Discussie over phpBB oud en nieuw en ook kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 79
  • Weergaven 4248
E

EvC

Gast
Re: Toon jouw bureaublad

Dan beogen we allebei hetzelfde: betrouwbaarheid en continuïteit.
Forum default weer blauw?

EvC zei:
Forum default weer blauw?

Azuurblauw.
Niks anders opgevallen?

Azuurblauw aangepast en is nu het standaardforumthema - Elegance-pcf

Abraham54 zei:
imgdumper gebruik ik inmiddels al jaren!
Is het in deze phpBB versie mogelijk om het zichtbaar te integreren wanneer men een reactie wil plaatsen?
In het forum-linkje hier eerder gegeven wordt dat met TinyPc gedaan.

Abraham54 zei:
Azuurblauw aangepast en is nu het standaardforumthema - Elegance-pcf
Aquariumforumblauw ? :shock: Door deze kleur ben ik verplicht om in te loggen. Ik vraag een referendum aan. :mrgreen:

Opmerking: Het omwisselen van 'Nieuwe berichten' en 'Actieve onderwerpen" lijkt me meer in-lijn met andere fora.
Is er een visie om het in deze vorm te brengen (voor mij onlogisch)?

Overigens mogen deze off-topic reacties wel verwijderd worden. Nu lijkt het op openbaar discussiëren (prima onderwerp voor een apart topic?)

Abraham54 zei:
Niks anders opgevallen?
Help me even?

Dit is phpBB 3.1.9 en niet phpBB 3.0.14.

Afwachten wat 3.2 gaat brengen - op het moment dat 3.2 uitkomt vervalt de ondersteuning voor 3.0.14

En wat betreft mijn laatste vraag aan jou: niet gezien dat het logo foetsj is en de forumnaam er nu staat.
Ik moet alleen nog weer uitvissen hoe ik de forumnaam meer naar rechts krijg.

En wat betreft de kleur, die is nu echt de standaardkleur van dit forum; na inloggen krijg jij jouw gekozen kleur terug.

Abraham54 zei:
En wat betreft mijn laatste vraag aan jou: niet gezien dat het logo foetsj is en de forumnaam er nu staat?
Ah, heel netjes zo. Door deze kille default forumkleur was ik dusdanig van slag dat het me is ontgaan. :oops:

Elegance Green foetsie...

Kil?

Heb jij een Led-monitor of TFT-monitor?

Lenovo S410p notebook = LED backlight
Maar verder geen probleem met de default kleur. Ingelogd is het zo verholpen.
Blauw doet me denken aan het oude Windows.
Voor beide seksen lijkt Elegance Green me geschikter voor niet geregistreerde viewers.
Om die reden heb ik mijn huidige CV ook in die kleur gemaakt!

Eens Ruben, een apart topic misschien?

'Forum layout en gedrag' bijvoorbeeld? Breder kunnen we het niet maken.
Knoppen die vaag zijn of knoppen die gemist worden zou een punt kunnen zijn.
Deze phpBB versie verschilt behoorlijk met de vorige die ik gewend was. Gedragsveranderingen roepen altijd vragen op.
Genoeg stof lijkt me.

-Ed

Deze discussie is afgeslitst uit Toon jouw bureaublad.

De berichten waar het om ging heb ik in dit topic bijgevoegd. Daarnaast heb ik het topic toon bureaublad opgeschoond.

EvC zei:
'Forum layout en gedrag' bijvoorbeeld? Breder kunnen we het niet maken.
Knoppen die vaag zijn of knoppen die gemist worden zou een punt kunnen zijn.
Deze phpBB versie verschilt behoorlijk met de vorige die ik gewend was. Gedragsveranderingen roepen altijd vragen op.
Genoeg stof lijkt me.

-Ed

Jammer dat dat vorige forum waar jij het over hebt nog zo lang doorging met 3.0.14.
Was dat soms PCWebPlus?
Want PcWebPlus is nu ook om en wel met een bootcampthema, wat best wel mooi is, maar ook weer voor mij bepaalde nukken heeft.
En wat opvalt bij de meeste bootcampthema;s is het alomheersende wit, waardoor ook de afscheiding tussen berichten min of meer vager is.

Abraham54 zei:
Was dat soms PCWebPlus?
Geen idee Abe, ik ben niet thuis in forumsoftware.
Het stoort me wel dat forumbeheerders niet makkelijk geneigd zijn om de software te updaten / upgraden.
Niet dat dat kritiek is: redenen genoeg om dat te beseffen (onervarenheid bijvoorbeeld en daardoor bang zijn enorme fouten te maken).
Mocht een update / upgrade wel plaatsvinden naar een meest recente versie, dan zijn de verschillen vaak groot en stuit men op vaagheden door onwennigheid (zoals ik hier ervaar).
De knop 'actieve onderwerpen' bijvoorbeeld is niet standaard zichtbaar. Voor mij essentieel want het geeft meteen overzicht.
Nu weet ik waar het zit (na twee klikjes).
De knop 'Nieuwe berichten' heeft in deze forumversie prioriteit gekregen. Het zal wel een reden hebben (die ik niet begrijp :oops: ).

Zit soms op een Simple Machines Forum. Ook dat was in het begin enorm wennen.

Beste Ed, ik begrijp best wel wat je eigenlijk wil.
En je mag rustig weten dat Arty de ontwerper van dit forum eraan gedacht heeft om in ieder geval in zijn thema's die knop ook daadwerkelijk beschikbaar te maken.
Want standaard zit dat niet meer in phpBB 3.1
Dat jij liever actuele berichten ziet - dat is jouw voorkeur.
Ook op het NCF is de knop nieuwe berichten de knop.
Wat ik wel ga onderzoeken is dat de knop Nieuws wat losser wordt wat betreft nieuwe berichten.
Hij staat wel erg strak ingesteld.

Abraham54 zei:
Ook op het NCF is de knop nieuwe berichten de knop.
Precies, maar die knop gedraagt zich daar als 'Actieve onderwerpen' : lees, daar zie ik een ruim overzicht van de huidige onderwerpen.
'Nieuwe berichten' in dit forum onthoudt je surfgeschiedenis en geeft alleen maar de laatst geplaatste berichten (2-stuks nu voor mij) waardoor het overzicht weg is.

Daarom wil ik de strengheid van Nieuwe berichten naar beneden brengen, zodat die meer gaat overlappen met actuele berichten.
En dan ben jij ook weer blij denk ik.
Maar ik heb nog niks in Beheer daarover gevonden, maar ik werk eraan.

Abraham54 zei:
Daarom wil ik de strengheid van Nieuwe berichten naar beneden brengen, zodat die meer gaat overlappen met actuele berichten.
Eigenlijk geef je beide knoppen dan dezelfde eigenschappen waardoor er één zou kunnen vervallen.
Waarschijnlijk beoogt de ontwerper van deze forumsoftware een andere visie of benadering die ik niet kan vatten.

Het heeft niks met Arty te maken maar alles met het phpBB ontwerp.

Zo te lezen op phpbb.nl wordt het nog een hele klus!

Ik ga kijken of ik de link van actuele onderwerpen in de nieuwsknop krijg!

Terug
Bovenaan Onderaan