Vraag Delen van bestanden in windows 10

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Dubbel kan verwijderd worden

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Ik heb het terug moeten zetten omdat de 5 g van tp link het niet deed die kreeg geen ip adres.
Mijn Telfort modem heeft namelijk geen 5 g en de 5g van tp link die 2x zo snel.en ik heb het extra toegangspunt nodig om overal wifi te hebben anders valt het uit of duurt laden vsn pagina en filmpje lang.
Ik krijg het niet goed ingesteld omdat ik niet weet wat ik waar moet invullen in de tp link.
Waar moet ik dat vaste ip adres invoeren.
Telfort heeft 192.168.2.254
Mijn telefoon heeft nu bv 192.168.2.3

Laatst bewerkt:

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Ik geef het op, het lukt me niet, na veel vijven en zessen en 2 avonden geklier laat ik het maar zo. Ik krijg het IP adres van mijn TP link aangepast, kan ik ook vast in de Telfort modem zetten, maar ik zie een aantal dingen niet, en als ik denk nu heb ik het, dan verkrijgt mijn 5ghz netwerk geen ip adres.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Waar moet ik dat vaste ip adres invoeren.
Bij de LAN instellingen.

Er is nog een oude handleiding die ik ooit geschreven heb.
Deze kun je hier nog bekijken.

en als ik denk nu heb ik het, dan verkrijgt mijn 5ghz netwerk geen ip adres.
Hmmz... er is ook nog een andere mogelijkheid, maar dan wordt het via de WAN poort en dan moet je eigenlijk niets aansluiten op je Telfort modem, of in elk geval niets wat ergens op het netwerk gezien moet worden. In dat geval wifi op Telfort uitzetten en alleen wifi van de TP-Link gebruiken.
DHCP mag dan ook op beiden aan blijven.
Kan er wel een wat uitgebreidere handleiding van maken als je interesse hebt.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Voorlopig laat ik het zo staan als ik het nu heb. Ik heb je beschrijving opgeslagen voor als ik de moed een keer vind er nogmaals naar te kijken.

Ik heb toch weten in te loggen op mijn dp-link, na maar weer een reset. En ik heb de namen van de 2.4 en de 5ghz aangepast, en de 5ghz herkenbaar gemaakt door de 5g erachter te laten staan.
Het is nu als volgt aangesloten.

Telfort modem vaste ip adressen voor Printer en TP link router.
Via de wan poort naar een van de ethernetpoorten van de TP link.
In de TP link, heb ik het vaste IP adres ingevoerd, maar ik vraag me af op dit op de juiste plek is gebeurd, het internet heeft het IP adres wat ik in het telfort modem heb ingevoerd.
De dhcp staat uit. Het werkt allemaal, ik kan de wifi van beide gebruiken en ik kan nu switchen tussen 2.4 en 5ghz dus dat is een verbetering met de eerste installatie. Telfort en TP-link heb ik dezelfde naam voor de wifi gegeven, alleen de 5g heb ik dus hiermee aangeduid zodat hij apart te benaderen is.
Echter ik kan nu niet meer inloggen in de TP-link omdat deze via een ehternet poort verbonden is, en niet via de wan poort. Ik hoop dat het zo goed werkt.
En gelukkig werkt op deze manier de 5ghz van de TP-link, want mijn telfort modem heeft dat namelijk niet.

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Oef, of er zijn wat typefouten of het is wonderbaarlijk dat het werkt.

Telfort modem vaste ip adressen voor Printer en TP link router.
Dat moet je voor de TP-Link alleen te doen als je de TP-link via zijn WAN (van de TP-link dus) poort aan sluit, dus router achter router methode.

Via de wan poort naar een van de ethernetpoorten van de TP link.
?????? Euh... dat kan niet. De WAN van het Telfort modem zit op het internet aangesloten. Of heb jij een Telfort modem met aparte WAN poort? Hoe dan ook is het vragen om problemen.
WAN zijn feitelijk "externe inkomende" poorten (dus vanaf internet inkomend, of uitgaand naar internet mag je ook zeggen), die moet je dus al helemaal niet gaan gebruiken om een router op aan te sluiten. Je kunt wel van een Telfort modem LAN naar de TP-Link router WAN poort gaan maar niet van Modem WAN naar router LAN, geeft gekke situaties.
Weet je zeker dat je het niet anders aangesloten hebt?

In de TP link, heb ik het vaste IP adres ingevoerd, maar ik vraag me af op dit op de juiste plek is gebeurd
Moet bij de LAN instellingen en die er niet is staat het LAN ip altijd bij DHCP vermeld en moet je het daar invoeren.

Echter ik kan nu niet meer inloggen in de TP-link omdat deze via een ehternet poort verbonden is, en niet via de wan poort. Ik hoop dat het zo goed werkt.
Dat maakt dus echt 0,0 uit. Als jij de Wifi of de LAN (maakt niet uit) van de TP-Link gebruikt, moet je eigenlijk altijd via het LAN ip van de TP-Link deze kunnen benaderen. Als dat niet lukt dan heb je vermoedelijk het ip van de TP-Link bij de WAN gegevens ingevuld terwijl hij op de LAN poort zit aangesloten, dat werkt niet.

Maar als dat alles is en het werkt zoals jij het graag zou willen, is dat mijns inziens echt apart, maar laat dan maar lopen.

Roxmarie

Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
385
Punten
63
Sorry voor de type fouten komt door de telefoon, en door niet goed op de auto correctie letten.

Ik zie dat ik het fout geschreven heb.
Plaatje 1 is mijn Telfort modem.
Internet komt vanaf de grijze stekker via een ethernet poort naar afbeelding 3 wederom een ethernet poort, die met het labeltje eraan.
2019-11-28 10.53.19.jpg2019-11-28 10.54.04.jpg2019-11-28 10.54.23.jpg2019-11-28 10.54.50.jpg

Bovenaan Onderaan