• Welkom op Computerforum PiepComp Support
    Wij doen niet aan verstoppertje spelen, als gast kunt u alle discussies helemaal volgen.
    Leuker wordt het voor u, indien u als lid met ons meedoet: kom er ook bij!

Nieuws Discussie of indoctrinatie?

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Het beeldmateriaal dateert van vorig jaar maar het gebeurd nog steeds, linkse studenten die zich realiseren dat hun "feiten" niet echt zijn en vervolgens weg stormen

Deze beelden kom je niet vaak tegen en daarom wou ik het delen en vastleggen, en je mag zelf bepalen of het een discussie of indoctrinatie is

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.811
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Dat is nu een van de grote problemen in de USA, links is nu zo ver doorgeschoten, dat zij wetens en willens het beter weten dan anderen en datgene wat zij menen en zeggen, de enige universele waarheid is.

• Leuk
Waarderingen: Paul

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Waarderingsscore
137
OS
Windows 10
Ik denk dat het niet alleen in de USA is.

• Leuk

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
@Abraham54 Ik ben het helemaal met je eens maar het lijkt wel of alles wat uit de USA komt perse overgenomen moet worden.

@Korrigan Ik ben er zelf ook tegenaan gelopen in een discussie met studenten, ik zei dat ik de scholen te links vond en een deel van de mensen liep gelijk weg en daar was ik niet zo blij mee.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het beeldmateriaal dateert van vorig jaar maar het gebeurd nog steeds, linkse studenten die zich realiseren dat hun "feiten" niet echt zijn en vervolgens weg stormen
De vraag is wiens feiten niet echt zijn. De gast die daar zit, die zit daar te vertellen dat Amerika de helft van 's werelds immigranten elk jaar op neemt. Ik durf ook nog wel aan dat waarheidsgehalte te twijfelen.

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Ik durf ook nog wel aan dat waarheidsgehalte te twijfelen.
Het gaat er toch om in een discussie dat je het erover kan en mag hebben? Mensen worden steeds fijngevoeliger en lopen weg als het te moeilijk wordt en het lontje wordt steeds korter. Ik merk dat ik steeds minder mag zeggen en dat is niet een ontwikkeling waar ik op zit te wachten, maar ik ben in ieder geval niet degene die straks bij de psychiater zit.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het gaat er toch om in een discussie dat je het erover kan en mag hebben?
Dat ben ik helemaal met je eens. Als je het niet bekijkt op basis van inhoud maar op basis van mogelijkheid tot discussie is het tegenwoordig met name vanuit de jongere generatie een hoog geschreeuw en onbereidheid om naar de ander te luisteren, ook al heeft die niet jouw mening. Maar dat is wel zowel een kwestie van fatsoen alsook de basis voor het voeren van een discussie. Daar ontbreekt het behoorlijk vaak aan tegenwoordig.

HansGU

Gewaarderd
Waarderingsscore
168
OS
Windows 10 Home
AV
Malwarebytes Premium en Windowsdefender
Mensen, dit is toch niets nieuws? Dit was door de jaaaaaren heen altijd al zo!

Ook 40 jaar of langer geleden.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Het is niets nieuws dat jongeren in een discussie niet luisteren en alleen maar schreeuwen en weglopen? Dan hebben wij andere ervaringen. Schreeuwen deden ze vroeger ook wel, maar er was ook nog wel wat discussie zonder weglopen.
De combinatie van schreeuwen en weglopen zonder te willen luisteren naar de ander zie ik als iets wat met name de laatste 20 jaar echt een stuk meer is geworden.

HansGU

Gewaarderd
Waarderingsscore
168
OS
Windows 10 Home
AV
Misschien heb je gelijk Black Tiger.

Maar het blijft een feit dat jongeren zelden of nooit naar andere argumenten willen luisteren

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Een goede oplossing om balans in de tent te brengen zijn daarom referendums. Een bindend referendum zorgt ervoor dat mensen zich meer gehoord gaan voelen en meer het idee krijgen dat ze er toe doen, in plaats van een klein clubje mensen die alles voor je bepalen wat de meerderheid eigenlijk helemaal niet wil. Niet alleen jongeren maar ook volwassene volgen niet meer dezelfde koers maar zitten allemaal op hun eigen eilandje en dat is nou juist het probleem waar we vanaf moeten. We moeten dus meer democratie hebben in plaats van minder, het wordt dan een stuk rustiger en het is beter voor de economie.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Exact Paul. Maar dat heeft de regering dus handig genoeg weggemoffeld onder het mom van "de burger begrijpt het niet goed" terwijl de burger het wel degelijk goed begreep maar dus "lastig" werd omdat de burger niet mee wilde met de plannen van de overheid.
Dus zo'n keuze moet je de burger dan maar liever niet meer geven da's vervelend en moeilijk.

Uiteraard bedoel ik dit sarcastisch, maar zo is het wel. Feit dat een referendum gewoon goed kan werken is bijv. Zwitserland.

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
Daarom ben ik ook voor een bindend referendum en niet voor een raadgevend refurendum. Met raadgevende referenda zijn we de afgelopen jaren inderdaad flink voor de gek gehouden. Je brengt dan eerst je stem uit en daarna wordt het genegeerd door de vertegenwoordiger die jij aanstelt en zegt hij vervolgens dat beslis ik wel. Er zit geen democratische logica in en het is arrogant.
Het is weggemoffeld maar het is in ieder geval wel weer uit de prullebak gehaald.

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Ik hoop het, want ze zeiden wel dat ze het nu afschaffen wilden en dan naar een bindend referendum wilden, maar ik zie dat zo vlug niet komen want wij "eenvoudige bevolking" zijn te lastig.

• Leuk

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.811
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Het was een hypocriet ding.
Jarenlang aan de regering smeken om een bindend referendum en zodra je dan op het pluche zit heel snel naar een niet bindend referendum, jaja, D66.

HansGU

Gewaarderd
Waarderingsscore
168
OS
Windows 10 Home
AV
Dat hebben ze ook met de gekozen burgemeester gedaan..... D66 is de de meest onbetrouwbare partij van het hele onbetrouwbare zwikkie.

Overigens is het is volslagen onmogelijk geworden een gefundeerde stem uit te brengen op welke partij dan ook. Het is om te huilen en steeds komt er maar weer een splinterpartij bij. Ook zo iets. Ze moeten het aantal partijen aan banden eggen want dit is volslagen mesjokke!

Abraham54

Admin
Teamlid
Waarderingsscore
3.811
OS
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ik stem weer op de dezelfde partij als vier jaar geleden en niet zoals acht jaar geleden, dat ik een proteststem uitbracht op de PVV.

• Leuk

HansGU

Gewaarderd
Waarderingsscore
168
OS
Windows 10 Home
AV
Ja, maar welke partij je ook stemt, je komt iedere keer bedrogen uit.

• Leuk

Black Tiger

Moderator
Teamlid
Waarderingsscore
673
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Er is in elk geval nog een sprankje hoop op verandering als mensen stemmen op de niet gevestigde partijen. Men is er echt niet blij mee dat de PVV nu de tweede partij is, vandaar dat men toch niet te linkse maatregelen gaat/kan doorvoeren.
Ik zal zelf geen PVV stemmen maar ga wel FvD stemmen. Hoe groter ongewenste partijen worden, hoe meer kans op verandering.
Want inderdaad, je komt sowieso bedrogen uit, da's politiek.

• Leuk

Paul

Paul
Waarderingsscore
193
OS
Win 10 PRO
FW
Ziggo Safe
De peilingen vertellen je meestal net voor de verkiezingen dat het gelijk op gaat tussen twee partijen, maar daadwerkelijk kunnen ze maar een klein groepje mensen peilen. Een grote groep mensen stemt dan op één van de twee partijen omdat het op dat moment dan de "grootste" partij is. Als je de moeite neemt om een verkiezingsprogramma te lezen dan kom je mogelijk ergens anders op uit dan dat de stemwijzer je vertelt. De verkiezingsuitslag neem ik daarom altijd met een korreltje zout omdat er teveel gemanipuleerd wordt.

Er moet een bindend referendum komen of we in europa willen blijven of niet. We moeten het recht hebben om erover te stemmen en dat is democratie, en niet het ondemocratisch "gekozen" europa wat we nu hebben. Vele problemen kunnen we oplossen met referenda en als een plan niet werkt dan draaien we het terug. We moeten recht hebben op referenda en het recht om het uit te kunnen proberen De partijen die tegen referenda zijn willen geen democratie en willen niet verder komen.

Bovenaan Onderaan