- Lid geworden
- 2 augustus 2016
- Berichten
- 35.883
- Waarderingsscore
- 6.990
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 70
- OS
- Windows 11 Professional
- AV
- Microsoft Defender
- FW
- Windows Firewall
De Semi-Truck van Tesla zal om op te laden de energie van 4.000 huizen nodig hebben.
Door Tyler Durden (ZeroHedge)
Elon Musks afhankelijkheid van shock-and-awe-tactieken en ten onrechte verheven projecties van de prestaties creëert serieuze problemen voor de zogenaamde visionair, aangezien een groeiend aantal deskundigen naar voren zijn gekomen om uit te leggen dat veel van zijn beweringen de wetten van de natuurkunde zouden tarten.
De laatste groep die het onzin vindt --- is Aurora Energy Research, een Europees adviesbureau dat schat, dat de elektrische transporttruck van Tesla dezelfde energie nodig heeft als 4.000 huizen om op te laden - een verbluffende claim die serieuze vragen over de levensvatbaarheid van het project lijkt te wekken, volgens de Financial Times.
Volgens deze wetenschappers is de moderne batterijtechnologie niet in staat om iets te ondersteunen dat dicht in de buurt ligt van de laadtijd van 30 minuten, die Musk heeft beloofd voor de nieuwe Tesla-semi-truck.
Tesla heeft beloofd om zijn trucks eind 2019 af te leveren. De elektrische batterijcapaciteit verbeterd met ongeveer 8% per jaar - en sommigen beweren dat Musks verheven claims alleen maar zijn dat hij probeert te anticiperen op wat mogelijk zal zijn als de eerste partij vrachtwagens worden gemonteerd. Als de beoordeling van Aurora juist is, zijn de technologische ontwikkelingen die nodig zijn om een oplaadtijd van 30 minuten voor een semi-vrachtwagen mogelijk te maken, nog jaren, zo niet tientallen jaren, uit.
Verder heeft Musk weinig gezegd over de verbeteringen aan het elektriciteitsnet die nodig zouden zijn om de vloten van de semi-vrachtwagens van Tesla aan te drijven.
National Grid, dat toezicht houdt op het Britse elektriciteitssysteem, heeft gesuggereerd dat in het meest extreme scenario elektrische voertuigen tot 2050 mogelijk wel 18 gigawatt aan extra vraag naar vermogen tijdens piekmomenten in het VK zouden kunnen creëren.
Dit is de equivalente capaciteit van bijna zes kerncentrales op de schaal van het Hinkley Point-project in aanbouw in het zuidwesten van Engeland.
Aurora stelt dat Tesla een technische oplossing zou kunnen uitproberen die segmentering wordt genoemd, maar die aanpak zou op zich komen met technologische obstakels.
Door Tyler Durden (ZeroHedge)
Elon Musks afhankelijkheid van shock-and-awe-tactieken en ten onrechte verheven projecties van de prestaties creëert serieuze problemen voor de zogenaamde visionair, aangezien een groeiend aantal deskundigen naar voren zijn gekomen om uit te leggen dat veel van zijn beweringen de wetten van de natuurkunde zouden tarten.
De laatste groep die het onzin vindt --- is Aurora Energy Research, een Europees adviesbureau dat schat, dat de elektrische transporttruck van Tesla dezelfde energie nodig heeft als 4.000 huizen om op te laden - een verbluffende claim die serieuze vragen over de levensvatbaarheid van het project lijkt te wekken, volgens de Financial Times.
Volgens deze wetenschappers is de moderne batterijtechnologie niet in staat om iets te ondersteunen dat dicht in de buurt ligt van de laadtijd van 30 minuten, die Musk heeft beloofd voor de nieuwe Tesla-semi-truck.
De Amerikaanse autofabrikant onthulde eerder deze maand een batterijgevoede vrachtwagen, belovende transportondernemingen dat ze energie voor 400 mijl kunnen opladen in slechts 30 minuten, met behulp van een nieuwe "megacharger" die door het bedrijf moet worden gemaakt.
John Feddersen, chief executive van Aurora Energy Research, een adviesbureau dat in 2013 werd opgericht door een groep universitaire hoogleraren uit Oxford, zegt dat de benodigde kracht om de megacharger in die korte tijd een batterij te laten vullen, 1.600 kilowatt nodig zal zijn.
Dat is het equivalent van het leveren van 3.000-4.000 "gemiddelde" huizen, vertelde hij vorige week aan een conferentie in Londen, tien keer zo krachtig als het huidige netwerk van "superchargers" van Tesla voor zijn elektrische auto's. Tesla weigerde commentaar te geven op de berekeningen.
Elon Musk, topman van Tesla, heeft eerder gezegd dat de megachargers op zonne-energie werken, maar het bedrijf heeft niet bevestigd of ze ook een netaansluiting zullen hebben als het niet zonnig is.
Veel van de huidige superchargers van Tesla worden gedeeltelijk van hernieuwbare energie voorzien. Het bedrijf experimenteert ook met opslagbatterijen om de eisen aan het net te verminderen.
Tesla heeft beloofd om zijn trucks eind 2019 af te leveren. De elektrische batterijcapaciteit verbeterd met ongeveer 8% per jaar - en sommigen beweren dat Musks verheven claims alleen maar zijn dat hij probeert te anticiperen op wat mogelijk zal zijn als de eerste partij vrachtwagens worden gemonteerd. Als de beoordeling van Aurora juist is, zijn de technologische ontwikkelingen die nodig zijn om een oplaadtijd van 30 minuten voor een semi-vrachtwagen mogelijk te maken, nog jaren, zo niet tientallen jaren, uit.
Verder heeft Musk weinig gezegd over de verbeteringen aan het elektriciteitsnet die nodig zouden zijn om de vloten van de semi-vrachtwagens van Tesla aan te drijven.
"Er zijn slimme en domme manieren om dit niveau van capaciteitsvereisten in het systeem op te nemen, maar hoe dan ook, volledig geëlektriseerd wegvervoer zal een grote hoeveelheid nieuwe infrastructuur nodig hebben," vertelde Feddersen de Financial Times.
National Grid, dat toezicht houdt op het Britse elektriciteitssysteem, heeft gesuggereerd dat in het meest extreme scenario elektrische voertuigen tot 2050 mogelijk wel 18 gigawatt aan extra vraag naar vermogen tijdens piekmomenten in het VK zouden kunnen creëren.
Dit is de equivalente capaciteit van bijna zes kerncentrales op de schaal van het Hinkley Point-project in aanbouw in het zuidwesten van Engeland.
Aurora stelt dat Tesla een technische oplossing zou kunnen uitproberen die segmentering wordt genoemd, maar die aanpak zou op zich komen met technologische obstakels.
De snelste opladers van vandaag kunnen maximaal ongeveer 450 kW aan lading ondersteunen, dus het is nog niet duidelijk hoe Tesla de gewenste laadsnelheden bereikt", aldus Colin McKerracher, hoofd van geavanceerd transport bij Bloomberg New Energy Finance, een consultancybedrijf.
Een optie kan zijn om de batterij op de een of andere manier te segmenteren en verschillende segmenten tegelijkertijd op te laden. Dit voegt extra kosten toe en we hebben nog nooit zoiets gezien gezien in de buurt van dit vermogen.