Duitsland wil overgaan op waterstof.

Abraham54

Admin
Team lid
Duitsland wil overgaan op waterstof.
In Duitsland moeten eind 2021 minimaal 130 waterstof tankstations worden gebouwd, waar
brandstofcel auto's binnen enkele minuten kunnen worden getankt.
In 2020 zal Toyota ook de tweede generatie van zijn Mirai waterstofvoertuig naar Duitsland brengen.


© Toyota

Duitsland kan niet een pionier op het gebied van brandstofcelvoertuigen en waterstoftankstations genoemd
worden. Maar dit gaat veranderen. De Duitse regering wil tegen eind 2019 een strategienota over
waterstoftechnologie presenteren, zoals de Tagesschau heeft gerapporteerd.

Het doel is om van Duitsland de "nummer één in de wereld" in de waterstoftechnologie te maken.
Het proefschrift zal gezamenlijk worden opgesteld door de ministeries van Economie, Vervoer, Onderzoek
en Economische Samenwerking.

Het Bondsministerie van Verkeer en de H2 Mobility Deutschland GmbH & Co. KG hebben ook een
intentieverklaring ondertekend om de waterstofinfrastructuur uit te breiden.

In de eerste fase zullen tegen medio 2020 100 stations in zeven stedelijke regio's en op verbindingswegen
worden gebouwd en tegen eind 2021 zullen er nog eens 30 andere waterstoftankstations worden toegevoegd.
Deze zullen ook groter zijn en ongeveer drie keer zoveel voertuigen per dag leveren als voorheen.
In bepaalde stations zullen lichte en zware bedrijfsvoertuigen in de toekomst ook met waterstof kunnen tanken.

Wat bedrijfsvoertuigen betreft, ziet Toyota als lid van H2 Mobility Deutschland GmbH & Co. KG grote
mogelijkheden voor de brandstofcelaandrijving. Medio 2020 zal bijvoorbeeld een stadsbus van de Portugese
fabrikant Caetano, die gebruik maakt van de aandrijftechnologie van de Toyota Mirai, op de markt komen;
volgens Toyota's eigen informatie heeft het samen met andere partners brandstofcelvrachtwagens ontwikkeld.

De Japanse autogigant kondigde ook aan dat hij van plan was om in 2020 de tweede generatie van de Mirai
waterstofauto in Duitsland te introduceren.
De Toyota Mirai is een van de weinige brandstofcelauto's die daadwerkelijk kan worden bestuurd.

Op dit moment zijn er in Duitsland al 76 waterstoftankstations waar een 500 vrachtwagens met brandstofcelaandrijving
in drie tot vijf minuten getankt kunnen worden.
Bovendien rijden er in Duitsland al een kleine 600 auto's rond met brandstofcelaandrijving.
 
V

Verwijderd lid 304

Guest
Vanmorgen las ik een artikel over een electrische auto die bij de laadpaal zo maar in brand vloog. Ik ben vast de laatste Nederlander die zo'n ding koopt. Maar......het zal mijn tijd wel uitdienen!
En hoe zit dat met die waterstof in Duitsland?
 
V

Verwijderd lid 304

Guest
Ik begrijp dat Toyota helemaal in de wolken is. Maar in het bericht van vanmorgen vloog de auto in brand bij de oplaadpaal. Intussen is er gezegd: er was kortsluiting.
Ik ben a-technisch en als er hier iemand met elektra bezig is, sta ik op afstand. Maar is er dan geen mogelijkheid bij waterstof laden, om kortsluiting te krijgen? Dat zou toch wel al te mooi zijn.
 

Abraham54

Admin
Team lid
Dingen niet door elkaar halen - wat in brand gevlogen is, was een elektrische auto.
Een waterstofcelauto heeft geen laadpaal nodig, de electriciteit wordt in de auto zelf opgewekt.
 
V

Verwijderd lid 304

Guest
Maar in de 1e zinnen van het bericht wordt gesproken over laadstations waar de waterstofauto kan worden bijgetankt! Dus hij doet het niet zelf.
 
Bovenaan Onderaan