Dell Precision M6400 met nieuwe Samsung EVO SSD

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Heden van Alternate ontvangen de Samsung EVO 232 GB SSD.

Na het kloonproces via Paragon Migrate OS to SSD 4.0 en het omwisselen van de SSD's,
besloot de machine sowieso al sneller op te starten.

Na het activeren van de Rapid Drive (16GB werkgeheugen aanwezig) is de machine nogmaals sneller geworden.

59a687fabe96d-as-ssd-bench_Samsung_SSD_850__30-8-2017_11-25-51.png

Ik kan echt merken dat de machine inderdaad sneller is geworden met deze SSD en de RapidMode.
Alles start vrolijker op.

Wees gerust, ik onderzoek de prijzen eerst via Google en dan blijkt doorgaans dat Alternate tot de goedkoperen behoort.
Bovendien ben ik daar echt al jaren klant en vind ik de geboden service perfect.

Zoals eerverleden jaar dat er een 2TB toegestuurde notebook harddisk door de postbezorger niet geheel in mijn brievenbus was gedaan en dus door iemand er weer uit gehaald is.
Ik heb uiteindelijk een remplace ontvangen!

Ok dit weten we dan ook.
Weet niet of mijn denkwijze juist is.
Schaf me ook zo een aan.Schakel mijn Rapid uit(om zeker te zijn vijs ik M-sata los)...denk niet dat ik aan snelheid zal inboeten ,SSD zal zeker zo snel of sneller als nu.
Doe clean install van Windows8.1.Dan terug m-sata in pc ,en daar Linux xxx op...moet toch mogelijk zijn denk ik?
Mvg
d'anvers

Dat moet na de veranderde instellingen mogelijk zijn.
Wel dan Grub op de nieuwe SSD laten zetten.
Anders werkt Grub niet.

Bedankt voor je antwoord.
Is het nadenken waard,ergers zijn het zotte kosten....notebook is snel genoeg!
Voordeel dat ik zie,is ja dan kan er gelijk welke Linux erop,dat nu niet het geval is enkel die 17.10 gaat...nog beetje kat uit de boom kijken en zien wat de volgende LTS van Linux xxxx zal geven.
Mvg
d'anvers

Daar twijfel ik geen seconde aan!
Je maakt me .......lol
Mvg
d'anvers

Had hem al gevonden ,bij ons is die3€ duurder lol.Die Rapid Mode is niet echt nodig.
Mvg
d'anvers

Die prijs valt mee. Mijn 840 EVO 250 GB was destijds al duurder.

Overigens kun je met die snelheden aan de gang blijven en is het de vraag of het voor thuisgebruik duidelijk merkbaar is.
Het zou mij onrustig maken: maar zo ligt voor een ieder de focus ergens anders.

Overigens kun je met die snelheden aan de gang blijven en is het de vraag of het voor thuisgebruik duidelijk merkbaar is.
Inderdaad zullen de snelheden steeds beter worden,zelf klaag ik niet over de snelheid van deze Medion...is echt goed!
Maar zit ergers met het Linux probleem.
Ineens ook weer vraag aan Abe(sorry ben weegschaal en die.....)
Andere configuratie bedacht .
M-Sata SSD daar clean install zonder raid,zo dat ik de HDD kan blijven gebruiken voor Linux en data.
Is het te doen zonder problemen?
Mvg
d'anvers

Zie zo alles is me duidelijk,val je meer niet lastig;).Weegschaal heeft beslist dat hij de solden afwacht...wie weet kan ik koopje doen!
Heb zo iets van die SSD'S worden steeds groter...kleintjes moeten ook buiten;)
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan