De politie in de VS maakt vingerafdrukken van gestorven mensen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 455
De politie van de VS neemt vingerafdrukken van gestorven mensen om in voorkomende gevallen van een misdaad de iPhone van de gestorvene te kunnen ontgrendelen.

Eerst dacht ik: nou ja, ik geloof niet dat de gestorvene er iets van mee zal krijgen! Dus, vooruit maar.

En daarna zag ik een andere kant: die iphone bevat misschien zaken die heel persoonlijk zijn en wie garandeert me dat de politie daarmee niet naar de verkeerde personen gaat en zo veel verdriet veroorzaakt.

Maar de 3e kant van de zaak is dat er misschien een misdaad wordt opgelost, waardoor slachtoffers een goed gevoel krijgen, of misdadigers opgepakt worden.

Ik weet niet wat ik het belangrijkste vind, dat is persoonlijk, maar ik weet ook dat ik daar niet graag een referendum over zou zien!

Tja Kate, hoe gaat de politie daarmee om? Het lijkt wel een retorische vraag. Ik ben er nameljk zeker van dat ze zich niets van verdriet en de familie van de gestorvene zullen aantrekken maar botweg het beroep waarvoor ze gekozen hebben zullen uitoefenen, namelijk boeven vangen (kost wat kost).

Terug
Bovenaan Onderaan