimen dan gebruik ik de schijfopruimer van Windows zelf.

Beste lezers, een simpele vraag waarvan ik niet wist waar deze thuishoorde.

Sinds geruime tijd geeft Ccleaner bij het schoonmaken regelmatig de melding dat Microsoft Edge en/of Internet Explorer geopend staan met daarbij de vraag of Ccleaner de browser geforceerd voor mij zal afsluiten. Daarop antwoord ik altijd omdat ik anders tot Sint Juttemis kan gaan wachten.

Vreemd is echter dat ik Edge en IE allang niet meer gebruik. In plaats daarvan gebruik ik afwisselend Chrome en Firefox. Kennelijk maakt dat niets uit want wanneer ik het internet op ben geweest en ik Ccleaner gebruik dan komt diezelfde vraag weer. Hebben jullie dit ook met Ccleaner ?
schakel die 2 dan uit? je kan zelfs edge verwijderen.

Wat Ccleaner betreft : ik gebruik het tooltje al meer dan 10 jaar en heb nog nooit (en dan ook écht nog nooit) ook maar 1 probleempje ondervonden door gebruik te maken van dit tooltje.

Omdat ik het tooltje al zolang naar volle tevredenheid gebruik, heb ik het op alle machines van familieleden / kennissen gezet als zij deze voor onderhoud of (her)installatie bij mij brachten en geen van hen heeft ooit problemen met zijn machine gehad die te herleiden zouden zijn naar Ccleaner.

@quandor: 100% mee eens, hier idem dito.
Het is hier trouwens geen discussie over ja of nee gebruik van Ccleaner. De vraag van HansGU begon met de juiste woorden "simpele vraag". Wel, ik geef nogmaals het antwoord mee: de nieuwste versie erop en 't is opgelost.
@HansGU en d'Anvers: is het gelukt met de nieuwe versie?

Eigenlijk vind ik het geen gekke vraag van ccleaner. Ik gebruik de laatste versie. En als ik nog iets open heb staan als ik ccl.wil gebruiken komt die vraag en ik vertaal die zo:als je dat programma niet goed afsluit,kan ik daar niets schoonmaken.
Dus sluit ik alles eerst af en gebruik daarna ccl. En.....dan geen vraag!
Maar ik vind het wel apart dat ccl. programma' s wil afsluiten die Hans niet gebruikt. Toch ergens nog een draadje daar naar toe?

Ja dat heb ik ook wel eens en laat Ccleaner het gewoon sluiten maak mij er nooit zo druk om.
Wat je eens kan doen als je die melding krijgt Taakbeheer even starten en kijken wat er op de achtergrond nog open staat.
Klik hiervoor met je rechtermuis op de Start knop > klik op Taakbeheer > kijk onder Toepassingen wat er nog open staat.

En dan de jaren gaande discussie over welke cleaner wel en welke niet, hierop is het antwoord kijk er mee uit en zie een cleaner niet als wonder middel.
Geen enkele cleaner betaald of gratis verbeterd je prestaties en kijk altijd wat je schoonmaakt en laat (als je Ccleaner gebruikt) een back-up maken als je de optie Register schoonmaken gebruikt.

en d'Anvers: is het gelukt met de nieuwe versie?
Maak geen gebruik voor op te schonen van Ccleaner,had maar effe test gedaan voor Hans.
Vermits ik m-sata ssd gaan bestellen en verse installatie doen...zien we het later wel;)
Mvg
d'anvers

Laatst bewerkt:
Heb ook nooit problemen gehad met CCleaner. Maar ben wel in gaan zien dat het voor problemen kan zorgen en geen echte meerwaarde heeft. (Voor mij dan.)

Iedereen hartelijk dank voor de reacties, Ik had al meteen het advies van Abraham opgevolgd, dus Ccleaner eraf en Wise Diskcleaner erop. Ik weet dus niet of de nieuwste versie van Ccleaner e.a. heeft opgelost en dat hoeft nu ook niet meer.

Nogmaals iedereen dank voor zijn/haar reactie.

Hallo,

En als er iets raars met "Wise Diskcleaner" gebeurt net als met cleaner nu ga je dan weer naar de volgende cleaner?

Wise heeft zijn software onderdelen behoorlijk tot heel goed voor elkaar.

Nee abbs, met Wise Diskcleaner komt die irritante vraag/melding niet. Ik ga dus maar wachten of er ooit iets gebeurt en zo ja, dan kan ik altijd nog zien wat ik doe.

Ik gebruik de in Windows de Wise Disk Cleaner 1x wekelijks.
Elke dag gebruik ik voor het afsluiten TFC - The File Cleaner van Oldtimer.
Opstarten middels rechtsklik als administrator.

Download TFC

TFC heb ik zelf ook in Windows 10 gebruikt en nu in Windows 8.

Misschien is het wel zo iets als: de een heeft last van spruitjes en de ander niet. Je systeem reageert op zijn eigen wijze, zowel bij de spruitjes als bij een cleaner. Mijn CCleaner doet het zoals het hoort, maar hij komt ook in een schone maag: alles afgesloten , bedje gespreid.

Terug
Bovenaan Onderaan