Driver download

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 988

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Geachte leden,
Waar kan ik zonder gezeur een driver downloaden.
Er zijn heel wat sites die je alle drivers tegen betaling en registreren willen opdaten. Dat wil ik niet.
Ik heb alleen maar een (1) driver nodig voor mijn CD drive (zie elders bij interne hardware) want het zou kunnen dat dat de reden is dat mijn cd drive niet zichtbaar wordt in Win7.
Bij HP (mijn merk laptop) is die niet beschikbaar.
perloc

Beste Perloc, volgens mij heeft dat CDstation een merk. Zo heb ik eens gekeken hoe dat bij mij zit, en dan lees ik "Super Writemaster". dat zegt me niks, maar als ik zoek in Google weet ik al wat meer (plaatje # 1):
5a6864fb74be1-No.001.jpg

en daar is dan ook wel een driver te vinden (plaatje # 2):
5a68652f6a484-No.002.jpg

De snelkoppeling is dus NIET te vinden in de verkenner? (plaatje # 3):
5a6865c9003ac-No.003.jpg

Uit principe hebben noch Windows, noch MAC OS en noch Linux geen CD-drivers nodig.

Als een optische drive niet doet wat ie moet doen, dan is er een probleem met dat onderdeel.
Een driver er voor te proberen vinden heeft helemaal geen zin en is verspilde tijd.

Wat Najsnarf heeft gepost betreft een firmware update.

In principe dienen firmware updates voor optische drives via de support van de maker van jouw notebook beschikbaar gesteld moeten worden.

Is het een laptop of een desktop? Daar is hij wat makkelijker er uit te halen en dan eventueel uitproberen in een andere desktop. Een nieuwe voor een paar tientjes (€€) zal in B. niet zo makkelijk gaan. Opnieuw inpluggen wil een héél enkele keer ook nog wel eens helpen en dan opnieuw opstarten. (vreemd is trouwens dat niemand sinds 16-01 al eerder reageerde)

Najsnarf: De CD drive (betreft een laptop) is een HP. De laptop ook. Maar de code TS-L633 komt bij veel merken voor.
Ik heb hem eruit gehaald voor de gegevens. Dus terugzetten heeft ook niet geholpen.
Ik schrijf hem maar af. Zal bij gelegenheid nog eens proberen te wisselen met een andere als ik die te pakken kan krijgen.
Ik koop wel een externe. Heb een nieuwe laptop zonder CD drive dus dan komt ie ook daar te pas.
Abraham54: bedankt voor antwoord. Vandaar dat ik vrijwel niets heb kunnen vinden over een driver. Later heb ik gelezen dat de driver bij Windows wordt geleverd.
perloc

Hoi perloc, ik heb al een aantal jaren een USB-2 Asus CD/DVD RW en dat bevalt mij uitstekend.
Want in de drivebay van mijn notebook zit een harddrive caddy voor extra opslag.

Inderdaad: vanaf € 30.--. Echter: wij zijn bevoorrecht hier: zondagavond SSD besteld (Raalte) en maandagmiddag in huis en in gebruik genomen.

Als ik wist dat hij zou aankomen stuur ik je hem op, maar ja.

Najsarf: Niet doen - opsturen! Komt heel waarschijnlijk niet aan. Post ontvangen is hopeloos hier. Alleen per DHL komt aan.
Maar wel heel aardig van je voor het aanbod!!
Waarschijnlijk zijn ze plaatselijk wel te koop. Dat zal ik morgen weten want dan ga ik naar "de stad", lees centrum. Er zijn tenminste 3 computerwinkels hier.
Ik was 14 dagen geleden nog in Nederland maar toen wist ik nog niet dat de drive niet meer werkte.
MVG perloc

daarom had ik het ook over "dat het zou aankomen". wetende dat alle gewone post en pakjes vaak niet aankomen. Succes ermee.

Abraham54: ik denk dat elke usb CD drive voldoet.
perloc

Abrham54: Vanmorgen een Ext. CD/DVD drive gekocht: 40 Euro ongeveer, een Samsung.
Hij doet ut. Prijs voor ned. begrippen misschien wat hoog maar voor hier minder dan ik had gedacht.
Dus daarme is de ellende van die int. Cd drive voorbij.
perloc

Ha Perloc, van mij moest je het niet hebben bij het oplossen van je probleem, maar ik wil meedoen bij het "hoera!" roepen nu het is opgelost. Want je hebt er een poos mee gesukkeld, nietwaar? Succes verder!

Kate: de oplossing heeft me wel 40 Euro gekost, dus in zo'n juigstemming ben ik niet! En daarbij lees verder......

Tja, wat voorbarig geweest. Hij doet ut op mijn HP laptop Win7. Daar verschijnt ie in de WE tree als ik de USB aansluit en als ik hem aanklik in WE spring de la open. Disk erin en laat zien wat erop staat.
Maar op mijn Win10 laptop gebeurt dat allemaal niet. Wel is hij te vinden in device manager dus wordt herkend.
Er is een installatie CD bijgeleverd. Die was niet nodig voor de Win7, maar op de win10 kan ik die CD niet zonder meer gebruiken voor de installatie. En er zit geen interne CD drive in de Win10 laptop.
Tis trouwens wel een ding, die Win10. Voor vrijwel alles wil hij het Internet op.
Steeds meer redenen om Win10 eraf te gooien en Win7 erop te zetten. Maar ja, daar heb ik een werkende CD drive voor nodig!
Dusse.... hoe nu verder?
perloc

Terug
Bovenaan Onderaan