Duitsland en prepaid telefoonkaarten

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Er is een wetstoevoeging gemaakt op Paragraaf 111 van Telekommunikatiewet aldaar.
Koop je in een winkel nu een prepaid kaart dan moet je een geldig legitimatiebewijs tonen - diverse gegevens daarvan worden dan gekoppeld aan de prepaidkaart.

Koop je zo'n kaart online, dan zal je die ook online via een van de prepaid uitgever zijnde website moeten activeren via een video verbinding.

Er wordt dan een foto gemaakt en je moet je legitimatiebewijs ook voor de camera houden, zodat er gegevens overgenomen kunnen worden.
En daarna kan het uren tot dagen duren eer de kaart geactiveerd wordt en je die dus kan gebruiken.

De Duitse wetgever heeft dit gedaan in het kader van de terrorisme bestrijding.

Lees ook dit verhaal: https://www.pcwelt.de/a/erfahrungsb...lgemein&r=467600316645181&lid=703661&pm_ln=12

Ik vraag me af wat er in die tijd die je moet wachten, met je legitimatie-gegevens gebeurt. Maar ik mag niet zo slecht denken!
En toch vind ik het wel weer een bewijs voor de Duitse Gründlichkeit, die wel nooit zal veranderen.

Er worden persoonlijke gegevens gekoppeld aan jouw prepaidkaart.
Het is te hopen voor de gebruikers, dat de opslag van die gegevens goed beveiligd is.

Moet je echt je volledige identiteitsbewijs tonen? Toen ik eens van provider wisselde met mijn vorige gsm, moest KPN ook mijn gegevens hebben, met een kopie. Maar de winkel had een mal waarmee mijn BSN enz.verdwenen op de kopie. En dat was prima.

Terug
Bovenaan Onderaan