Dit forum is alsnog met succes geupdated naar Xenforo 1.5.16

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Wat er aan de hand is geweest vanochtend, ik heb geen flauw idee.
Om 07:15 de ftp-upload van de update begonnen.
Dus vanaf dat moment was dit forum niet bereikbaar.
Waarom de ftp-upload op slakkentempo ging is mij een raadsel.

Er was niks aan de hand met de internetsnelheid en Antagonist gaf voor mijn server ook geen foutmeldingen aan.

Om 08:30 verbrak Antagonist de verbinding en moesten er nog ruim 2000 bestanden geuploaded worden van de 2900!

Een en ander is alsnog met succes opgelost.

Tja, het is mij een raadsel, want jij schrijft dat het een update was, maar ik keek telkens tegen een mededeling aan dat er 'currently' een upgrade werd uitgevoerd. En bij het woord upgrade zie ik altijd lange wachttijden voor me.
Wat was het nou van die 2?

Neen, zoals geschreven de update naar versie 1.5.16.
Zodra je via FTP de upgrade bestanden naar de server upload, zal de forumsoftware dat merken en automatisch het forum sluiten en melden dat er een update wordt gedaan.

@Abraham54
Een upgrade kan je via het admin-panel doen zonder via ftp iets up te loaden. Het forum zal dan zelf verbinding maken met de server van XenForo om zo de benodigde bestanden op te halen.
Mijn forum heeft nog geen 2 minuten nodig gehad om van 1.5.15a naar 1.5.16 te upgraden. Ik had trouwens ook de keuze om naar 2.0 te upgraden via het admin panel.

Dat is nieuw voor mij.
Ik heb net weer rondgekeken in Admin - heb ik soms iets over het hoofd gezien?
Maar ik zou niet weten hoe dat te doen.
Dus graag meer info.

7f89c552abbdeeea4889ff276ab9fc44.png

Links onderaan "Upgrade XenForo".
Hierna word een wachtwoord gevraagd welke overeen moet komen met het geregistreerde account op xenforo.com.

Waarschijnlijk heeft deze mogelijkheid met een bepaalde instelling te maken, maar daar ben ik ff tussen aan het neuzen.
Bij een paar instellingen (o.a. bij "Externe Service Providers") heb ik de mogelijkheid om mijn xenforo inloggegevens in te voeren. Hiermee word de licentie gecontroleerd.
Jij hebt zo te zien 2 add-ons die niet meer up-to-date zijn.

Die verouderde template bestanden volgens mijn melding komen uit een aangemaakte test-style waarbij ik de defaultstyle heb gecopieerd. De serverfouten staan nog in een logbestand welke ik nog op moet schonen :scream:

Het klopt dat er twee add-ons geupdated moeten worden.

"Bij een paar instellingen (o.a. bij "Externe Service Providers") heb ik de mogelijkheid om mijn xenforo inloggegevens in te voeren."
Mogelijk is dat de oorzaak.
Ik zal kijken.

Terug
Bovenaan Onderaan