domeinnaam

toska

Bekend Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
1.989
Reaction score
183
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
OS
Windows 10 en 8.1
ja ze kunnen me anders die wachtwoord van die 2de account niet geven, dan kan ik ook die domeinnaam daar niet opzeggen?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
En waarom voor Webreus gekozen en niet gehost op je Vimexx site?

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.022
Reaction score
794
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het gaat even niet om de keuze van registrar. Het gaat om de factuur.

Kort verhaal: Domeinnaam staat op jouw naam, ergo, als jij bij webreus de optie automatisch verlengen aan hebt staan zul je moeten betalen, kom je niet onderuit.
Van de AV van Webreus:
Domeinnaam: naam van één of meer computers in een netwerk met een ... deze overeenkomst automatisch stilzwijgend verlengd met steeds opnieuw 1 jaar.
Feitelijk mag dit niet, je mag 1 jaarcontract maar stilzwijgende verlengingen mogen niet meer met 1 jaar gedaan worden. Ligt wettelijk vast. Kan wel verlengt worden, maar moet dan maandelijks opzegbaar zijn. Feit zal echter zijn dat ze dan "kosten" in rekening brengen en je toch het geld van het hele jaar kwijt bent.
Doe ik ook als bedrijf, want ik moet ook als hoster gewoon aan de registrar een heel jaar betalen, ook al wordt er halverwege opgezegd. Zijn de bedragen ook te klein voor.

Een kopie van je ID mag wel degelijk, ook van de AVG voor bepaalde noodzaak.
Een telecombedrijf mag uw legitimatiebewijs kopiëren of scannen, maar moet de pasfoto en het burgerservicenummer (BSN) afschermen.
Aangezien het ID het bewijs vormt dat jij inderdaad eigenaar bent van dat account (hoe zou je dat anders moeten doen) is het in dit geval toegestaan. Zoals je ziet kun je rustig pasfoto en BSN afschermen, zo krijg je jouw account tenminste weer terug.
In dit geval gaat het om aantonen van eigendom en zit een hosting bedrijf ongeveer gelijk met een telecombedrijf. Lang niet overal mee trouwens.

Dan moet je dus je domeinnaam officieel opzeggen. Ze hanteren dus een vrij lange opzegtermijn van 2 maanden.

toska

Bekend Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
1.989
Reaction score
183
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
OS
Windows 10 en 8.1
Ik heb mail ontvangen van webreus, die domeinnaam offline zetten is mogelijk als ik dit doe met het account waar ik het mee heb geregistreert? jammer genoeg door de verkeerde account (gmail) te verwijderen kan ik die niet meer gebruiken, heb aan neostrada gevraagd dat ze de rekeningen van beide accounten eens moeten controleren, dan pas zullen ze zien dat het over een en dezelfde persoon gaat
is dat nu zo moeilijk zeg?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Wat ik mij afvraag is dit: staat de weggegooide e-mail misschien nog wel op de webmail?

toska

Bekend Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
1.989
Reaction score
183
Punten
63
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
OS
Windows 10 en 8.1
daar zou ik eens naar kunnen kijken en wat daarna als hij er nog is?

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
19.820
Reaction score
4.458
Punten
113
Leeftijd
66
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Als die er nog is op het web, heb je hem in ieder geval terug.

Bovenaan Onderaan