Duitsland heeft gekozen.

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Hieronder een staafdiagram zoals de bondstaten in het voormalige Oost-Duitsland hebben gestemd:

OstdeutschesResultat.jpg

Daar is de AFD nu dus de tweede partij.

Het zijn niet alleen de verkiezingen van Duitsland maar ook die van Europa. Welke kant gaan we met de EU op? Welke koers zal er gevaren worden?

Dat is wel vreemd. Want alleen Duitsers mogen stemmen. Ja, dat is nu de macht die Duitsland heeft!

En dan nog dit: de NOS bracht een mooi artikel uit zaterdag. Ik wil het dan op dit computerforum hebben over de tweede video namelijk de dramatische internetsnelheden en het bereik in Duitsland. (vaak geen pin, amper 4g en wifi. Dat is wel redelijk bizar te noemen.

Onder de video staat de tekst: Geen pin, amper 4g of wifi: Duitsland is best ouderwets

Dit is ook Duitsland: traag internet, armoede en opgepotte miljarden

De verkiezing zijn achter de rug en de AFD is niet zo groot geworden als eerst gedacht, maar is alsnog de winnaar van de verkiezingen geworden.
En dat is weer koren op de molens van de gevestigde partijen.
Daarom wordt de AFD in alle media afgedaan als rechts-radicaal.
Maar rechts-radicalisme is ook de CDU/CSU niet vreemd.

Wat betreft de internet- en mobiele infrastructuur: zeker Oost-Duitsland is heel lang achtergeblebleven.

Maar waar mijn zus nu woont is ook alleen ADSL via een oude koperen telefoonlijn mogelijk.

Verkiezingen voor Europa?
Europa is in mijn ogen al lang een top-down organisatie geworden, niks leuks of democratisch eraan.
Landen die er uit willen stappen geef ik groot gelijk.

Dat van die internetsnelheid vind ik wel echt heel bizar. Hoe kan het zijn dat een land zover achterloopt. Hopelijk voor niet alleen jou zus maar ook de rest zal er wat aan gedaan gaan worden.

Ach ja, een van de verkiezingsbeloften van Angela Merkel is dat iedere Duitser in 2030 gigabyte snel internet moet hebben.

Nu ja de vorige keer beloofde ze ook iets moois maar vind de traagheid van het internet wel bizar. Je kan op sommige plekken niet eens Skypen.

Hoe bestaat het dat men daar zo ver is achter gebleven. Dat kunnen we ons ie helemaal niet voorstellen. Ik begrijp nu dat er genoeg geld is, en ik denk dat de technologie er ook niet stil staat, maar hoe zet je die in als het geld ergens in een kluis zit! Wordt dat bewaard voor iets? Moet dat Europa van ons daar niet eens iets van zeggen, of is dat de politiek van het land zelf, waar je niet aan mag komen.

Het heeft enerzijds met investeringen te maken.
En anderzijds - zolang klanten het twee tot drievoudige betalen voor een ADSL-verbinding waar je hier voor hetzelfde geld een glasvezelverbinding voor hebt, waarom zou men dan ook haast maken!

Je hebt in beide gevallen gelijk Abraham. Daarnaast ben ik het ook met Kate eens dat het wel bijzonder is dat ze zover zijn achtergebleven. Gisteren morgen besprak ik het nog en dacht ik erover na. Niet kunnen pinnen in een winkel komt in Nederland nog maar zelden voor. Sterker nog pinnen op de markt wordt al steeds meer gewoon.

Dan hebben we nog het contactloos betalen wat op steeds meer plaatsen kan. En over een korte tijd (een jaar of 2) is contant betalen in het openbaar vervoer al niet meer mogelijk.

Geen bereik of 4g met je mobiel? Euh in Nederland zelden.

Kortom ik vind het bijzonder dat wij alweer nadenken hoe betalen makkelijker te maken. Hoe we nog sneller en goedkoper mobiel netwerk kunnen hebben. terwijl ze in Duitsland nog bezig zijn (of misschien zouden moeten zijn) met het mogelijk maken van pinnen in de winkel.

Terug
Bovenaan Onderaan