Oef, of er zijn wat typefouten of het is wonderbaarlijk dat het werkt.
Telfort modem vaste ip adressen voor Printer en TP link router.
Dat moet je voor de TP-Link alleen te doen als je de TP-link via zijn WAN (van de TP-link dus) poort aan sluit, dus router achter router methode.
Via de wan poort naar een van de ethernetpoorten van de TP link.
?????? Euh... dat kan niet. De WAN van het Telfort modem zit op het internet aangesloten. Of heb jij een Telfort modem met aparte WAN poort? Hoe dan ook is het vragen om problemen.
WAN zijn feitelijk "externe inkomende" poorten (dus vanaf internet inkomend, of uitgaand naar internet mag je ook zeggen), die moet je dus al helemaal niet gaan gebruiken om een router op aan te sluiten. Je kunt wel van een Telfort modem LAN naar de TP-Link router WAN poort gaan maar niet van Modem WAN naar router LAN, geeft gekke situaties.
Weet je zeker dat je het niet anders aangesloten hebt?
In de TP link, heb ik het vaste IP adres ingevoerd, maar ik vraag me af op dit op de juiste plek is gebeurd
Moet bij de LAN instellingen en die er niet is staat het LAN ip altijd bij DHCP vermeld en moet je het daar invoeren.
Echter ik kan nu niet meer inloggen in de TP-link omdat deze via een ehternet poort verbonden is, en niet via de wan poort. Ik hoop dat het zo goed werkt.
Dat maakt dus echt 0,0 uit. Als jij de Wifi of de LAN (maakt niet uit) van de TP-Link gebruikt, moet je eigenlijk altijd via het LAN ip van de TP-Link deze kunnen benaderen. Als dat niet lukt dan heb je vermoedelijk het ip van de TP-Link bij de WAN gegevens ingevuld terwijl hij op de LAN poort zit aangesloten, dat werkt niet.
Maar als dat alles is en het werkt zoals jij het graag zou willen, is dat mijns inziens echt apart, maar laat dan maar lopen.