De Nieuwe Outlook versie

Johannes1956

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Leeftijd
67
OS
Windows 11 Professional
AV
Eset
FW
Windows Firewall
Sinds enige tijd zit er een schuifje rechtsboven in Outlook, men kan daar de nieuwste Outlook uit testen.
Ik heb hem een tijdje genegeerd omdat ik zeer tevreden was met de oude versie.
Maar omdat ik bij toeval in het bezit kwam van Windows 11 heb ik hem toch maar eens ingeschakeld
het is wel wennen, maar er zit ook een optie bij om al je mailadressen toe te voegen.
Ik kan nu van af een mail al mijn andere mailadressen benaderen, nooit aan gedacht, maar het werkt echt Super
En in de toekomst zal men toch automatisch over gaan op de Nieuwe Outlook :unsure:

Alsjeblieft niet.

1. alle scripts en andere handigheden werken niet.
2. Alle accountgegevens worden naar microsoft gestuurd zodat alle mail eerst daar terecht komt. Dus microsoft kan lekker grasduinen in je data. Denk je eens hoe "blij" bedrijven daar mee zijn, helemaal als die in bepaalde vakgebieden actief zijn.
3 veel minder mogelijkheden.

Als Microsoft deze versie door mijn strot gaat proberen te rammen zal ik, en vele anderen, overstappen op iets anders.

@Enigma, waarop baseer jij hetgeen betreffende de Windows Outlook app?

Hij heeft het over de "oude" outlook app, dus die uit Office, die hij kan omzetten naar de nieuwe, niet die gratis versie uit windows.

Mijn mening is gebaseerd op:
- Eigen testen.
- Gesprekken met IT collega's en reviews op internet, die dezelfde bezwaren hebben. Al weegt niet iedereen de bezwaren even zwaar.

lees maar:

Nog een "leuke"

of

Laatst bewerkt:
@Enigma, dank je.
Heb een tut gemaakt:

:cool: Oké, dan zal ik de eerste zijn, die als Test persoon zal gelden.
Uiteindelijk zal Microsoft deze toch op al de Computers gaan zetten,
en voorlopig heb ik nog geen Reclame of andere gekke dingen gezien.
tot nu toe loopt het allemaal prima

@Abraham54
Ik heb die reclame alleen in de outlook versie voor android. De outlook versie op mijn pc's (webmail) geven ook geen reclame, heb daar net nog eens naar gekeken maar inderdaad geen reclame. De reclame op android is denk zo ongeveer een jaar bezig.
Wanneer de android versie van thunderbird beschikbaar is gebruik ik die. De K9 die er nu is en die uiteindelijk Thunderbird voor android gaat worden werkt de synchronisatie nog niet goed.

Als je een gewone desktop Outlook uit een MS OFFICE pakket gebruikt, dan geldt de waarschuwing niet.
De waarschuwing geldt voor de gratis Windows Outlook App, welke in Windows 11 meegeleverd wordt en
in Windows 10 de Windows 10 Mail App gaat vervangen.

Als je een gewone desktop Outlook uit een MS OFFICE pakket gebruikt, dan geldt de waarschuwing niet.
De waarschuwing geldt voor de gratis Windows Outlook App, welke in Windows 11 meegeleverd wordt en
in Windows 10 de Windows 10 Mail App gaat vervangen.
Helaas, was dat maar zo. Zelfs als je de betaalde versie van outlook hebt dan nog krijg je hetzelfde graaigedrag van Microsoft.

Het enige is dat je daar voorlopig nog terug kunt naar de "oude Outlook"

Outlook is bij mij al jaren verleden tijd.
En in al die tijd dat ik daarvoor de professionele eM Client gebruik.
En ik denk dat steeds meer ondernemingen ook overgaan op de eM Client.

Update: emClient is er voor Windows, MAC, iOS en Android.

Laatst bewerkt:
@Rubensky ik denk dat de opvolger van de Windows 10 Mail App, Windows Outlook App, niet bedoeld is
voor bedrijfstoepassingen!

Of heb jij het nu over Outlook uit de Office versies?

:unsure: Het enige wat ik jammer vind, is dat Microsoft iedere keer hun versies naar boven gooit,
en alle Randapparatuur achter blijft, zo kom ik er nu achter dat mijn Dymo Labelwriter 400 niet samen werkt met Windows 11
En de Oplossingen? Tja, zoek het maar uit of koop een nieuwe versie van een Dymo LabelWriter

Technisch is er nog heel erg veel mis met de vernieuwde Outlook. Eigenlijk is hij, vooral binnen bedrijfstoepassingen onbruikbaar.
Ik denk dat hij het heeft over de opvolger van Windows mail, zo belachelijk als het maar kan zijn, outlook office, outlook Windows en Windows mail.
De enige outlook toepassing die bruikbaar is voor bedrijfstoepassingen is office outlook..
En voor de rest vergeet de outlook zooi, gebruik de office toepassing of Thunderbird of een andere Email client ,en wat abra ergens op het forum heeft gepost was ook een email client maar die ook verder waardeloos is want je kan maar 2 accounts posten.

eMClient waardeloos noemen, is je mening.
Om eMClient met meer dan twee accounts te kunnen gebruiken, moet je het tool inderdaad kopen.

Om eMClient met meer dan twee accounts te kunnen gebruiken, moet je het tool inderdaad kopen.
Waarom zou je dat doen??????????
Thunderbird is gratis, in Windows en in Linux, waarom betalen???
De meeste mensen hebben tegenwoordig meer dan 2 Email accounts, , eME is in mijn ogen waardeloos.

Of heb jij het nu over Outlook uit de Office versies?
Ik heb het inderdaad over Outlook uit de Microsoft365 suite. (Office bestaat officieel niet meer).

(Office bestaat officieel niet meer)
Meen je dat nu echt? Momenteel worden de volgende versies van Microsoft Office nog ondersteund: 2016, 2019 en 2021.
Ja, Microsoft wil heel graag abonnementen verkopen, maar er zijn toch nog veel mensen die geen abonnement willen, maar de voorkeur geven aan aanschaf van een Office pakket via een eenmalig bedrag. Daarom komt in de loop van dit jaar nog Microsoft Office 2024 uit. En Microsoft is van plan om daarna nog minimaal een keer een nieuwere versie uit te brengen. Dat zal dan vermoedelijk Microsoft Office 2027 worden.
Zie dit artikel: https://www.dutchitchannel.nl/news/426644/microsoft-komt-later-dit-jaar-met-office-2024

En wat betreft het uitfaseren van het begrip/merk Microsoft Office ten gunste van Microsoft 365; daar is Microsoft van teruggekomen:
"In October 2022, Microsoft announced that it was to phase out the Microsoft Office brand in favor of "Microsoft 365" by January 2023, the name continuing to be used for legacy product offerings.[16][17] However, Microsoft reversed this stance with the release of an Office 2024 preview build in November 2023."
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office

In de Nederlandstalige versie van dat artikel op Wikipedia staat nog steeds: "Sinds 2023 heet Microsoft Office Microsoft 365." Maar dat klopt dus niet. In zulke gevallen kun je beter de oorspronkelijke (in dit geval Engelstalige) versie van het artikel raadplegen.

Ik heb het inderdaad over Outlook uit de Microsoft365 suite. (Office bestaat officieel niet meer).
Dank je, niettemin zal er denk ik nog genoeg verwarring ontstaan over Outlook.

Terug
Bovenaan Onderaan