E-mail ontvangen: Zelfstanding en comfortabel ouder worden in uw eigen huis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 663

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Via het volkomen onbekende e-amiladres goedendag@emails.speciaal-voornedrland.eu heb ik genoemde e-mail ontvangen.

In de e-mail deze tekst: Zelfstanding en comfortabel ouder worden in uw eigen huis met Well-Fair.

5aa112bcce5bc-Phising_1.png

5aa112ea5750b-Phising_2.png

Vermoedelijk heeft deze spam/phising campagne mijn e-mailadres via het darknet verkregen.
Want mijn e-mailadres is daar bekend wegens o.a. de hack bij Adobe in 2013.

Moet je dan geen ander email-adres maken? Die hack zegt me (uiteraard) niks, maar op het darknet wil ik mijn email-adres liever niet hebben!

Wat een truttige reclame trouwens: die man staat het bed op te maken alsof hij het dat het fijnste deel van de dag vindt. Hij kan beter een senioren-bed kopen, want het lage bed is veel te laag voor je oude dag. Ik moest trouwens wel lachen om dat opmaken op die hoogte! En stofzuigen gebeurt of 1x per 14 dagen als het bed herrezen is, of elke dag, maar dan liggend op de buik onder het bed.
Maar er staat ook een bloot lijf van stof te wachten op de kleding van de dame: keurig hoor. Maar wel erg antiek allemaal. Hoe moet je dat blote lijf je spijkerbroek aan trekken?

Dit is eigenlijk erge leuke post: zoek nog maar meer van die malle dingen, Abraham! Zelfs al moet je er het darknet voor op.

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk mogelijk. Lastig is alleen wel dat je op heel veel plekken je E-mailadres gebruikt en je dat dan steeds moet wijzigen. Daar wil je ook niet aan. Wat kan je doen om het te voorkomen. Goed kijken waar je, je eigen mailadres invult. Maar als ze bij een hack (een hack is een digitale inbraak) je mailadres buit maken, ook bij een betrouwbare partij als Adobe, kan je daar weinig aan doen.

Ik heb mijn antwoord nog even aangevuld, Rubensky. Want het is eigenlijk wel gekke post en best om te lachen. Daar kun je een item van maken: wie krijgt ongevraagd de gekste post?
En nu is het email-adres via een hack verkregen. Maar ik heb begrepen dat er ook gerenommeerde bedrijven zijn, die een adressenlijst kopen bij een ander bedrijf. En ook dan lig je op straat, in dit geval in het seniorenbed.

Zo bedoelde ik het niet. Wat ik eigenlijk bedoelde was. Adobe daar kan je prima een account aanmaken is gewoon een goede betrouwbare organisatie, dus niet iets schimmigs. Als daar een hack komt dan kan je er weinig aan doen, dan hoef je ook niet direct over op een ander mailadres.

Enne... het is knullige tekst. Wat te denken van klik hier..... of anders daar...? Mij niet gezien, ik gooi zoiets direct in de prullenbak.

Inderdaad als een bedrijf gehackt word kun je daar totaal niks aan doen.Zelf meegemaakt bij een bank, al wat jaartjes geleden.Iedereen zijn e-mail en W8 gestolen.Moet je nieuw W8 maken.Maar sindsdien heeft dat mailadres eigen leven,krijg ook de gekste mails binnen.
Gisteren nog ook Iphone 8 gekocht...hoop bla bla ...bijlage bij.
Soms stuur ik die door naar verdacht@safeonweb.be, natuurlijk ook de prullenmand in.
Als piep hack ooit meemaakt(hopelijk nooit)dan zijn we ook de pineut!
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan